سازه های شیشه ای مدرن

استفاده از سازه های شیشه ای مدرن امروزه فقط محدود به استفاده در نما نیست و در حال حاضر برای طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی و دیوار و آلاچیق های شیشه ای استفاده می شود. نمای شیشه ای ساختمان ها یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین  نوع نما ها به حساب می آیند که در کنار زیبایی ظاهری که به ساختمان می دهد حداکثر روشنایی را نیز به ساختمان ها داده و همچنین عایق مناسبی در برابر حرارت و اشعه های مضر خورشید محسوب می شوند. هزینه نمای شیشه ای ساختمان به مراتب ارزان تر و مناسب تر می شود. در ادامه به معرفی انواع سازه های شیشه ای می پردازیم.

انواع سازه های شیشه ای و کاربرد 

سازه های شیشه ای  کیفیت و کاربرد های زیادی دارندو همچنین کارایی این سازه ها زیاد می باشد. با بهره بردن از این سازه می توان در استفاده از پارتیشن سازی در فضاهای عمومی و اتاق های شخصی در شکت ها و سازمان ها استفاده کرد. ویترین مغازه ها در مراکز تجاری نیز یکی دیگر از کاربردهای سازه های شیشه ای مدرن می باشد.

نرده و جان پناه، آلاچیق های شیشه ای نیز یکی دیگر از نوع های سازهای شیشه ای می باشد. نماهای تمام شیشه نیز یکی دیگر سازه های شیشه ای است که هم جدید محسوب می شود هم مدرن. برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت هورنو مراجعه کنید.

سازه های شیشه ای در چه مکان هایی قابل استفاده هستند؟

یکی دیگر از سازه های شیشه ای مدرن کرتین وال است که هم کیفیت خوبی دارد و هم کاربرد های زیادی دارد و به دلیل مقاومت  کششی خوبی که دارد باعث شده است اولویت انتخاب خیلی از افراد باشد. نمای کرتین وال از چسب سیلیکونی این سازه های شیشه می باشد که در برابر تغییرات دمای و مقاومت در برابر تابش نور فرابنفش مقاوم می باشد.  برای اجرای با کیفیت این شیشه ها باید تخصصی کافی را داشته باشید. از این ساز ها برای نما های شیشه ای استفاده می کنند.

از سازه های شیشه ای مدرن بری استفاده در نرده های ساختمان استفاده می شود. نرده های تمام شیشه دو عدد شیشه 8 میل سکوریت شده استفاده می شوند تا هم امنیت بالایی داشته باشند و استاندارد های لازم را نیز اجرا کرده باشند. این نرده ها برای مجتمع های تجاری، هتل ها، تراس های با طول زیاد کاربرد دارند. نرده های ترکیبی با شیشه 10 میل سکوریت شده استفاده می شودکه از نظر قیمت ارزان تر از نرده های تمام شیشه می باشد و برای نمای ساختمان و تراس و حاشیه استخر از آن استفاده می شود. 

یکی دیگر از کاربرد های سازهای شیشه ای مدرن ویترین واحد های تجاری می باشد . امروزه در بیشتر فروشگاه های مدرن از شیشه های بزرگ و خطوی حداقلی در میدان دید بازدیدکنندگان استفاده می شود. ویژگی های که این شیشه ها باید داشته باشند این است که ضد سرقت باشند و در برابر رطوبت و گرما و سرما مقاوم باشند.

در سازمان های اداری فرهنگ سازمانی باعث شده است که فضاهای اداری و کار، باز باشند و در این راستا پارتیشن های شیشه ای نقس به سزایی دارند. پروفیل های آلومینیومی برای نگه داشتن شیشه های تک جداره و یا دوجداره استفاده می شود. یکی دیگر از سازه های شیشه ای مدرن استفاده از اتصالات فلزی برای شیشه می باشد که امکان دستیابی به دیواره های شیشه ای را به یک دیگر می دهند با این دیوار های شیشه ای می توانید اتاق های شیشه های تولید کنید.

آلاچیق مدرن شیشه ای 

آلاچیق شیشه ای مدرن یک سازه شیشه ای با چند ستون می باشد که با استفاده از یک سقف پوشیده می شود و در آن معمولا از نیمکت برای نشستن استفاده می کنند. اکثر آلاچیق های شیشه ای به صورت گرد طراحی می شوند اما طراحان آلاچیق های چهارگوش هم برای فضای مشتری طراحی می کنند. آلاچیق های قدیمی با چوب ساخته می شدند اما به دلیل آسیب پذیر بودن و رطوبت در خیلی از مکان ها باعث شده است که از آلاچیق های شیشه ای مدرن نیز استقبال شود. آلاچیق های شیشه ای مدرن معمولا از ترکیب با ترموود، آهن، اسکلت آلاچیق با شیشه ساخته شده اند.

در آلاچیق های مدرن شیشه ای از شیشه های سکوریت نشکن استفاده می شود . این نوع شیشه ها طی فرآیندی در کارخانه قوی شده تا در صورتی که ضربه ای شدیدی به آن وارد شود خرد و ریز نشود و به صورت قطعه ای جدا شود. این نوع شیشه بسته به نوع شیشه سکوریت نسبت به نور، صدا، ضربه، دما مقاومت بالایی دارند. بنابراین استفاده از شیشه سکوریت در آلاچیق شیشه ای، بسیار مفید و هوشمندانه است. این نوع آلاچیق ها معمولا در رستوران های با فضای باز ، باغ های عمومی ، مناطق ساحلی، وف گاردن، حیاط منازل، تراس و ویلاهای شخصی قابل استفاده است.

نمای شیشه ای اسپایدر 

سازه های شیشه ای مدرن مانند اسپایدر به نوعی از نمای لوکس گفته می شود که ایستایی دارند و در این نما شیشه ها توسط اتصالات تقطه ای به سازه اصلی وصل می شوند.از این مدل سازه های شیشه ای مدرن معمولا در ساختمان های اداری و تجاری استفاده می شود که از ویژگی های آن می توان گفت از در صفحه شیشه هیچ گونه سازه افقی و عمودی دیده نمی شود که این موضوع در نماهای کرتین وال 1 ضعف بسیار بزرگی شناخته می شود.

جمع بندی

در این محتوا د مورد انواع سازه های شیشه ای مدرن پرداخته ایم.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا