دکوراسیون داخلی مدرن

مدرن یکی از سبک های دکوراسیون داخلی محسوب می شود که در قرن 20 رواج پیدا کرده است. در این سبک یعنی دکوراسیون داخلی مدرن زیبایی بدون هیچ گونه پیچیدگی نمایش داده می شود. فضای داخلی و فضای خارجی خانه یکدست و استوار هستند و باعث ایجاد آرامش و راحتی و شیک بودن خانه می شود. یکی از بهترین گزینه ها استفاده از سبک مدرن در خانه و آپارتمان با فضای کوچک می باشد که با استفاده از این سبک می توان فضای خانه را بزرگتر جلوه داد.

طراحی داخلی مدرن چگونه است؟

طراحی داخلی مدرن این گونه است که بیشتر از چوب های طبیعی استفاده می شود به این صورت که کف خانه ها را پارکت می کنند و فضای کف خانه را گرم طراحی می کنند تا خانه با ترکیب رنگ زیبا طراحی کنند.

دیزاین خانه مدرن چگونه است؟

فضای خانه های مدرن به ساده ترین شکل ممکن طراحی می شود به این صورت که اشکال ساده تر استفاده می شود. مثلا دیزاین سالن پذیرایی به این صورت است که از کاناپه مدرن و میز ناهار خوری و دیوارهای ساده و مقداری وسیله ای دکوری و تلوزیون تشکیل می شود. آشپزخانه با رنگ های براق و درخشنده و لبه های برش خورده یکی از قسمت های مدرن به حساب می آید.

برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت هورنو مراجعه کنید.

همچنین روی کابینت از ابزارهای زیادی استفاده نمی شود و کابینت های شلوغی ندارد. سرویس بهداشتی در سبک مدرن به رنگ های آبی روشن، سبز صدری و بنفش یاسی می باشد. نورپردازی معمولا ملایم است و از آینه دیواری بیشتر استفاده می شود. در دکوراسیون داخلی مدرن حتما این موضوع عنوان نمی شود که از رنگ های سفید یا سیاه استفاده کنید.

دکوراسیون خانه مدرن برای اتاق خواب

برای اینکه بتوانید اتاق خواب به سبک دکوراسیون داخلی مدرن تهیه کنید بهتر است که از یک تخت کوتاه استفاده کنید و کنار آن دو پاتختی قرار بدهید. همچنین آباژورهای بر روی آن قرار دهید. برای این که بتوانید اتاق را تزئین کنید می توانید روی دیوار یک تابلو نقاشی قرار دهید یا این که مجسمه قرار بدهید و یا تعداد کمی گلدان بگذارید. یک لوستر زیبا نیز می تواند اتاق خواب مدرن برای شما به ارمغان بیاورد.

طراحی داخلی کلاسیک مدرن چگونه است؟

معماری سبک کلاسیک و دکوراسیون داخلی مدرن از جمله سبک هایی می باشد که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. در این سبک از رنگ گرم برای ایجاد فضای دنج و آرام استفاده می شود در این سبک دیوارها با کاغذ دیواری کلاسیک پوشانده می شوند و از چوب بیشتر استفاده می شود. مبلمان کلاسیک بسیار ساده بوده و هیچ منحنی یا خمیدگی در آنها دیده نمی شود. استفاده از رنگ مناسب در سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک، مثل شکلاتی تیره، آبی خاکستری، سیاه، سفید و … پرطرفدار می باشد. استفاده از وسایل دکوراتیو نیز یکی دیگر از ویژگی های سبک کلاسیک می باشد.

سبک مدرن در معماری داخلی

نوع پنجره ها سبک مدرن در معماری داخلی معمولا پنجره های بزرگ می باشد. به اصطلاح در این سبک فضای داخلی خانه را به بیرن از خانه منتقل کرده اند و برعکس فضای خارجی خانه را به داخل خانه آورده اند. در این سبک معماری از در و پنجره های بزرگ استفاده می شود. می توانید پنجره ها را بدون پرده باشند یا اینکه نورگیر سقفی داشته باشید  و خانه خود را با نور طبیعی منطبق کنید.

از رنگ های خنثی در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. استفاده کردن از رنگ های خنثی یکی از ویژگی های اصلی دکوراسیون مدرن به حساب می آید. همچنین استفاده کردن از رنگ های تیره، باعث می شود که سبکی خاص  در دکوراسیون داخلی مدرن خانه به وجود بیاورید. همچنین وسیله های سبک مدرن نیز معمولا کاناپه، میز و مقداری وسیله ی دیگر محدود می شود و معمولا ساده هستند.

ویژگی های سبک مدرن در دکوراسیون

استفاده از رنگ های خنثی مثل سفید، طوسی، خاکستری از مهمترین ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن به حساب می آید. یکی دیگر از ویژگی های مهم طراحی داخلی مدرن استفاده از اشکال ساده و هندسی مثل مستطیل و مربع می باشدو اگر بخواهید از منحنی های نرم و خطوط صاف استفاده کنید. علاوه بر این اشکال می توانید از شکل های بیضی و دایره نیز استفاده کنید که کاربرد بسیار زیادی در طراحی داخلی مدرن دارد. در طراحی منازل از مواد و مصالح طبیعی استفاده می شود به طو مثال چوب و فلزات ضد زنگ. معمولا طراحان روی چوب های طبیعی از پوشش مات استفاده می کنند تا جلوه بهترین داشته باشد. همچنین از فلزات براق استیل ضد زنگ استفاده می کنند.

نورپردازی حرفه ای و زیبا باعث می شود خانه شما دلنشین شود. برای کاهش کنتراست نور در خانه  باید از لامپ های هالوژنی استفاده کنید یا می توانید از آباژور استفاده کنید تا نور را در یک قسمت از خانه تان متمرکز کنید. یکی دیگر از ویژگی های مهمی که باید در دکوراسیون مدرن رعایت کنید چیدمان وسیله های خانه می باشد و بهتر است که از وسیله های ال یا دایره و نیم دایراه بیشتر استفاده کنید . نیازی نیست از تقارن استفاده کنید و معمولا وسیله های استفاده شده در این سبک ساده می باشند مثلا از پرده های ساده و تک رنگ که دوخت و طراحی آن نیز ساده می باشد.

جمع بندی

در این مقاله در مورد دکوراسیون داخلی مدرن می پردازیم و هم چنین نکات مهمی که برای داشتن یک خانه مدرن باید در نظر داشته باشید را در این محتوا نام برده ایم.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا