ایده هایی برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل

تغییر دکوراسیون داخلی منزل همواره نیازمند وقت و هزینه های زیاد برای تغییرات نیست. در این مقاله به بررسی ایده هایی برای تغییر چیدمان منزلتان می پردازیم که شما می توانید با حداقل هزینه کیفیت زندگی خود را افزایش دهید و یک محیط شاداب و جذاب را برای دورهمی ها و…. برای خانواده ی خود ایجاد کنید. برای سفارش طراحی سه بعدی ، سفارش طراحی روف گاردن و سفارش طراحی محوطه و فضای سبز به سایت هورنو مراجعه کنید.

۱.تنظیم و تغییر چیدمان مبلمان

سعی کنید که در چیدن مبلمان خانه ، مبلمان را به صورت مجلسی نچینید و فضاهای خانه را از یکدیگر تفکیک کنید(مبلمان با تناسبات مناسب) که چینش مجلسی مبل ها باعث کوچک تر شدن فضای خانه می شود. مبلمان را از دیوارها فاصله بدهید و چینش آن ها را جدیدتر و گیرا تر کنید. برای مثال چینش مورب یک کاناپه می تواند نشیمن باریک شما را وسیع نمایش دهد.

۲.رنگ آمیزی دیوارها

در خانه ی خود نقطه ی کانونی ایجاد کنید. شما می توانید یکی از دیوارهای خانه ی خود را که توجه بیشتری را به خود جلب می کند. با رنگ آمیزی هماهنگ با محیط خانه مجزا کنید و روی آنرا با وسایل و لوارم هنری و تابلو تزئین کنید. این دیوار می تواند دیوار تلویزیون خانه ی شما باشد.

۳.استفاده از گل و گیاه

گل و گیاه، طبیعت را به خانه ی شما می آورند و حال و هوای تازه ای به آن می بخشند و هوای خانه را پاک و تمیز می کنند.

اگر شما وقت رسیدگی به گل ندارید می توانید از گل و گیاه مصنوعی استفاده نمایید. امروزه گیاهان مصنوعی ای با کیفیت بسیارخوب تولید می شوند که بسیار شبیه به گل های طبیعی هستند.

برای پر کردن فضاهای خالی خانه ی خود استفاده از گیاهان آپارتمانی می تواند ایده ی بسیار خوبی باشد، گیاهان به خوبی به فضای زندگی ما جلوه می دهند وفضای ایده آلی را برای خانه ایجاد می کنند.

برای قرار دادن گیاهان در فضای خانه راه های متفاوتی وجود دارند. قرار دادن گلدان های ساده بروی میز، آویزان کردن آنها بروی دیوار و یا سقف، قرا دادن در شلف هایی با ارتفاع مناسب ، و در جدیدترین روش آن ایجاد دیوار سبز در خانه است.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

۴.استفاده از قالیچه های مصنوعی

یکی از انتخاب های مناسب برای پذیرایی و نشیمن و فضاهای دورهمی استفاده از قالیچه های محلی است که فضای خانه ی شما را تغییر می دهد. سعی کنید که قالیچه ای متناسب مبلمان و لوازم انتخاب کنید و در زیر میز بیندازید.

۵. تابلو و آینه

شما می توانید با استفاده از آینه روشنایی فضای خانه ی خود را چند برابر کنید و همچنین آینه ی فضای خانه ی شما را بزرگ تر می کند و به فضای خانه ی شما آرامش، گستردگی و تازگی می دهد.

 در انتخاب تابلو نیز دقت کنید که اول اینکه قاب تابلو متناسب با سبک دکوراسیون انتخابی خانه ی شما باشد. و همچنین تابلوی استفاده شما متناسب با روحیه و علایق شما باشد. و در جایی از خانه نصب شود تا از همه جای آن قابل مشاهده باشد.

۶. استفاده از مجسمه و لوازم تزئینی

امروزه مجسمه ها به سبک های کلاسیک، مدرن، مینیمال، رئال و…. وجود دارند. و شما می توانید متناسب با سبک خانه ی خود مجسمه ای را انتخاب کنید و یا از چند سبک مختلف در خانه ی خود به کار ببرید و در مکان های شلوغ بهتر است مجسمه هایی با رنگ خنثی استفاده کنید.

مجسمه های کلاسیک در بین مجسمه ها طرفداران زیادی دارند و پیشنهاد ما استفاده از مجسمه های بزرگ در این سبک است که می تواند این مجسمه به یک نقطه ی کانونی در خانه ی شما ایجاد شود.

شما می توانید مجسمه ها و وسایل مرتبط به همدیگر را در یکجای خانه قرار دهید و چینش، آنها را به صورت فانتزی  در کنار انجام دهید.

۷. استفاده از کوسن های مبلمان

بالشتک ها و کوسن ها میتوانند مبلمان شما را با شکوه تر و زیباتر جلوه دهند و رنگ جلوه ی ویژه ای را به خانه ی شما ببخشند و همچنین می توانند فضایی برای استراحت بروی مبل ایجاد کنند.جنس پارچه ی کوسن ها از جنس ابریشم، کتان، پارچه های پلاستیکی، پارچه های پزدار و…. هستند.

کوسن ها و بالشتک ها به انواع کوسن های مخصوص مبل،‌کوسن بافتنی، کوسن گرد، کوسن های سنتی و کلاسیک، کوسن های فانتزی و…. تقسیم می شوند.

۸. تعویض لامپ ها و لوسترها

لوسترهایی یکی از پرطرفدارتین تجهیزات نورپردازی منزل هستند.لامپ ها و لوسترها با سبک ها و تنوع طرح زیادی در بازار وجود دارند. پس بهتر است که در انتخاب لوسترها، طرحی مناسب با فضای خانه ی خود انتخاب کنید.

لوستر ها معمولا از مصالحی مانند فلزهای تزئین شده، کریستال، سنگ و…. ساخته می شوند. که بهتر است لوستر انتخابی شما در متریال و رنگ و جنس متناسب با دیوارها و پنجره ها و… باشد. و همچینین لوستر شما سازگاری با لامپ های دیگر و چراغ های دیوارکوب ها داشته باشد.

نکته ی دیگری که باید در انتخاب لوستر توجه کنید ابعاد لوستر است. لوستر شما اگر خیلی بزرگ باشد و فضای پذیرایی شما کوچک فضای شما را کوچک تر نمایش می دهد پس بهتر است که در انتخاب لوستر و فضای آن تناسبات را رعایت کنید و ابعاد لوستر متناسب فضای شما باشد.

۹.لحاف ها و روانداز ها

نکته ی دیگری که می توانید در تغییر دکوراسیون و چیدمان منزل رعایت کنید انتخاب لحاف ها و رواندازها است. به انتخاب رنگ و جنس این رواندازی ها توجه کنید و با توجه به سلایق و روحیات خود ،بهترین انرا انتخاب کنید.

۱۰.حذف وسایل اضافی

با حذف وسایل اضافی در خانه فضای خانه ی خود را از شلوغی نجات دهید. شلوغی خانه فضای خانه ی شما را کوچک تر نمایش می دهد. همچنین برای اتاق ها برای برگه ها، اسباب بازی و…. فضاهای مخصوصی در نظر بگیرید.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا