انواع کاغذ دیواری
انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از یک سطح یا رویه ی چاپی چسبیده شده بروی لایه آستری ساخته شده است. که سطح رویی آن جنبه ی تزئینی دارد و به شکل عمودی روی دیوار نصب می شود. از مزایای کاغذ دیواری می توان به قابلیت مخفی کردن نواقص سطح دیوار و بخشیدن کیفیت بصری و زیبایی به محیط اشاره کرد. انواع کاغذ دیواری ها با طرح ها و شکل های متنوع در ابعاد ۵۰ در ۷۰ در بازار وجود دارند. که در این مقاله به بررسی تاریخچه ومزایای و انواع کاغذ دیواری ها می پردازیم. برای سفارش طراحی سه بعدی ، سفارش طراحی روف گاردن و سفارش طراحی محوطه و فضای سبز به سایت هورنو مراجعه کنید.

تاریخچه کاغذ دیواری

یکی از قدیمی ترین روش های پوشش دیوارها برای تزئیین دیوارهای داخلی کاغذ دیواری ها هستند. کاغذ دیواری توسط چینی ها برای اولین بار طراحی شد. همچنین در قرون وسطی برای تزئین دیوارها پرده های دیوار کوب بروی دیوارها قرار می گرفتند. سپس پوشش دیوارها از طریق پارچه ها مطرح شد و مردم دیوارهای خانه های خود را با استفاده از پارچه های نقش دار می پوشاندند. ایجاد روش های جدید تهیه کاغذ دیواری در اروپا و سپس توسعه و رشد آن در کشورهای دیگر ، باعث شد کاغذ دیواری به عنوان عنصری مهم در تزئینات دیوارها تبدیل شد.

مزایای کاغذ دیواری :

۱.یکی از راحتترین و ارزان ترین راه های تغییر سبک دکوراسیون داخلی است.

۲.کاغذ دیواری را می توان همراه با عناصر دیگر در محیط های متنوع  و با سبک های دکوراسیون مختلف ( مدرن و سنتی) استفاده کرد.

۲. عیب های دیوارها و حتی ترک خوردگی ها و… را مخفی می کند.

۳. با توجه به جنس دیوار کاغذی و قرار گرفتن یک لایه بروی دیوارها ، به گرم شدن محیط کمک می کند.

۴.امروزه کاغذ دیواری های جدیدی با روکشی از جنس پلاستیک تولید می شوند که قابلیت شست و شو را به ما می دهند.

انواع کاغذ دیواری

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

نقش های عمودی

نقش عمودی کاغذ دیواری یکی از پر طرفدارترین و کاربردی ترین نوع کاغذ دیواری است. مزیت این نوع کاغذ دیواری ها نحوه ی اجرای آن است که در این شکل  کاغذ دیواری ،‌نقشی برای یکی کردن طرح های افقی وجود ندارد و هرجای کار می توانیم برش بزنیم.

انواع کاغذ دیواری

نقش های مورب

در این  طرح کاغذ دیواری طرح های آن به صورت خطوط مورب می باشند و در اجرای کاغذ دیواری باید به این نکته توجه کرد که نقوش و طرح های آن در فواصل یکسان و منظمی  از سقف و در فواصل منظم قرار گیرند تا مانع اسراف شدن کاغذ دیواری شود.

نقش های هندسی

طرح ها در این نوع کاغذ دیواری از طرح های هندسی که در فواصل یکسان و منظم که در طول کاغذ تکرار می شوند، استفاده شده است و این نوع کاغذ دیواری محیط ما را خلاقانه و جذاب می کند. و در زمان اجرا برای اطمینان از هم رازی نقش ها باید طرح ها در ارتفاع مشابه از سقف برش داده شوند. 

یکی از ویژگی های مهم کاغذ دیواری های با طرح های هندسی این است که انرژی و جنب و جوش زیادی را وارد محیط می کند پس بهتر است این نوع کاغذ دیواری برای محیط هایی که نیازمند انرژی و … است استفاده شود.

نقش های مخملی (بافت دار)

این نوع کاغذ دیواری ها بسیار تزئینی و دارای بافتی نرم (از جنس پارچه ای و یا مخمل پلاستیک) هستند که این بافت نرم تاثیر مصالح و عناصر استفاده شده ی دیگر را در فضای داخلی (دکوراسیون داخلی) بیشتر می کند.

این نوع کاغذ دیواری ها به علت داشتن تکه های مخمل قابل شست و شو نیستند. طرح و نقش های این نوع کاغذ دیواری اغلب به صورت کلاسیک هستند و اگر دکوراسیون و مبلمان شما به سبک کلاسیک است این نوع کاغذ دیواری برای خانه ی شما مناسب است. این نوع کاغذ دیواری ها قیمت بالاتری نسبت به سایر طرح ها دارند.

کاغذ ها مصور

فناوری چاپ امکان ایجاد طرح های گرافیکی را بروی کاغذ های دیواری به ما می دهد. تا طرح های گرافیکی را بروی سطوح بزرگ نمایش دهیم. که این تصاویر گرافیکی به جنس شفاف ، مات و یا براق می باشند.

کاغذ دیواری pvc

این نوع کاغذ دیواری ها یکی از پراستفاده ترین و طرفدار ترین نوع کاغذ دیواری هاست. از مزیت های آن می توان به قابل شست و شو بودن ، محکم و بادوام بودن ، ضد خش و … اشاره کرد. این نوع کاغذ دیواری ها به مساحت های ۵ تا ۱۶ مترمربع در بازار وجود دارد.

کاغذ دیواری های سه بعدی 

اگر قصد دارید به خانه ی خود بعد و فضای جدیدی را اضافه کنید پیشنهاد ما استفاده از کاغذ دیواری های سه بعدی هست که این کاغذ دیواری ها یکی از پرطرفدار ترین نوع کاغذ دیواری ها هستند. این کاغذ دیواری ها از فاصله های دور کاملا سه بعدی و برجسته بنظر می رسند.(مانند یک نقاشی سه بعدی) در استفاده از این کاغذ دیواری ها می توانید با کمک نورپردازی و سایه سه بعدی بودن این کاغذ دیواری ها را دو چندان کنید.

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری هایی که با استفاده از تکنولوژی نانو ساخته می شوند به علت استفاده از تکنولوژی نانو نسبت به سایر طرح ها قیمت بالاتری دارند. و از مزییت های این نوع کاغذ دیواری ها می توان به  قابلیت شست و شو بودن ، ضد دود بودن و کثیف شدن ، پاره نشدن ، مقاوم در برابر تابش خورشید و عایق صوت و گرما اشاره کرد.

جنس کاغذ دیواری

جنس کاغذ و سطوح رویی کاغذ دیواری کیفیت کاغذ دیواری را مشخص می کنند. کاغذ دیواری ها در طرح ها و جنس های متفاوتی وجود دارند.کاغذ دیواری ها از لحاظ جنس و پوشش به دو دسته الیاف مصنوعی و طبیعی تقسیم می شوند که شامل پوشش هایی از جنس ابریشم، پنبه ، مواد سلولزی ، و… هستند.

الیاف های طبیعی به خانه ی شما آسایش و راحتی را هدیه می دهد. و جنس این الیاف ها از گیاهان و برگ درختان و چوب پنبه و درخت بلوط است.

انواع کاغذ دیواری

الیاف های مصنوعی در شکل ها ی مختلفی از جمله صاف، منقوش ویا طرح برجسته ساخته می شوند. و پلی وینل ماده ای است که الیاف های مصنوعی با آن ساخته می شوند که در بازار به دیوارهای وینلی معروف اند.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا