سفارش رندر
سفارش رندر

انواع پارچه های پرده

یکی از مهم ترین موضوعات در انتخاب پرده مناسب مسلما آشنایی با انواع پارچه های پرده می باشد، همانطور که می دانید امروز هر سال بیشتر خانوارها پرده های خود را تعویض میکنند، به همین دلیل آشنایی با انواع پارچه های پرده و چگونگی یک انتخاب مناسب با ترفند های ساده را در این متن برای شما توضیح داده ایم، شما برای ایجاد یک فضای مناسب و هماهنگ با دکوراسیون داخلی باید در ابتدا یک پارچه خوب برای پرده خود انتخاب کنید.

انواع پارچه های پرده : 

پرده ها امروزه تنها برای پنجره ها به کار گرفته نمی شوند و از آنها می توان برای نصب در تمامی مکان ها مانند آشپزخانه، حمام، اتاق خواب، اتاق پذیرایی با متریال های مختلف استفاده کرد، هر مدل پرده دارای پارچه ای متفاوت نسبت به پرده دیگر می باشد و همچنین جنس پارچه ها نیز با هم در دوخت پرده متفاوت است.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

در هر پارچه ممکن است شما با انعطاف یا ضخامت متفاوتی نسبت به پرده دیگر وجود داشته باشد، به همین دلیل شما باید با توجه به مکان مورد نظر برای نصب پرده، پارچه پرده را انتخاب کنید. برای مثال برای انتخاب پرده اتاق خواب شما باید پارچه ای را انتخاب کنید که جلوی نور را به صورت کامل بگیرد و پنجره را پوشش دهد.

آشنایی با انواع پارچه های پرده :

تنوع بسیار زیادی در طرح ها و همچنین رنگ پرده وجود دارد، هر پرده دارای جنس ، رنگ و طرح منحصر به فردی است که می تواند یک با دکوراسیون داخلی شما هماهنگ شود، به همین دلیل در این قسمت آشنایی با انواع پارچه های پرده را برای شما قرار دادیم تا با پارچه پرده های مختلف، نوع سبک دکوراسیون داخلی منزل، تم های رنگی مختلف و همچنین طرح های متفاوت آشنا شوید.

1 ــ پارچه پرده ای حریر :

یکی از معروف ترین نمونه های انواع پارچه های پرده را می توان پارچه پرده حریر معرفی کرد، حریر در واقع همان تور می باشد که برای دوخت بیشتر پرده ها حتی به صورت ترکیبی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. جنس حریری بسیار نازک و طریف است و از آن بیشتر برای طراحی داخلی فصل تابستان استفاده می شود.

شما در 90% اتاق های پذیرایی جنس حریر را در پرده مشاهده خواهید کرد، زیرا می تواند علاوه بر پوشش پنجره، آفتاب را به داخل خانه انتقال داده و به شما اجازه دید به بیرون خانه را می دهد.

قیمت پارچه حریر نسبت به پارچه های پرده دیگر کمتر می باشد و همچنین شما به راحتی می توانید این پرده را بالا لباسشویی تمیز کنید، زیرا الیاف حریر به سادگی تمیز می شود و آلودگی را از خود جدا می کند، به همین دلیل این پرده بهترین گزینه ممکن برای استفاده در آشپزخانه و سالن پذیرایی می باشد.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

2 ــ پارچه پرده کتان :

یکی از انواع پارچه های پرده را می توان پارچه کتان پرده معرفی کرد، پارچه های نخی و کتان طرح ها و مدل های بسیار متفاوتی از یکدیگر دارند و همچنین شما یک رنگ بندی بسیار گسترده در این مدل پرده مشاهده خواهید کرد که می توانید از آن در هر دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

پارچه پرده کتان به صورت معمول برای اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا نور را از خود عبور نمی دهد و دارای رنگ بندی گسترده می باشد که می تواند ایجاد کننده یک فضای مناسب برای نوجوان و جوان با طرج های متنوع باشد.

3 ــ پارچه پرده مخمل :

از انواع پارچه های پرده می توان به پارچه پرده مخمل اشاره کرد، پارچه پرده مخمل برای پرده های بسیار لوکس و شیک مورد استفاده قرار می گیرد، البته قابل ذکر است که پارچه مخمل به صورت معمول با پارچه های دیر در دوخت پرده ترکیب می شود، برای مثال شما می توانید از پرده مخمل همراه با پارچه حریر، کتان، نخی یا ساتن نیز استفاده کنید.

پارچه مخمل معمولا باید در پرده هایی مورد استفاده قرار بگیرد که به صورت ساده و مدرن طراحی می شوند، زیرا طرح های کلاسیک یا سنتی با پارچه مخمل زیبایی خاصی ندارند و توجه مخاطب را جلب نمی کنند، به همین دلیل پیشنهاد می شود از پارچه های مخمل در انواع پارچه های پرده برای سالن های پذیرایی با طراحی دکوراسیون ساده و مدرن استفاده شود.

دقت داشته باشید که پارچه مخمل دارای قیمت بالایی است به همین دلیل اگر شما به صورت مکرر دکوراسیون داخلی خانه خود را تغییر میدهند، پیشنهاد میکنیم این پارچه را برای خانه خود انتخاب نکنید.

4 ــ پارچه پرده ساتن :

یکی از پرطرفدارترین انواع پارچه های پرده را می توان پارچه ساتن معرفی کرد، پارچه ساتن زیبایی بسیار خاص و منحصر به فردی دارد و همچنین به عنوان پرده های ضخیم برای رد نکردن نور شناخته می شود، در دکوراسیون داخلی این پارچه به دلیل براق بودن انتخاب دلنشینی است به همین دلیل از آن بیشتر در اتاق نشیمن، اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد.

افرادی که پارچه ساتن را برای دوخت پرده های خود انتخاب می کنند باید به این موضوع دقت داشته باشند که پارچه ساتن زود نخ کش می شود و همچنین زود کثیف می شود و شستشو آن بسیار سخت می باشد، به همین دلیل باید دقت بالایی داشته باشیم تا پارچه به هیچ عنوان با اشیای تیز برخورد نداشته باشد و همچنین کثیف یا لک نشود. در صورتی که پرده ساتن لک شد به هیچ عنوان از شستشوی دستی برای تمیز کردن آن استفاده کنید و حتما به خشکشویی مراجعه کنید.

5ــ پارچه پرده ابریشمی :

پارچه ابریشمی در انواع پارچه های پرده نسبت به پرده های دیگر گران تر می باشد اما نسبت به تمامی پارچه های موجود نیز لوکس تر است، به همین دلیل از این پارچه در بیشتر هتل ها، قصرها، رستوران های لوکس، تالارها، خانه های اشراف زادگان و… استفاده می شود. بسیاری از افراد تصور دارند که از پارچه ابریشمی تنها می توان در مدل های سنتی استفاده کرد اما امروزه طراحی دکوراسیون داخلی در خانه های بزرگ اشرافی از پارچه ابریشمی در طرح های کلاسیک نیز استفاده می کند تا نوع جدیدی از طراحی کلاسیک با زیبایی منحصر به فرد را به نمایش بگذارد.

قابل ذکر است که پارچه ابریشمی در بین انواع پارچه های پرده می توان بهترین گزینه ممکن برای فضاهای بزرگ همراه با پارچه های دیگر به صورت ترکیبی باشد، به همین دلیل پیشنهاد می شود در خانه های کوچک از این پارچه استفاده نکنید، برای خانه های کوچک پارچه کتان، نخی یا تور می توان گزینه بهتری باشد.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا