دکوراسیون سنتی خانه

دکوراسیون سنتی و بکارگیری لوازم سنتی در طراحی دکوراسیون خانه، مخاطبین خود را دارد و زیبایی چشمگیری را برای منزل ایجاد می‌ کند. در این مقاله قصد داریم درباره سبک سنتی دکوراسیون خانه با شما صحبت کنیم و مهم ترین فاکتورهایی را که با اجرای آنان به محیطی سنتی و قدیمی دست پیدا می کنید، برای شما گردآوری و در اختیارتان قرار می دهیم، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چگونه دکوراسیون سنتی چشمگیری برای منزلمان داشته باشیم؟

چیدمان و دکوراسیون منزل برای اهالی خانه اهمیت بسیاری دارد و استفاده از طرح‌ ها و المان‌ های سنتی می‌ تواند فضایی گرم و صمیمی را در خانه به وجود آورد. خانه های قدیمی رنگ و شادابی دیگری داشتند، افرادی که قصد ایجاد محیطی صمیمی را دارند می توانند در خانه های مدرن خود با رعایت نکاتی محیطی سنتی را ایجاد کنند. داشتن محیطی نوستالژی و زنده به شادابی و روحیه افراد و اهالی خانه کمک خواهد کرد و میهمانان از فضای داخلی خانه شما لذت می‌ برند. اما چگونه باید دکوراسیون سنتی را در خانه به وجود آوریم و از چه لوازمی باید استفاده کنیم؟ در ادامه این مقاله قصد داریم به مهم‌ ترین المان‌ هایی که سبب صمیمیت و طراحی داخلی سنتی در خانه می‌ شود، بپردازیم و درباره آن صحبت کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

تاثیر لوازم چوبی و عتیقه در دکوراسیون سنتی

زمانی‌ که صحبت از دکوراسیون سنتی می‌ شود ناخودآگاه در ذهنمان به یاد خانه‌ های قدیمی و کاهگلی مادربزرگ و پدربزرگانمان می‌ افتیم دقیقاً همین‌ جاست که باید از محیط خانه‌ های قدیمی برای ایجاد فضایی گرم و سنتی ایده گرفت. تصور محیطی سنتی بدون استفاده از لوازم های نوستالژیک و قدیمی تقریبا محال است زیرا با استفاده از لوازم های سنتی می توانید دکوراسیون مدنظرتان را طراحی و شکل و شمایلی کاملا سنتی به محیط خانه خود بدهید. استفاده از لوازم چوبی و عتیقه می‌ تواند از بهترین راه‌ های ایجاد محیطی سنتی در فضای خانه باشد. معمولاً تم رنگی استفاده‌ شده برای طرح سنتی زرشکی و قهوه‌ ای چوبی است و می‌ تواند رعایت این تم رنگی در لوازم به طراحی سنتی محیط داخلی خانه کمک‌ های بسزایی کند. البته فاکتورهای دیگری برای ایجاد محیطی سنتی اهمیت دارد که در ادامه مطلب به توضیح هر یک از آنها می‌ پردازیم.

مبلمان را فراموش کنید

خانه ای سنتی را با مبلمان های مدرن تصور کنید، قطعا منظره خوشایندی را پیش روی خود نمی توانید تصور کنید. اگر نگاهی به خانه‌ های قدیمی بیندازیم می بینیم که  مبلمان در خانه‌ های سنتی به چشم نمی‌ خورد و این دقیقاً همان فاکتور بعدی است که باید درباره آن صحبت کنیم. در خانه‌ های قدیمی و سنتی از مبلمان استفاده نمی شد، کوسن‌ ها و پشتی هایی با طرح و رنگ‌ های ایرانی برای نشیمن زمینی استفاده می‌ کردند. اگر قصد دارید فضای خانه را به شکل سنتی طراحی کنید بهتر است که مبلمان را فراموش کرده و از پشتی یا کوسن‌ های قدیمی برای ایجاد نشیمن زمینی استفاده کنید. شاید بد نباشد به این‌ موضوع اشاره کنیم که رنگ اصلی برای دکوراسیون سنتی قرمز است، رنگ قرمز نماد دکوراسیون سنتی و اصالت در محیط است در نتیجه سعی کنید که از لوازمی با تم قرمز رنگ بیشتر استفاده کنید.

از صنایع دستی استفاده کنید

استفاده از صنایع دستی همیشه جذابیت و زیبایی منحصر به‌ فرد خود را دارد و نمی‌ توان جایگاه ویژه آن را در طراحی دکوراسیون سنتی نادیده گرفت. اگر قصد دارید از دکوراسیون سنتی برای محیط خانه خود استفاده کنید حتما استفاده از صنایع دستی را اولویت کار خود قرار دهید. فرش‌ های دستباف و زیراندازها  نمونه‌ های دیگر صنایع دستی است که جایگاه ویژه‌ ای در دکوراسیون سنتی در محیط خانه دارد. استفاده از صنایع دستی را جایگزین لوازم مدرن و بروز کنید با این کار می‌ توان محیطی چشم‌ نواز و کاملاً سنتی را در فضای خانه پیاده‌ سازی کنید. در واقع در طراحی سنتی هر چه بیشتر از صنایع دستی با رعایت هارمونی رنگ استفاده کنید، به محیط سنتی بیشتر نزدیک خواهید شد و این دقیقا همان چیزی است که افراد از محیط آرام و صمیمی دکوراسیون سنتی می خواهند. البته باید به این نکته هم دقت داشته باشید استفاده بیش از حد از لوازم و صنایع دستی می تواند سبب شلوغی محیط شود و عدم رعایت این فاکتور در طولانی مدت شکل زننده به محیط منزلتان خواهد داد، برای استفاده از لوازم های سنتی حد و حدودی را رعایت کنید تا با مشکلات این چنینی رو به رو نشوید.

از رنگ‌ های غالب سنتی استفاده کنید

در قسمت‌ های قبلی مقاله به استفاده از رنگ قرمز و قهوه‌ ای برای لوازم سنتی اشاره کردیم اما به‌ طور معمول رنگ‌ های غالب در دکوراسیون سنتی شامل رنگ‌ های سبز یشمی، آبی فیروزه‌ ای، زرشکی و قهوه‌ ای است، اگر قصد دارید هارمونی رنگ در دکوراسیون منزل شما رعایت شود بهتر است که از رنگ‌ های ذکر شده برای ایجاد فضایی کاملاً سنتی و ایرانی استفاده کنید. استفاده از رنگ‌ های زرشکی و قهوه‌ ای در فرش‌ ها و پشتی‌ ها می‌ تواند به فضای سنتی منزل شما کمک‌ کند. اگر قصد دارید از رنگ‌ های تضاد استفاده کنید اما فضای سنتی منزلتان همچنان حفظ شود، رنگ آبی فیروزه‌ ای در صنایع دستی سنتی می‌ تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. شادابی و طراوت در محیط خانه با بهره مندی از رنگ های ذکر شده به ایجاد فضایی گرم و صمیمی مانند خانه های سنتی و قدیمی کمک خواهد کرد.

جمع بندی مطلب

در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با مهم ترین فاکتورهای طراحی دکوراسیون سنتی خانه آشنا کنیم. زندگی مدرن دیگر شاداب و آرامش خانه های قدیمی را ندارد و افرادی که به استفاده از طرح های سنتی و نوستالژیک علاقه دارند، سعی دارند در محیط خانه یا محل کار محیطی قدیمی و سنتی را بازسازی کنند. یکی دیگر از مواردی که برای ایجاد دکوراسیون داخلی سنتی می تواند به شما کمک کند، استفاده از کرسی در فصل های سرد پاییز و زمستان است. خانه های قدیمی با وجود کرسی محیطی گرم تر و شاداب تر داشتند، استفاده از کرسی در فصل های سرد می تواند به محیط خانه شما رنگ و بویی دیگر آورد. با رعایت موارد ذکر شده در بالا نیز می توانید به محیط سنتی و قدیمی مدنظرتان نزدیک تر شده و از آن لذت ببرید. امیدواریم از این مطلب و نکات آن نهایت استفاده را برده باشید.

ترکیب سبک سنتی و مدرن

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا