جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

استان:
سبک:
کاربری:

آثار سنتی ایران

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

آثار سنتی ایران با تاریخ و قدمت دیرینه خود به عنوان بخشی از مهمترین جاذبه های گردشگری این کشور زیبا و پهناور به حساب آمده و بر همین اساس ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را هر چند به صورت مختصر در خصوص برخی از این آثار تاریخی برای شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم، تا پایان این متن همراه ما باشید.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

لیستی از معروف ترین آثار سنتی ایران 

کشور ایران، از معدود کشورها با تاریخ و پیشینه ای غنی از هنرهای اصیل در حوزه های مختلف است که در سفر به هر قسمت از آن می توان ردپا و آثاری از این تاریخ گرانبها را مشاهده نمود. سازه های تاریخی و آثار سنتی ایران متناسب با اقلیم و فرهنگ مردم هر منطقه با سایر مناطق متفاوت بوده و با دنبال کردن آن می توان به گذشته ای پر راز و رمز دست پیدا کرد. گردشگران بسیاری هر ساله از نقاط مختلف کشور و دنیا به قصد بازدید از این بناها و آثار سنتی ایران راهی شهر و روستاها شده و با فرهنگ اقوام ساکن در آن محل نیز آشنا می شوند. در ادامه بخشی از مهمترین و معروف ترین آثار باستانی و تاریخی کشور عزیزمان ایران مورد بررسی قرار می گیرد :

– میدان نقش جهان در شهر اصفهان 

شهر اصفهان با گذشته ای پر فراز و نشیب، مملو از آثار و بناهای تاریخی است که مسافران و گردشگران بسیاری به قصد بازدید از این نقاط دیدنی راهی این شهر زیبا شده و در برنامه سفر خود حتما به میدان نقش جهان سر خواهند زد. در حقیقت میدان نقش جهان اصفهان نمودی از بهشت برین بر روی زمین است که کار طراحی و پیاده سازی آن در دوره تیموریان بنا شد، سپس روند توسعه این میدان در دوره شاه عباس صفوی اوچ گرفت تا آن بدین شکل امروزی تبدیل گردد. با قدم زدن در فضای این میدان میتوان شاهد معماری داخلی و خارجی بی نظیر بناها و فضای دلنشین و آرامش بخش آن بود.  4 آثار سنتی ایران که در این میدان واقع شده اند، شامل مسجد شیخ لطف الله، مسجد شاه، کاخ عالی قاپو و بازار های دور تا دور میدان بوده که قرار گرفتن تک تک این بنا در کنار یکدیگر با آن معماری خاص و منحصر به فرد بسیار برای گردشگران جذاب و خارق العاده است.

– تخت جمشید در استان فارس

تخت جمشید از دیگر آثار سنتی ایران بوده که قدمت آن به دوره هخامنشیان بر می گردد. این بنای تاریخی به جرات یکی از معروف ترین نقاط گردشگری ایران محسوب شده و در فاصله 57 کیلومتری از شهر بسیار زیبا و دیدنی شیراز قرار گرفته است. دستور ساخت این بنای تاریخی حدود 518 سال قبل از میلاد توسط داریوش اول صادر شده و امروزه ستون های یادبودی از تاریخ آن دوران باقی مانده است. البته که به جز تخت جمشید، پاسارگاد نیز یکی دیگر از  بنای معروف و محبوب به جا مانده استان فارس از دوران هخامنشیان است.

– ارگ بم در استان کرمان

یکی از بزرگ ترین بناهای خشتی جهان و از معروف ترین آثار سنتی ایران به نام ارگ تاریخی بم به استان کرمان تعلق دارد.  این ارگ تاریخی در کنار جاده ابریشم در شهر بم واقع شده و قدمت ساخت آن به سده 5 پیش از میلاد باز می گردد. بر اساس اطلاعات موجود می توان گفت که تا اوایل دوره قاجار عده ای در ارگ بم سکونت داشتند و سپس بر اثر زلزله بسیار شدیدی که چندین سال قبل به وقوع پیوست، این ارگ تخریب شد. اگرچه ظاهر بقایای حاصل از آن بعد از بازسازی همچون گذشته نیست؛ اما با این وجود باز هم گردشگرانی که به استان کرمان سفر می کنند در نخستین اولویت های برنامه سفر خود بازدید از این ارگ تاریخی را لحاظ می نمایند.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

– مسجد کبود در شهر تبریز

مسجد کبود که از آن به نام مسجد جهانشاه نیز در گذشته یاد می شد؛ امروزه به عنوان یکی از مسجدهای تاریخی و قدیمی شهر تبریز به حساب آمده و در اولویت های نخست لیست آثار سنتی ایران جای می گیرد. در حقیقت، سلطان جهانشاه در زمان حاکمیت خود یعنی سال 845 ه.ش دستور طراحی و ساخت این مسجد را صادر نموده و به دلیل استفاده از کاشی های لاجوردی رنگ در نمای این مسجد از آن به عنوان فیروزه اسلام نیز نام می برند. همچنین یک مهندس ساختمان و باستان شناس فرانسوی به نام مادام ژان دیولافوا در سفر خود به تبریز،  لقب مسجد آبی را برای این بنای تاریخی در خاطراتش ثبت نموده است.

زیگورات چغازنبیل از آثار سنتی ایران

 شهر شوش در استان خوزستان به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای باستانی و تاریخی ایران شناخته می شود که همچون تمدن های باستانی آسیای غربی در این شهر نیز مردم بنایی به نام زیگورات را برای نیایش پروردگار خویش و راه رسیدن به او بنا می کردند. زیگورات چغازنبیل در شهر شوش با معماری خاص و منحصر به فردش از دیگر آثار سنتی ایران به حساب آمده و نیاکان ما در گذشته از بهترین مصالح موجود در طبیعت برای ساخت این بنا استفاده می کردند. در حقیقت زیگورات بنایی هرم مانند و پله ای شکل است که این پله ها به نوعی نمایانگر راه رسیدن به خدا هستند. زیگورات چغازنبیل به عنوان یک ساختمان مذهبی و تاریخی از قدمت 3000 ساله برخوردار بوده و افراد زیادی هر ساله به قصد بازدید از این بنای تاریخی و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پیشینه گذشتگان ساکن در این منطقه به این شهر قدیمی سفر می کنند.

– سازه های آبی شوشتر در استان خوزستان

شوشتر نمود یک شهر افسانه ای و تاریخی با  آثاری بسیار ارزشمند از دوره هخامنشیان در کشور عزیزمان ایران است که هر شخص حداقل یکبار در طول زندگی باید از جاذبه های دیدنی این شهر بازدید نماید. در دوره ساسانیان به منظور استفاده از نیروی آب تلاش شد که بر تعداد آبشارها و آسیاب های آبی بیفزایند. بدین ترتیب، بنای سازه های آبی شوشتر به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های صنعتی دنیا در نتیجه تلاش بی وقفه مردمان عصر ساسانی برپا شده است و در این محل می توان از جاذبه های مختلفی نظیر  آسیاب ها، آبشارها، کانال ها و تونل های عظیم بازدید نمود. سازه های آبی شوشتر در استان خوزستان از دیگر آثار سنتی ایران زمین به شمار آمده و با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود، بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا