برج مدرن در دبی اثر سانتیاگو کالاتراوا
برج مدرن در دبی اثر سانتیاگو کالاتراوا

برج مدرن در دبی اثر سانتیاگو کالاتراوا

برج مدرن در دبی اثر سانتیاگو کالاتراوا
برج مدرن در دبی اثر سانتیاگو کالاتراوا
برج مدرن در دبی اثر سانتیاگو کالاتراوا
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: در حال تکمیل
کاربری: برج
معمار: سانتیاگو کالاتراوا
مکان: دبی-امارات

برج مدرن در دبی اثر سانتیاگو کالاتراوا

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

برج مدرن خور در دبی

مکان:دبی-امارات

سال:2016 – در حال تکمیل

معمار: سانتیاگو کالاتراوا


برای مطالعه ی زندگی نامه و آثار سانتیاگو کالاتراوا واردر لینک مقابل شوید: سبک معماری سانتیاگو کالاتراوامعماری سانتیاگو کالاتراوا

والای او شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی و نخست وزیر و حاکم دبی و محمد آلبرار، رئیس امارای امرا از طرح های جدید معماری و مهندس سانتیاگو کالاتراوا برج دیدنی برج در بندر کریک دبی رونمایی کردند.(برج مدرن در دبی)

طرح یادبود کالاتراوا، از بین شش پیشنهاد از شرکت های رقیب، انتخاب شده است و تحت تأثیر اشکال طبیعی زنبق قرار گرفته و شکل مناره، یک ویژگی معماری متمایز در فرهنگ اسلامی را برانگیخته است.

“شرکت در این پروژه افتخار بزرگی بوده است. آقای تیم گفت: “من و تیم من از این فرصت همکاری با یک شرکت معروف مانند Emaar Properties قدردانی می کنیم.” کالاتراوا “طراحی این ساختمان الهام گرفته از سنت اسلامی است و از همان تاریخی که دنیای الهامرا و مسجد کوردوبا را به ارمغان آورد، الهام گرفته است. این شگفتی های معماری، زیبایی و زیبایی را با ریاضیات و هندسه ترکیب می کنند. طراحی برج بندر کریک دبی ریشه در هنر کلاسیک و فرهنگ خود دبی دارد. این همچنین یک پیشرفت بزرگ فناوری است. در طول حرفه ام از فناوری و مهندسی به عنوان وسیله ای برای زیبایی و هنر استفاده کرده ام. این پروژه یک دستاورد هنری است و از این هدف الهام گرفته شده است که این فضا را به یک مکان ملاقات برای شهروندان تبدیل کند، نه تنها از دبی و امارات متحده عربی بلکه در سرتاسر جهان. این نمادی از اعتقاد به پیشرفت است. “(برج مدرن در دبی)

برج مدرن در دبی اثر سانتیاگو کالاتراوا
برج مدرن در دبی اثر سانتیاگو کالاتراوا

برای مطالعه ی معماری زاهاحدید وارد لینک مقابل شوید: معماری زاهاحدیدسبک زاهاحدید

“طراحی سانتیاگو کالاتراوا که پس از یک مسابقه رقابتی از بین معماران برتر جهان انتخاب شده است، مناسب برای نیازهای ما برای یک نقطه عطفی است که هسته اصلی شهر ما را برای بندر کریک دبی تعریف کرده است. این نه تنها تعالی طراحی بلکه ملاحظات محکم زیست محیطی و فناوری پیشرفته را در برمی گیرد. با توجه به برج، ما یک مقصد قانع کننده را تحویل می دهیم که ارزش اقتصادی طولانی مدت را به دبی و امارات اضافه می کند. ” “این هتل همچنین موقعیت بندرگاه دبی کریک را به عنوان یکی از مکانهای تفریحی مطلوب و تفریحی و تفریحی، با ارائه یک محیط مدرن، مجلل و پایدار در اختیار گردشگران و ساکنان قرار می دهد تا در آن زندگی، کار، یادگیری و سرگرمی انجام دهند.”(برج مدرن در دبی)

ساختار نمادین ترکیبی مدرن، طراحی پایدار با فرهنگ و میراث غنی امارات متحده عربی است. عرشه های مشاهده ای متعدد ساختمان بخشی از جوانه های دراز و بیضی شکل در بالای برج است. ساقه باریک به عنوان ستون فقرات سازه عمل می کند و کابل هایی که ساختمان را به زمین وصل می کند، یادآور نوار ظریف برگهای زنبق است. این سازه همچنین یک چراغ نور در شب و نورپردازی را فراهم می کند که بر طراحی گل-جوانه ساختمان تأکید می کند.(برج مدرن در دبی)

برج مدرن در دبی اثر سانتیاگو کالاتراوا
برج مدرن در دبی اثر سانتیاگو کالاتراوا

کالاتراوا این برج را با تمرکز زیادی روی راندمان انرژی و پایداری طراحی کرد. این برج از یک سیستم خنک کننده بسیار کارآمد استفاده می کند و آب جمع آوری شده از این سیستم نمای ساختمان را تمیز می کند. محوطه سازی زیبا و پوشش گیاهی موجب حفاظت از خورشیدی می شود. سیستم یکپارچه سایه بان و درهای بال نیز به بهره وری انرژی کمک خواهد کرد. این سازه شامل ده عرشه مشاهده، از جمله اتاق Pinnacle است که زودتر ارائه می دهد، نمایش 360 درجه از شهر و فراتر از آن. در میان ایوان های مختلف دو ایوان باغ مشاهده ویژه وجود دارد که برای بازآفرینی شکوه باغ های معلق بابل، یکی از هفت عجایب جهان باستان ساخته شده است.

این ساختمان همچنین شامل بالکن های بی شماری است که در خارج از نمای برج می چرخند.(برج مدرن در دبی)

در یکی از سه عرشه مشاهده عمومی یک کافه وجود خواهد داشت و فضاهای بی شماری در سراسر ساختمان می تواند برای رویدادها استفاده شود. مرکز پلازای مرکزی این برج به عنوان یک مرکز همسایگی شلوغ با خرده فروشی در سطح جهانی، یک موزه، امکانات آموزشی و یک سالن سرپوشیده سرو خواهد شد.

این برج در مرکز شهر بندر کریک دبی، یک مرکز توسعه کلاس جهانی شش کیلومتر مربع واقع در نهر دبی واقع شده است. خور دوبی از دیرباز مرکز تاریخ و فرهنگ دبی بوده و در نزدیکی پناهگاه ملی حیوانات وحشی راس الخور است.(برج مدرن در دبی)

منبع:calatrava.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا