پلان ویلا را شما باید با ویژگی ها و استانداردهای خاصی در نظر بگیرید؛ چرا که برای ساخت و طراحی یک ویلا اصولا پلان آن مهمترین بخشی است که به آن توجه می شود و می تواند نمای طراحی شده را قبل از ساخت در اختیار کارفرما قرار دهد. کیفیت ساخت ویلا صددرصد به ویژگی‌هایی که در پلان آن مربوط می شود اشاره می کند. سبک های متفاوت مدرن، کلاسیک و ایرانی اسلامی برای طبقه های مختلف و تا یا حتی ویلاهای دوبلکس مورد توجه است. اگر شما از همان ابتدای کار بودجه خاصی را برای این کار در نظر بگیرید به راحتی می توانید به صورت تخصصی یک معماری زیبا را در پایان کار مشاهده کنید. اصولا امروزه انواع طراحی هایی که مختص پلان های ویلایی است به آفتاب خوردن ویلا اشاره می کند و این نکته جزو استاندارد های اصلی، اساسی و مهم در طراحی پلان مختص ویلا شمرده می‌شود.

پلان ویلا دو طبقه

برای طراحی پلان یک ویلای دو طبقه در ابتدا مشخصات پلان که به تعداد طبقات، متراژ، عرضه بنا، تعداد خواب، زیرزمین، اتاق بازی، آسانسور، پیلوت، طراحی استخر و غیره اشاره می کند تکمیل می گردد؛ چراکه اصولا از متریال های مکمل برای طراحی پلان ویلا استفاده می کنند و مسئله نورگیر بودن ساختمان ویلایی از جمله مسائل مهمی است که امروزه برای انواع فضای ویلا مورد توجه قرار می گیرد.

همچنین فضای آشپزخانه باید با یک حریم کاملا خصوصی طراحی شود که بعد از این فضا بتوان به طراحی اتاق خواب پرداخت. در بسیاری از طراحی پلان ویلا به صورت دو طبقه حیاط را به شکل پلکانی ترسیم می‌کنند. این چنین است که شما می توانید با هزینه بسیار کمتر یک پلان عالی را ضمن طراحی عالی در یک فضای استاندارد با نوع طراحی مینیمال و در نظر گرفتن جزئیات ضروری مدنظر داشته باشید که این نوع سبک طراحی با نوع سبک معماری دقیق به خوبی مشخص می گردد.

برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت هورنو مراجعه کنید.

 پلان ویلا دوبلکس مدرن

پلان ویلا برای ویلاهای دوبلکس به طبقات و نمای ساختمان اشاره می کند. نکات خاصی برای این نوع طراحی وجود دارد که که بتوان به بهترین شکل ممکن یک ویلای دوبلکس را با زیبایی هرچه تمام تر طراحی نمود. اصولا پلان ویلا همیشه مطابق با سلیقه مشتری طراحی و در کنار سلیقه استاندارد ها به بهترین شکل ممکن به آن پرداخته می شود. در این بین، زیربنای ثابت ویلا باعث می شود تا بتوان یک ویلای دوبلکس را به زیبایی هر چه تمام تر به صورت دلباز طراحی نمود. اصول ثابتی را برای پلان یک ویلای دوبلکس مد نظر دارند، که این نوع نکات اجرایی باید به صورت صد درصد در پایان کار نتیجه قابل قبولی خود را به نمایش بگذارد و اینچنین در مصرف انرژی صرفه جویی به عمل می آید. نمای ویلا های دوبلکس زیبا و کاملا مطابق با سلیقه مشتری مشخص می گردد.

پـلان داخـلی ویلا دوبلکس

ویلای دوبلکس به ویلایی گفته می‌شود که طبقه اول آن تمامی امکانات مانند اتاق نشیمن، حمام، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و غیره استانداردهای لازم دیگر را داشته باشد و به واسطه یک راه پله مشترک دو طبقه به راحتی به یکدیگر متصل شوند و امروزه انواع سبک های مدرن و کلاسیک هرکدام با توجه به سلیقه مشتری برای پلان داخلی ویلای دوبلکس مورد توجه قرار می‌گیرند. چراکه همیشه اصول خاصی برای طراحی فضاهای متفاوت ویلا وجود دارد که در پایان نتیجه را به صورت ثمر بخش به نمایش می گذارد. پلان ویلا باید ها و نباید ها را به صورت مینیمال با جزئیات ضروری مشخص می کند. نمای داخلی باید به گونه ای باشد که سبک دکوراسیون خاصی را بتوان برای آن در نظر گرفت. مهم تر از همه نوع سقف و فضای خاصی است که  برای هر فضایی به آن اختصاص داده می‌شود و بدین ترتیب امروزه پلان برای ویلا داخلی تا این حد مورد توجه است.

پـلان ویـلا دوبلکس لاکچری

برای طراحی پلان ویلا چنانچه شما به دنبال یک ویلای دوبلکس لاکچری هستید، صددرصد پلان اختصاصی تری راه باید مد نظر داشته باشید که در این بین، پلان بدون اضافه گویی بریا شما با یک نقشه کشی و طراحی عالی ترسیم می گردد؛ چرا که در یک ویلای لوکس لاکچری استاندارد ها و امکانات ویژه ای وجود دارد.

سالن ورزش اصولا در کنار دیگر امکانات به صورت مدرن مورد بررسی قرار می گیرد و به صورت تخصصی شما می توانید یک دکوراسیون داخلی عالی و مجهز را در کنار فضای سبزی عالی با نمایی شیک و لاکچری مشاهده کنید. معماری همیشه حالت ترکیبی خود را به صورت تلفیقی می تواند به نمایش بگذارد. شما اگر به دنبال پلان ویلا برای یک ویلای دوبلکس فوق العاده لاکچری هستید باید از طراحی های اصولی تر با نکات فنی بیشتری استفاده کنید تا تمامی امکانات را برای شما با بهینه سازی فضا مورد بررسی قرار دهند. در هر صورت امروزه با وجود تخصصی بودن حوزه های معماری و طراحی دیگر پلان کار آنچنان سختی به حساب نمی آید.

جمع بندی

ما در این مقاله شما را با پلان ویلا آشنا کردیم؛ چرا که امروزه از طراحی های مختلف می توان برای پلان  های گوناگون ویلا های دوطبقه، دوبلکس مدرن، طراحی داخلی و دوبلکس لاکچری به سادگی استفاده نمود. در این میان، نقشه کشی های اصولی با نکات و ظرافت های ریز می تواند یک طراحی فوق‌العاده را قبل از ساخت و ساز برای شما به نمایش بگذارد تا بتوانید فضایی خیره کننده و زیبا را برای ویلای مورد نظر خود در یک سازه با کیفیت همراه با استاندارد های عالی و قابل قبول مدنظر داشته باشید. طراحی با کیفیت را باید از تیم ماهر و باتجربه بخواهید.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا