سنگ نما و سنگ های تزئینی به صورت ورقه های نازک به ضخامت کمتر از یک سانتیمتر یا بیشتر تهیه و در اندازه های دلخواه برای استفاده از آن برای کف، نمای داخلی و بیرونی ساختمان ها برش داده می شود. سنگ نما و تزئینی بر اساس زیبایی، قیمت، ویژگی۔ های فیزیکی، مهندسی و دوام در برابر عوامل محیطی انتخاب می شود. معمولا طرح مورد نظر و سلیقه انتخاب کننده است که رنگ، بافت، کیفیت، عمر سنگ و سایر مشخصات ظاهری را تعیین می کند. با وجود تنوع زیاد سنگها، تنها تعداد نسبتا کمی از آنها برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان ها مناسبند. علاوه بر قابلیت دسترسی و استخراج آسان، سنگی که به عنوان نما در ساختمان استفاده می شود باید از نظر قابلیت کار کردن روی آن، جنبه های های زیباشناختی ، ویژگی های فیزیکی و مهندسی و همچنین دوام آن در برابر عوامل محیطی مانند انجماد و ذوب آب و تبلور نمک از مشخصات مناسبی برخوردار باشد. از نظر اقتصادی در دراز مدت، دوام یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب سنگ ساختمانی است. برای سفارش طراحی سه بعدی ، سفارش طراحی روف گاردن و سفارش طراحی محوطه و فضای سبز به سایت هورنو مراجعه کنید.

آشنایی با سنگ های تزئینی

انتخاب سنگ نما و تزئینی نه تنها به ویژگی ذاتی آن مانند ویژگی های فیزیکی و مهندسی، بلکه به شرایط محیطی که سنگ در آن به کار برده می شود نیز بستگی دارد. سنگ هایی که به عنوان نما در بیرون از ساختمان ها به کار برده می شوند علاوه بر اینکه باید از ویژگیهای فیزیکی و مهندسی مناسبی برخوردار باشند ضروری است که در برابر عوامل محیطی مانند انجماد و ذوب آب و تبلور نمک دارای مقاومت و دوام بالایی باشند.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

سنگ تراورتن

  • یکی از پر طرفدارترین سنگ های تزئینی ، سنگ تراورتن است. این سنگ ساخته شده از رسوبات آب های معدنی ، رودخانه ها و دریاهاست. معادن فراوانی از سنگ تراورتن در ایران وجود دارد.
  • سنگ تراورتن با طرح ها و رنگهای متنوع قرمز ، سیاه و سفید ، خاکستری ، زرد و لیمویی و قهوه ای در بازار وجود دارد.
  • کاربرد سنگ تراورتن در نما ساختمان ها ،دکور خانه و آشپزخانه ، راه پله ها و پارکینگ است. در کف ساختمان نیز استفاده می شود.
  • از مزیت های سنگ تراورتن می توان به عایق صوت و حرارت ، نصب آسان و مقاومت این سنگ اشاره کرد.

سنگ مالون

سنگ مالون که نام های دیگر آن ستگ لاشه و بادبر طبیعی است. قابلیت چکش خواری دارد و با پرداخت هایی که بروی سنگ می شود می توان آن را به شکل های متفاوتی از جمله مستطیل ومربع در آورد. سنگ مالون در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارد که رنگ های آن قهوه ای ، زرد ، قرمز جگری ، طوسی ، شیری ، سبز و… وجود دارد. برای مثال سنگ سبز مالون که بسیار مورد کاربرد برای مناطق شمالی ایران است. و یک سنگ بسیار با کیفیت است.

سنگ های تزئینی و کاربرد سنگ مالون

سنگ مالون به دلیل بافت طبیعی که دارد، مورد علاقه ی دوسداران طبیعت است .

 این سنگ در نما سازی ، کف سازی ، راه پله ، دیوارهای غیر باربر برای تزئین ، دیوارهای باربر، ساخت دیوارهای جدا کننده، جدول سازی و….. در محیط بیرونی ساختمان و داخل کاربرد دارد.

تفاوت سنگ لاشه و مالون

سنگ لاشه ، نمونه ای از سنگ مالون می باشد. سنگ لاشه یک سنگ نتراشیده است ، اما سنگ مالون یک سنگ تراشیده وبا قابلیت چکش خواری است و منظم تر از سنگ لاشه است.

سنگ آنتیک

سنگ آنتیک به طور معمول از سنگ های تراورتن و مالون ایجاد می شود. و این سنگ با قرار گرفتن تکه های سنگ به صورت طبیعی مانند یک پازل کنار یکدیگر قرار می گیرند و یک بافت طبیعی را به فضای زندگی ما می بخشند.

این سنگ ها به صورت طبیعی و مصنوعی ساخته و اجرا می شود که شکل طبیعی آن همان استفاده از خرده های سنگ تراورتن و مالون است.

اما سنگ مصنوعی آن از جنس سمنت پلاس در طرح ها و رنگ های متفاوتی تولید می شوند. و مزیت سنگ های مصنوعی سرعت بالا تر اجرا ،‌کم بودن وزن آن نسبت به سنگ طبیعی. همچنین نبود تخلخل در بین سنگ ها ست. که مانع رشد و جمع شدن باکتری ها می شود.

مزیت ها سنگ های آنتیک

۱.قابلیت نصب بروی هر دیوار سنگی، سیمانی و سرامیکی و….

۲.قیمت سنگ آنتیک بسیار مناسب تر از سایر سنگ هاست و کم ترین هدرفت را در بین سنگ ها دارد.

۳.مقاومت این سنگ ها در برابر آتش سوزی و یخ زدگی و سایش بسیار بالاست.

معایب سنگ آنتیک

۱.قابلیت رنگ پذیری ندارد.

۲.اگر قصد تغییر دکوراسیون داشته باشید باید از روی دیوار کنده شود و برای سقف قابل استفاده نیست.

۳. وزن بالایی دارد و برای زلزله خطر ساز است.

انواع مدل سنگ آنتیک در بازار

سنگ آنتیک در بازار داری مدل های متفاوتی است که پر طرفدارترین آن ها عبارتند از: مدل گیوتین یا قیچی ، مالون ، رودهانه ای ، بادبر، روتری ، سوپر براش ، حاشیه ، طرح آجر ، پازل چرمی ، پازل الوان ، پازل منظم و نامنظم ، پازل لپ صاف ، پازل لپ پر و سه بعدی یا پروفیلی

سنگ های تزئینی و سنگ گرانیت 

سنگ گراینت بخاطر طرح و ظاهر متفاومت این سنگ نسبت به سایر سنگ ها زیبایی و جذابیت بیشتری دارد. و این سنگ در بازار به ضورت صیقلی ، تیشه ای ،‌چکشی و کلنگی وجود دارد که نوع صیقلی آن نسبت به سایر نمونه ها زیبایی بهتری دارد و رنگ و انعکاس نور را به خوبی نمایش می گذارد.

ترکیب سنگ های گرانیت سوخته و گرانیت صیقلی در کنار هم زیبایی سننگ چندین برابر می شود.

کاربرد سنگ گرانیت :

سنگ گرانیت به نسبت سایر سنگ ها مقاومت بالاتری دارد، به همین دلیل اغلب برای کف سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در مکان های شلوغ و پرتردد که امکان آسیب به سنگ بیشتر است.

سنگ گرانیت به طور کلی برای نمای ساختمان ، سنگ فرش ، رویه ی کابینت ها و پله ها که مسیر رفت و آمد و آسیب بیشتری هستند کاربرد بسیار خوبی دارد.

سنگ ماسه ای

ماسه سنگ از خانواده سنگ های رسوبی است و از ته نشین شدن ماسه ها در جویبارها و رودخانه ها شکل می گیرد. و یکی از قدیمی ترین مصالح استفاده شده در ساختمان است. این مصالح عمر بسیار طولانی ای دارد.این سنگ ها در برابر نفوذ آب بسیار مناسب اند و نوع کوارتزیت ماسه سنگ ها سختی و مقاومت بسیار خوبی دارند.

کاربرد ماسه سنگ ها

ماسه سنگ یک سنگ تزئنی مناسبی برای پوشش دیوارهای خارجی و داخلی است که بیشترین کاربرد این مصالح بخاطر سختی و مقاومت خوب در برابر سرما و گرما ، برای نمای خارجی و کفسازی ها استفاده می شود.

سنگ قیچی یا گیوتین

سنگ گیوتین به سنگی گفته می شود که با استفاده ازدستگاه گیوتین در مرحله فرآوری برای قطعه کردن و برش زدن سنگ از آن استفاده می شود. این سنگ ها با اندازه ها ی متفاوت ۷*۴۰-۷*۵۰-۳*۲۰-۲*۳۰ تولید می شوند.

طرح و رنگ سنگ گیوتین و یا قچی بسیار زیاد است به دلیل اینکه تمامی سنگ ها را می توان به سنگ گیوتین تبدیل نمود. امام مهم ترین رنگ های سنگ گیوتین سفید ، درختی ، مشکی ، قرمز ، زرد و انیکس هستند.

از مزایای سنگ گیوتین می توان به قیمت مناسب آن نسبت به دیگر سنگ ها ، رنگ بندی متنوع ، نصب آسان اشاره کرد.

و معایب این سنگ عبارتند از کثیف شدن در نماهای خارجی ، شکست و بست زیاد در حمل و نقل وجابه جایی

کاربرد سنگ گیوتین

سنگ گیوتین نیز مانند سایر سنگ ها در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد و در ترکیب با سایر متریال ها می تواند فضایی جذاب و منحصر به فرد را برای ما ایجاد کند. که بیشترین استفاده در فضای پشت تلویزیون ، ستون ها ، بین کابینت ها و جدا کننده ها است.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا