انواع دیوار کوب | دیوار پوش

یکی از عناصر اصلی طراحی فضای داخلی دیوارها هستند. یکی از روش هایی که می توانیم در تزئین دیوارها از آن استفاده کنیم استفاده از دیوار کوب و یا دیوار پوش ها هستند. دیوار کوب ها یا دیوار پوش ها در واقع پوششی هستند که بروی دیوراها برای تزئین وایجاد بافت استفاده می شوند. کاغذ دیواری و رنگ نیز نمونه هایی از دیوار کوب هستند که همه ی ما می شناسیم. در این مقاله به بررسی انواع دیوارکوب ها می پردازیم تا بتوانیم متناسب با سلیقه و علایق خود بهترین دیوار کوب را برای فضاهای خانه خود انتخاب کنیم. برای سفارش طراحی سه بعدی ، سفارش طراحی روف گاردن و سفارش طراحی محوطه و فضای سبز به سایت هورنو مراجعه کنید.

دیوار پوش pvc  چوبی

اگر شما می خواهید از عناصر که در طبیعت وجود دارند در خانه خود استقاده کنید  و یا اگر بدنبال آرامش در محیط خانه ی خود هستید. می توانید از دیوار پوش های چوبی استفاده کنید که آرامش طبیعت را به فضای خانه شما می بخشند. دیوارکوب های چوبی با طرح ها ی پهن و یا باریک به صورت های افقی و عمودی و مورب و یا حتی ترکیبی می توانید در طراحی خود استفاده کنید.

در طراحی همچنین می توانید فقط یک دیوار خانه ی خود را مثلا فضای پشت تلویزیون را از چوب استفاده کنید و یا حتی می توانید کل دیواره های خانه را چوبی کنید. در طراحی های جدید از لمینت نیز به جای چوب استفاده می شود که طرفداران زیادی دارد.

دیوار پوش های چرمی

امروزه از دیوار کوب های چرمی نیز در طراحی استفاده می کنند که طرفدارن زیادی پیدا کرده است. دیوار پوش چرمی ضربه گیر ، نرم و ضخیم است. و این دیوار کوبها عایق بسیار مناسبی برای صوت و حرارت و رطوبت هستند. پس بهترین انتخاب برای فضاهایی است که می خواهید عایق صدا باشد. و همچنین در مناطق سرد و مرطوب نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

دیوار پوش های سه بعدی

دیوار پوش های سه بعدی نیز طرفداران زیادی دارد و ترکیب آن با نورپردازی های خلاقانه و حتی ساده می توان جلوه ای بسیار زیبا به خانه ی شما ببخشد. از مزیت های این دیوار کوب ها ضد آب بودن، ضد حریق بودن و نصب سریع و آسان است. که طرح ها و نقش های آن بسیار زیاد و متنوع است.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

دیوار پوش های سنگی

یکی از دیوار کوب های مورد استفاده سنگ ها هستند که فضای خانه ی شما را آنتیک و مغرورانه می کنند. بهتر است در استفاده از سنگ در دیوارهای خانه افراط نکنید و فقط یک دیوار و نقاط کانونی فضای خانه را از این دیوارها استفاده کنید. به طور مثال استفاده در دیوار پشت تلویزیون ، پشت شومینه ، درترکیب آشپزخانه می تواند انتخاب مناسبی برای دیوارهای خانه باشد.

دیوار کوب آجری

دیور کوب آجری نیز انتخاب مناسبی برای دیوار منزل شما است. که طرفداران زیادی دارد که معمولا شما این دیوار کوب ها را در فضاهای عمومی مثل رستوران و کافه ها بیشتر دیده اید. این دیوار کوب مدرن و خلاقانه و صمیمی به خانه ی شما احساس جاذبه و جوانی را می بخشد. که در طرح ها و رنگ های متنوعی ساخته ی شوند. که رنگ آجر طبیعی و سفید آن پر طرفدارترین طرح و رنگ آن می باشند.

دیوار پوش های آلومینیومی (کامپوزیت)

دیوارکوب های آلومینیومی یا کامپوزیت ها به خانه ی شما جلوه ای مدرن و صنعتی می دهند. این نوع دیوار کوب ها با رنگ های مختلفی ساخته می شوند و رنگ های بژ و نقره ای و طلایی از پرطرفدارترین رنگ های کامپوزیت ها هستند. سبک بودن و تمیزی راحت از مزایای این دیوارکوب ها هستند اما اجرای آنها نیازمند متخصص هست. ورقه های کامپوزیت ها در اندازه ۱۰ در ۱۰ – ۱۵ در ۱۵ – ۲۵در ۲۵- ۵۰ در۵۰ در بازار وجود دارند.

دیوارکوب های شیشه ای

این دیوارکوب ها به فضای خانه ی شما حس نشاظ و شادابی می دهد. و در طرح های ساده تا طرح های پرنقش و همچنین رنگ های سرد تا رنگ های شاد در بازار وجود دارد. همچنین می توانید در خانه به عنوان پارتیشن نیز از آن استفاده نمایید.

این دیوار کوب ها در مقابل ضربه مقاوم هستند و حتی در مقابل ضربه های شدید که باعث شکستن می شوند خرد نیز نمی شوند.

مزیت های دیوار کوب ها

از مزیت های دیوارکوب ها می توانید به نصب سریع و آسان تزئین دیوارهای خانه ، تنوع در طرح و رنگ و متریال، قابل نصب بروی سطوح مختلف ، مقاومت در برابر نور و اشعه خورشید ، عایق سازی در برابر رطوبت و سرما و صدا ، قابل شست و شو بودن ، مقاومت بالا در برابر ضربه ، ضد باکتری و شست و شو بودن ، غیر قابل نفوذ در برابر حشرات و غیر قابل اشتعال بودن است.

انواع دیوار کوب برای فضاهای خانه

تا اینجا با انواع  دیوارکوب ها و مزیت ها و معایب های آنها آشنا شدیم در ادامه به بررسی فضاهای مختلف خانه  و دیوارکوب مناسب آن می پردازیم تا بهترین انتخاب را در طراحی و انتخاب دیوارکوب ها داشته باشیم.

۱. دیوارکوب ورودی

با طراحی مناسب فضای ورودی خانه حس استقبال و خوش آمدی گویی را برای مهمانان و خودتان ایجاد کنید. با طراحی مناسب دیوارهای ورودی و راهروی خانه فضایی جذاب و بادوام و شیک در ورودی خانه ی خود داشته باشید.

 ورودی خانه مسیر رفت و آمد و حمل و نقل وسایل است و دیوارهای این فضا بیشترین احتمال ضربه و آسیب را دارند. پس بهتر است در انتخاب دیوار پوش ، به مقاومت آن در برابر ضربه توجه کرد.  از بهترین انتخاب ها برای دیوارها کامپوزیت ها و بتن می باشد.

بتن بهترین انتخاب برای دیوار پوش راهروی ورودی است. از مزیت های دیوار پوش بتنی همانطور که در بالا اشاره شد می توان به ضد ضربه بودن و مقاوم در برابر سایش و اصطحکاک، قیمت پایین نسبت به سایر دیوارکوب ها ، دوام و عمر بالای بتن ، سرعت بالای اجرای آن و مقاومت در برابر آتش سوزی اشاره کرد.

۲. دیوار کوب نشیمن و پذیرایی

فضای پذیرایی و نشیمن از مهم ترین فضاهای خانه است که طراحان و کارفرمایان بیشترین دقت و توجه را به این فضا دارند. استفاده از دیوار کوب مناسب و تزئین دیوارهای خانه می تواند زیبایی این فضا را دو چندان کند و کیفیت خاصی به فضای خانه ی شما ببخشد.

یکی از مهم ترین انتخاب دیوار کوب متناسب بودن سبک آن با فضای خانه شما ست. برای مثال برای خانه هایی با سبک کلاسیک بهترین انتخاب می تواند دیوار پوش های چرمی باشد که شکوه و جلال دکوراسیون داخلی را دو چندان می کند. دیوارپوش های چوبی و سه بعدی نیز بیشتر مناسب خانه هایی با سبک مدرن است.

۳.دیوار کوب آشپزخانه

انتخاب مناسب دیوارکوب آشپزخانه نیز می تواند به زیبایی آشپزخانه ی شما اضافه کند. مکان انتخاب دیوار کوب آشپزخانه بین دیوارهای کابینت قرار دارد. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کنید که انتخاب این دیوارکوب باید متناسب سبک و سیاق کابینت های خانه ی شما باشد. تا یک فضای هماهنگ و یکپارچه ای را ایجاد نماید.

دیوارکوب هایی که معمولا برای آشپزخانه در نظر گرفته می شوند شامل انواع کاشی ها ، سنگ های آنتیک ، دیوارپوش چوبی و دیوار پوش های آجری استفاده می شوند.

۴.دیوارکوب اتاق خواب

دیوارکوب برای اتاق ها معمولا در دیوار پشت تخته خواب جای می گیرند و شما می توانید با نورپردازی مناسب بر محوریت دیوارکوب در فضای اتاق های خانه خود بیفزایید. در انتخاب دیوار کوب های اتاق خود دقت لازم را داشته باشید و از طرح ها و رنگ هایی استفاده کنید که اتاق شما را آرام تر و گرم تر نمایش دهند و از طرح ها و رنگ های شلوغ پرهیز کنید. دیوار کوب های پی وی سی، ام دی اف ، کامپوزیت ، فایبرگلاس ، چرم و…… می توانند انتخاب مناسبی با توجه به سبک دکوراسیون داخلی شما باشند.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا