طراحی لابی مجتمع مسکونی

طراحی لابی مجتمع مسکونی باعث می شود تا شما بتوانید فضایی کاملا خاص و البته متفاوت را با یک تقسیم بندی عالی به راحتی ترسیم کنید. عمدتا ورودی منزل شما باید به شکلی مورد توجه قرار گیرد که بتوانید با استفاده از فضای لابی یک فضای لاکچری و خاص را برای خوشامدگویی از مهمانان خود در نظر بگیرید. لابی را به‌ عنوان فضای اصلی نشیمن در نظر می گیرند که امروزه با امکانات و تزئینات خاصی به عنوان یک مکان اختصاصی به حساب می آید. شاید شما به عنوان یک فضای خصوصی در منزل آن را بشناسید. نوع نورپردازی و استفاده از وسایل مناسب بدون اغراق در طراحی لابی مجتمع های مسکونی  امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. حفاظت از ساختمان با وجود نگهبانی را نیز نباید در طراحی از یاد برد. انتخاب نوع کفپوش و بسیاری از موارد کلیدی دیگر را ما در این مقاله برای شما بیان می کنیم.

انتخاب کفپوش مناسب برای لابی مجتمع مسکونی

شما برای طراحی لابی مجتمع مسکونی اصولا باید به نوع کفپوش بسیار توجه کنید؛ چرا که کفپوش مورد نظر شما با توجه به فضایی که وجود دارد باید در برابر بسیاری از عوامل مانند ضربه بسیار مقاوم باشد. چنانچه طراحی لابی شما وسعت بیشتری دارد، بهتر است از سنگ هایی که رنگ های تیره تری را به خود اختصاص می‌دهند. همچنین شما استفاده از انواع فرش را در طراحی لابی مجتمع های مسکونی باید فراموش کنید؛ چرا که به هیچ عنوان یک راهکار قابل قبول و البته منطقی به حساب نمی آید. محکم بودن نوع کفپوش باعث می شود تا به راحتی رفت و آمد انجام پذیرد و به همین دلیل، انتخاب سنگ محکم از جمله موارد کلیدی و البته مهم در طراحی لابی مجتمع مسکونی به شمار می آید که نباید به این موارد به عنوان طراحی کفپوش لابی بی توجهی گردد.

برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت هورنو مراجعه کنید.

پلان لابی ساختمان مسکونی

اصولاً در پلان لابی مجتمع مسکونی شما باید نقشه کشی خاصی را مد نظر داشته باشید که نقشه کشی بر اساس متراژ و طراحی مورد توجه قرار می گیرد. البته باید ب وجود نگهبانی برای مراقبت و حفاظت ساختمان نیز در قسمت طراحی لابی مجتمع مسکونی توجه گردد. عمدتا در طراحی لابی ساختمان قسمتی را به عنوان فضای نشیمن در نظر می گیرند که با یک چیدمان متفاوت و متریال قابل قبول با توجه به نوع دیوار و کف باید به آن توجه شود که اصولا فضایی که به عنوان لابی شناخته می شود مساحت بزرگی دارد و همین امر باعث شده است تا بسیاری از آپارتمان های مسکونی،اداری و حتی مجتمع ها طراحی لابی را به صورت قابل قبول مورد بررسی قرار دهند که با سقف های بلند بتوان این نوع مکان را جزو مکان های اصلی مجتمع در نظر گرفت. طراحی پلان به خوبی قبل از ساخت می تواند کیفیت اصلی ساختار فضا را نشان دهد.

نورپردازی طراحی لابی ساختمان

نورپردازی همیشه اهمیت کلیدی خود را نشان می‌دهد و به همین دلیل می توان از نور پردازی های متفاوت برای طراحی لابی مجتمع مسکونی نیز به صورت استاندارد و متفاوت استفاده کرد. به این علت که همیشه مسئله روشنایی از جمله مسائل مهمی به حساب آمده است که ماهیت اصلی فضا را به خوبی تعیین می‌کند. معمولا نورپردازی مکانی مانند لابی با استفاده از لوسترهای سقفی، چراغ های دیوارکوب در کنار استفاده از آباژور و یا چراغ هایی که پایه بلند تری را به صورت ایستاده ارائه می دهند و یا استفاده از هالوژن های توکار به همراه لامپ ها و چراغ های تزیینی باعث کیفیت و ساختار متفاوت طراحی لابی مجتمع مسکونی می گردد. نورپردازی با کیفیت عالی خود می تواند طراحی را چندبرابر زیبا نشان دهد و همچنین از هرنوع اتلاف انرژی برق جلوگیری به عمل آورد. امروزه اهمیت و ضرورت نوپردازی در طراحی های گوناگون یک امر مهم و ضروری به شمار می آید.

طراحی فضای نیمه باز در لابی مجتمع

طراحی لابی مجتمع مسکونی را چنانچه طراح با یک فضای نیمه باز برای استفاده و بهره گیری  از نور طبیعی به لابی اختصاص دهد، این نوع طراحی عالی و با کیفیت به هیچ عنوان نمی تواند یک مکان دلگیر را به نمایش بگذارد.بدین ترتیب می توان از زیبایی اصلی و طبیعی این مکان فوق العاده به شکلی مناسب لذت برد. وابسته به سلیقه و تخصص طراح مورد نظر شما، بهره‌گیری از نور طبیعی باعث می شود تا انواع گیاهان گوناگون را شما بتوانید به بهترین شکل ممکن در فضای لابی خود مورد استفاده قرار دهید. اما این نکته را نیز به خاطر بسپارید که امروزه انواع گیاهان هرکدام به مراقبت خاصی نیاز دارند که شما با توجه به نوع طراحی لابی مجتمع مسکونی باید به استفاده از گیاهان متنوع توجه ویژه نشان دهید. در هر صورت طراحی لابی ب این سبک یک نمای فوق العاده متفاوت را به نمایش می گذارد.

جمع بندی

ما در این مقاله شما را با امکانات، ویژگی ها و البته نکات کلیدی طراحی لابی مجتمع مسکونی آشنا کردیم. بدین ترتیب شما می توانید یک فضای خاص، لوکس و کاملا ایده آل را با وسایل و نوع چیدمان عالی برای طراحی لابی به عنوان یک مکان مهم در مجتمع خود مدنظر داشته باشید. هر مکانی با توجه به ساختار خاص خود امتیازات متفاوتی را می‌طلبد. لابی نیز از این قضیه مستثنی نیست و شما با یک طراحی عالی می توانید زیباترین قسمت مجتمع خود را به نمایش بگذارید و سبک فوق العاده ای را برای بالا بردن سطح زندگی خود برآورد کنید. استفاده از تخصص و تجربه طراحان و مهندسین کاربلد را نباید در این نوع طراحی از یاد ببرید.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا