آپارتمان مسکونی

آپارتمان مسکونی به یک واحد مستقل در یک ساختمان چند طبقه گفته می شود که ممکن است کارکرد مسکونی یا تجاری داشته باشد. آپارتمان های مسکونی کلاس A ممکن است واحد های لوکسی باشند که کمتر از 10 سال دارند متوسط اجاره یا خرید این آپارتمان ها بالا می باشد. آپارتمان های کلاس B ممکن است بین 10 تا 25 سال ساخت داشته باشند و خوب نگهداری شده باشند. آپارتمان های کلاس سی نیز جزو آپارتمان های 30 تا 40 سال ساخت می باشد.

نکات طراحی آپارتمان مسکونی ویلایی

انتخاب مناسب رنگ‌ ها در اصول طراحی ویلا؛ برای اینکه بتوانید ساختمان مسکونی ویلایی مناسبی طراحی کنید بهتر است که از رنگ های درست و به جا استفاده کنید. نورپردازی عامل مهم در طراحی ویلا؛ یکی از عواملی که در زیبایی ساختمان ویلای شما تاثیر گذار است نورپردازی مناسب و اصولی می باشد. موقعیت پنجره ها در طراحی ساختمان مسکونی ویلایی؛ باید این را در نظر داشته باشید که خانه های ویلایی پنجره های بزرگ باید داشته باشند تا نور را به درستی به داخل خانه منتقل کنند. فضای ذخیره ‌سازی یا انباری در ویلا؛ در بیشتر خانه وجود یک انباری برای ذخیره خرت و پرت های خانه یک امر ضروری به حساب می آید. طراحی سالن ناهار خوری، اتاق خواب؛ یکی از اصول مهم طراحی این است که اتاق خواب های ساختمان به سالن ناهار خوری دید نداشته باشند.

برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت هورنو مراجعه کنید.

اصول طراحی پلان پارکینگ مسکونی با رمپ

برای طراحی پلان پارکینیگ با رمپ شهرداری از قبل برای معماران اصولی را تعیین کرده است که شما با رعایت این اصول فقط می توانید اقدام به ساخت پارکینگ نمائید. در نقشه شهرداری حداقل عرض درب ورودی پارکینگهای بیش از ۲۵ واحد یا مساحت ۱۰۰۰ متر مربع که دارای یک رمپ ورودی هستند ۵ متر قابل قبول است.

اصول طراحی خانه آپارتمانی دوبلکس

آپارتمان مسکونی دوبلکس به خانه ای گفته می شود که از طریق پله دو طبقه را به هم دیگر متصل می کند. به این دلیل فضای بیشتری دارد امکانات آن نیز بیشتر می باشد.  برای اینکه بتوانید یک خانه دوبلکس کاملا اصولی داشته باشید باید یک نقشه بردار حرفه ای استخدام کنید. نقشه بردار حرفه ای باعث می شود که شما به خواسته هایتان برسید همچنین طرح اولیه خانه دوبلکس باید در فرمت CAD ارائه شود.

از قبل برای اتاق های اصلی و مهم خانه دوبلکس فهرست تعیین کنید مثلا سرویس بهداشتی فرنگی، اتاق خواب مستر، اتاق کار، سرویس بهداشتی ایرانی، اتاق پذیرایی، اشپزخانه، سینمای خانگی، اتاق نشیمن، اتاق مطالعه. با فرض اینکه مطالعه موردی و تحقیقات آنلاین را به طور کافی انجام داده‌اید و به نحوه ارتباط فضاهای جداگانه اشراف دارید، نمودار حبابی ترسیم نمائید. سپس فضاهای مختلف خانه دوبلکس را در نمودار حبابی به هم متصل کنید.

سپس بعد از اینکه طراحی خانه را انجام دادید طرح مفهومی تک خطی را رسم کنید . نمودار حبابی که در مرحله قبلی رسم کردید نمودار اولیه این طرح می باشد. در گام آخر نقشه بردار باید طی بررسی های متعدد طرح مفهومی دو خطی را ترسیم کند. سپس مطابق با بازخورد مشتری و در صورت نیاز، طرح را تغییر بدهد.

نکات مهم برای خرید آپارتمان مسکونی لواسان

در زمان خرید آپارتمان مسکونی در لواسان باید به اینکه در چه زمانی اقدام به خرید ملک در لواسان کرده اید توجه داشته باشید تابستان بهترین گزینه می باشد.امکانات آپارتمان لواسان چیست و تمام جوانب آن را در نظر بگیرید. موقعیت جغرافیایی خانه جاست؟ یا در نقطه دور افتاده ای قرار ندارد؟ تمام احتیاجات شما در اطراف آپارتمان مسکونی واقع شده است؟ آیا می خواهید یک آپارتمان شخصی خریداری کنید نوع آپارتمان را از همان اول انتخاب کنید. نکته آخر اما مهم ترین نکته این که سند آپارتمان به صورت شش دانگ باید باشد و قول نامه ای نباشد.

نکات طراحی راه پله آپارتمان

در ساختمان های قدیمی که افراد به جای استفاده از آسانسور مجبور هستند از پله های چندین طبقه را بالا و پایین کنند باید اصول درست و اصلی ساختمان راه پل در آپارتمان مسکونی رعایت نمود. راه پله جزو عناصر سازنده و مهم و پرکاربرد در آپارتمان مسکونی می باشد و شکل ظاهری، کاربرد و ایمنی و مصالح مورد استفاده در این ساختمان ها همیشه مورد توجه افراد ساکن در ساختمان ها و افراد فعال در حوزه ساخت و ساز می باشد. استفاده آسان و ایمن از پلکان مخصوصا برای کودکان، سالمندان و افرادی که مشکلات جسمی و حرکتی دارند، بسیار مهم می باشد.

پله ها به اشکال مختلف ساخته می شوند از نظر مصالح به صورت زیر تقسیم بندی می شوند

  • پله هایی که با استفاده از تیرآهن و طاق ضربی ایجاد می شوند و پله روی آن ها نصب می شود.
  • پله هایی که با استفاده از بتن مسلح ایجاد می شود.
  • پله های چوبی
  • پله های سنگی
  • پله های شیشه ای
  • پله های فلزی

نکات مهم ساخت راه پله

  • پاگردها، کف پله ها و لبه پله ها باید از مصالح ایمن ساخته شود همچنین لغزنده نباشند.
  • مصالح مورد استفاده برای ساخت پلکان اصلی ساختمان باید در برابر حریق مقاوم باشند.
  • پله های ارتباط دهنده طبقات باید تا همکف یا طبقه ای که به فضای باز ختم می شود، ادامه داشته باشد.
  • در جان پناه هایی که در آن ها از شیشه استفاده شده، باید از شیشه ایمن استفاده شود.

جمع بندی

در این محتوا در مورد این که آپارتمان مسکونی چیست و برای ساختن این نوع آپارتمان ها چه باید کرد می پردازیم.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا