شرایط و فرآیند انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی جزء یکی از مهم ترین نکات در طراحی مبلمان دکوراسیون داخلی میباشد. با توجه به لغتنامه وبستر که طراحی داخلی را هنر یا عمل برنامه ریزی و نظارت بر طراحی و اجرای مبلمان در دکوراسیون داخلی میکند و همچنین به بیان طراح بزرگ فیلیپ جانسون، معماری در اصل طراحی فضای داخلی است، طراحی فضای داخلی گروهی از فعالیت های مختلف را بیان میکند و شامل طیف وسیعی از فعالیت های انسانی است. مبلمان جزء مهمترین بخش در طراحی داخلی به حساب می آید و چون منزل محیط امن و ایمن و جهت آسایش و راحتی بشر وجو دارد بنابراین انتخاب صحیح مبلمان و چیدمان اصولی می تواند این مهم را محقق سازد. مبلمان در یک دکوراسیون داخلی مشخص کننده محوریت اصلی انتخاب دیگر وسایل دکوراسیون آن اتاق خواهد بود. به طور مثال پس از انتخاب مبلمان کلاسیک در اتاق نشیمن ؛ امکان استفاده از یک تابلو با زمینه قهرمانان داستانهای علمی و تخیلی در آن فضا وجود ندارد. این بدین معناست که تقریبا همه انتخابهای شما بر اساس یک پیش زمینه قبلی اتفاق افتاده و پس از انتخاب تم اصلی منزل، مبلمان اولین چیزی بوده که در انتخاب شما وارد شده است.

مبلمان سبک معاصر و مدرن

مبلمان هتلی، مناسب برای خانه هایی به سبک معاصر و مدرن این سبک مبلمان جلوه ای بسیار ساده با خطوطی ملایم دارد و بیشتر در لابی هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد . نشیمن این مبلمان معمولا دو روکش دارد؛ یکی روکش اصلی سرتاسری برای خود مبل و یکی هم روکشی محافظ که در زیر آن قرار می گیرد. تکیه گاه این مبلمان زاویه دار است. دسته ها معمولا روکش دارند و پایه ها هم صاف و چوبی هستند.

مبلمان هاروارد، مناسب برای خانه هایی به سبک معاصر و مدرن این مبل ها تکیه گاهی منحنی، نشیمنگاهی وسیع و دسته هایی گرد دارند. معمولا پایه های این مبل ها چوبی و ثابت است اما در بعضی موارد دیده شده که در زیر پایه ها، چرخ های کوچکی به منظور جا به جایی راحت تر آنها تعبیه می شود.

برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت هورنو مراجعه کنید.

مبلمان با پشتی بالدار در مبلمان دکوراسیون داخلی

مناسب برای خانه هایی به سبک روستیک این نوع مبل ها، تکیه گاهی بلند با دسته های کوتاه و گرد دارند در دو طرف تکیه گاه این مبل، دو تکه اضافی به صورت دو بال جلو آمده که در ارتفاع سر فرد قرار می گیرد و باعث می شود جایی مناسب برای قرارگیری سر به وجود بیاید. پایه های این نوع مبلها چوبی و بدون روکش است.

مبلمان ریکلاینر

مناسب برای خانه های مدرن راحتی ها و مبلمان ریکلاینر دارای تکیه گاهی متحرک و تطبیق پذیرند که سطح استراحتگاه قابل تنظیمی برای پاها دارند. ساز و کار اجرایی رکلاینر ها با موتوری انجام می شود که هر سطح با دو دست در طرفین مبل قرار گرفته است. همچنین با کمک کنترل از راه دور می توانید این مبل را به هر حالتی که تمایل دارید، تنظیم کنید.

مبلمان سالنی

مناسب برای خانه های مدرن این صندلی های کوتاه و بدون دسته، نشیمنگاهی عمیق و بسیار راحت دارند که خیلی خوشایند است . این نوع مبلها معمولا پایه های چوبی کوتاهی دارند که اغلب موارد به ساختار اصلی مبل متصل است و به طور کامل دیده می شود. در بعضی موارد هم پایه های آن استیل است.

مبلمان سبک کلاسیک

مبلمانی با دسته های گرد و پایین، مناسب برای اغلب سبک های دکوراسیونی به غیر از روستیک این مبل محبوب ترین مدل مبلی است که در اغلب خانه ها یافت می شود. دسته های این مبل گرد و کوتاه است. این مبل اغلب به صورت تمام پارچه یافت می شود.مبلمان لوئیس، مناسب برای خانه هایی به سبک کلاسیک مبلی به سبک لوئیس، فریم چوبی بسیار شکیل و مجللی دارد که به پایه های چوبی شکل با انحنایی زیبا ختم میشود . تکیه گاه این مبل ها روکش دار، محکم و معمولا با فرم های جالب است و نشیمن آنها هم حالتی گرد و برآمده دارد.

صندلی های مدرن کلاسیک در مبلمان دکوراسیون داخلی

صندلی ها تخم مرغی: این صندلی ها اولین بار در سال ۱۹۵۸ توسط Arne Jacobsen برای هتلی در آلمان طراحی شدند. بهتر است از این نوع صندلی های دکوراتیو برای فضاهای بزرگ مدرن با سقف بلند استفاده کنید.

مدل صندلی الماسی: این مدل توسط ذهن خلاق Harry bertoia در دهه ۱۹۵۰ طراحی شدند. . این صندلی تقریبا برای هر مکانی مناسب است.

صندلی راحتی: این صندلی منحصر بفرد توسط Charles و Ray Eames در سال ۱۹۵۶ طراحی شدند با روکش چرم و فریم چوبی این مدل هیچ نیازی به مدرن سازی ندارد و زیبایی و کارایی را به بهترین نحو نمایش می دهد . این صندلی بیشتر شبیه مدل صندلی مدیریت امروزی میباشد.

صندلی کروی یا توپی:این مدل صندلی شیک در سال ۱۹۶۳ توسط Eero Aarnio طراحی شد و بنام صندلی توپی هم شناخته می شود . این مدل با گذشت نیم قرن همچنان شکلی آینده نگرانه دارد . این صندلی بیشتر برای فضاهای باز مناسب است.

صندلی حبابی: این مدل هم توسط سازنده صندلی کروی در سال ۱۹۶۸ طراحی شد . بهترین مکان برای استفاده از این مدل در فضاهای مدرن و ساده است.

سبک ژاکوبی: ژاکوبی یک سبک مبلمان انگلیسی است صندلی بلوطی با پشتی بلند و با پایه های کنده کاری شده ظریف و تشکچه با پوشش مخمل اسپانیایی معرف کلیه تناسب ها و خطوط این نوع مبلمان است .در این دوره بود که برای اولین بار در انگلستان از چوب ماهاگونی استفاده شد . صندلی های سبک ملکه آن، پشتی های تو رفته یا صاف داشته و صندلی روکش پارچه ای داشته و غالبا قابل برداشتن از روی صندلی بوده است.

سبک چیپندل: توماس چیپندیل سر آمد کابینت سازهای لندن بود با ورود ماهاگونی به صحنه حرفه درودگری، چینپدل مبادرت به تهیه طرح هایی نمود که به کنده اختصاصا با این چوب جدید انطباق داشتند در کار خود منحصرة اختصاصا کاری های ظریف تکیه کرده و از منبت کاری پرهیز می نمود. پایه های کروی و پنجه های موجود در طرح های اولیه وی در طرح های بعدی کنار گذاشته شده و در عوض از پایه های راست در کارهای بعدی استفاده گردید.

سبک رابرت آدام: رابرت آدام، معمار تعداد زیادی از قصرها و خانه های باشکوه لندن بود . صندلی های رابرت آدام تنوع فوق العاده ای را داشته است ولی شاید بتوان صندلی با پشتی بیضوی را نمونه بارز این سبک دانست . ارتفاع این صندلی ها برای حفظ کنتراست بین پانل های عمودی و پنجره های بلند معماری وی کوتاه گرفته می شد.

سبک جرج هپل وایت: هپل وایت، یک کابینت ساز با دید عملی قوی بود که کارهای خود را ابتدا به سبک آدام ساخت. بعدها صندلی با پشت بیضوی و سپری سبک آدام را اصلاح و تکمیل نمود.

سبکهای مختلف کاناپه در مبلمان دکوراسیون داخلی

Chaise 

به معنای صندلی کشیده نشأت می گیرد . این نوع مبل هم می تواند به شکل معاصر و با خطوط صاف و بدون انحنا باشد و هم در قالب های کلاسیک و منحنی دار تکیه گاه آن نیز گاهی دارای قوسی متناسب با انحنای کمر است. این سبک از مبلمان دارای صندلی های کشیده است که می تواند هم به صورت صاف و هم منحنی باشد، در قسمت تکیه گاه نیز گاهی دارای قوسی متناسب با وضعیت بدن است.

Midcentury

عنصر شاخص در این سبک مبلمان، شکل مستطیلی صاف با پشتی و تشک های کوک زده و پایه های چوبی است که از انواع سبک مدرن محسوب می شود.

.Cabriole در مبلمان دکوراسیون داخلی

این نوع مبل دارای پایه های خم و کمی بیرون آمده است این سبک از باشکوه ترین سبک های فرانسه و از پر طرفدارترین نوع مبلمان محسوب می شود که به مبل ملکه معروف است.

English Roll Arm

این نوع مبلمان دارای دسته های گرد و تشکچه های شل و تکیه گاه های ثابت و سفت می باشند.

Lawson

انتخاب این مبلمان به دلیل راحتی برای جلوی تلویزیون انتخاب بسیار خوبی است مبلمان این سبک علاوه بر تشکچه های شل در نشیمنگاه دارای پشتی های شل و گاهی قابل تغییر می باشند.

Daybed

این نوع مبلمان دارای نشیمنگاه پهن تر و مناسب برای استراحت افراد است . این مبل برای فضاهای کوچک که فاقد تخت خواب برای همه ساکنین می باشند انتخاب بسیار مفیدی محسوب می شود .

Camelback

این مبل برای فضاهای کوچک مناسب بوده و فضایی برای نشستن ۲ نفر با پشتی صاف و ظاهر ظریف خود ایجاد می کند.

Tuxedo

همانطور که از اسم این سبک مبلمان پیداست این مبلمان دارای تکیه گاه با ظاهری شبیه به کوهان شتر می باشد که زیبایی خانه را افزون خواهد کرد. سبک این مبل سنتی غربی بوده.

Chesterfield

این نوع از مبلمان دارای دسته ها و پشتی های هم ارتفاع و خطوط صاف می باشد که از مبلمان مدرن محسوب می شود.

شاخص ترین عنصر در شناسایی این نوع مبلمان دکمه های فرو رفته و دسته های پیچ خورده و اغلب از جنس چرم می باشد که معمولا در خانه های لوکس و بزرگ استفاده می شود.

KNOLE

این کاناپه پشتی بلند و یکنواخت دارد.دسته های آن نیز به بلندی تکیه گاه است و با زاویه به سمت بیرون رفته است ظاهری رسمی دارد و چندان راحت نیست. نمونه های آن را در طراحی های داخلی و دکوراسیون های سبک گوتیک میتوان دید.

BRIDGWATER

این مدل هم مانند سبک قبلی دسته های کوتاه و عقب دارد! قسمت پشتی و نشینمن آن از تشک های نرم چند قسمتی تشکیل شده و اصطلاحا دامن دار است یعنی پایه ها پوشیده میشود. این سبک بسیار مورد استقبال آسیایی هاست که اغلب با پارچه های شلوغ تر و رنگ های گرم تر همراه است.

ENGLISH ARM در مبلمان دکوراسیون داخلی

کاناپه ایی است با دسته های کم ارتفاع که دو سوم عرض نشیمن را پوشش میدهد. دارای پشتی محکی است که با چند تشک یا کوسن پر میشود، و در نشیمن أن تشک های نرم قرار دارد. پایه های چوبی و معمولا خراطی شده دارند. سبک آن بسیار نزدیک به کاناپه های بریج واتر است و در مبلمان دکوراسیون داخلی آمریکایی بسیار دیده میشود.

ARM ROLLED در مبلمان دکوراسیون داخلی

این کاناپه بسیار راحت است، نشینمن خوبی دارد و حتی در استراحت های روزانه میتوان از آن استفاده نمود. اما به دلیل اینکه دسته های آن کمی بیرون تر از بدنه قرار گرفته طول آن بیشتر دیده میشود . به همین دلیل آن را معمولا با صندلی های تک ظریف تری در کنارش چیدمان می کنند.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا