برای طراحی خانه مدرن باید اصول طراحی را رعایت کنید. طراحی ویلا مدرن همیشه مزایای خاص خود را دارد مثل داشتن خلاقیت، در طراحی ویلا و خانه مدرن تقارن و تعادل تغییر می کند بلکه معمار بدون در نظر گرفتن حفظ فرم سعی می کند با تناسب و اشکال هندسی پلان های جدید و مدرنی خلق کند و ابتکار عمل بیشتری داشته باشد. به همین دلیل در ویلای های به سبک مدرن فضاهای پرت و بدون استفاده به شکل مثبتی تغییر شکل داده و مورد استفاده قرار می گیرد.

در طراحی خانه مدرن نورگیر بودن خانه مورد توجه قرار گرفته است . در این سبک معمولا پنجره خانه بزرگ بوده و باعث می شود نور بیشتر در خانه بتابد. پنجره در سبک معماری مدرن در هر وجهی از ساختمان به کار می رود، اما با ابعاد مختلف تفاوت ابعاد در پنجره ها به دلیل کنترل حریم خصوصی و جلوگیری از نور زدگی در ساختمان ها ایجاد می شود.

اصول خرید مبلمان مدرن

اگر به دنبال مبلمان مدرن هستید و می خواهید خانه مدرن و شیک و لوکسی داشته باشید بهتر است که در ابتدا  از رنگ های خنثی و ساده مثل سفید، طوسی استفاده کنید. همچنین از رنگ های زرد و طلایی و یا وسیله های که به رنگ زرد هستند خریداری نکنید به این دلیل که رنگ زرد در لوازم سلطنتی به کار می رود و یک رنگ کاملا کلاسیک محسوب می شود.

برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت هورنو مراجعه کنید.

در زمان خرید دکوراسیون و مبلمان منزل باید به این نکته توجه داشته باشید که اصل آن سادگی می باشد. از وسیله های اضافی دست بکشید و جزئیات غیر کاربردی را را از دکوراسیون داخلی خودتان حذف کنید. در سبک مدرن از پیچیدگی های معمول و بیهوده باید دور بود. نکته دیگری در هنگام خرید باید در نظر بگیرید  کارکرد وسیله های به کار برده در دکوراسیون داخلی منزل می باشد یعنی این که اگر از فرم خاصی در وسایل استفاده می‌کنید باید دلیل کاربردی داشته باشد. استفاده درست از فناوری ‌ها و لوازم دیجیتال یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید می باشد.

چیدمان خانه مدرن چگونه است؟

برای چیدمان مبلمان در فضای خانه مدرن همیشه باید فضای خالی برای خانه نیز در نظر بگیرید . اندازه مبل را در نظر داشته باشید تا برای راه رفتن بین مبل ها فضای کافی وجود داشته باشد. همچنین برای خرید مبل سالنی که در آن قرار است مبلمان مدرن خود را قرار دهید اندازه گیری کنید تا در هنگام خرید از دچار مشکل نشوید. همچنین اگر سبک زندگی شما به گونه‌ای است که شام و ناهار را دور سفره و بر روی زمین میل می‌کنید، حتما به فضایی که برای چنین امری می‌بایست آزاد باشد توجه کنید.

اگر سالن نشیمن دارید باید از قبل مشخص کنید که می خواهید در این فضا تماما مبلمان قرار بگیرید یا اینکه میز قهوه قرار می دهید یا فضای خالی نیز بین مبلمان وجود دارد. اگر خانه شما کوچک است می توانید از رنگ های سرد و روشن استفاده کنید ب این دلیل رنگ سرد و روشن باعث می شود که فضای خانه بزرگتر جلوه کند. در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک بهتر است از مبل‌هایی که حجم کمتری را اشغال می‌کنند استفاده کرد، شاید مبل های تخت خواب شو انتخاب مناسبی برای این فضاها باشند.

یکی از نکاتی که باید توجه داشته باشید این است که اگر مبلمان مدرن با پایه استیل انتخاب می‌کنید، بهتر است که وسایلهای دیگر خانه تان مثل میز ناهارخوری، آینه کنسول و ویترین‌تان نیز استیل باشند نه چوبی. حتی از نظر رنگ فلز نیز بهتر است که با یک دیگر یکی باشند. برای چیدن مبلمان مدرن نیاز نیست که حتما مبلمان به هم دیگر قرینه باشند بلکه دست شما برای چیدن وسیله ها کاملا باز می باشد. اما از قبل فضای خانه را بسنجید و براساس آن مبلمان را انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید.

خصوصیات خانه های ویلایی مدرن

ویلاها و خانه مدرن معمولا خصوصیاتی دارند که باعث می شود طرفدارن بیشتری داشته باشند مثل:

  • احترام گذاشتن به محیط زیست و طبیعت و محیط پیرامون ویلا
  • به وجود آوردن احساس آرامش در فضای ویلا
  • وجود سادگی ، خالص بودن و روشن بودن فضای طراحی خانه مدرن
  • توجه کامل به سادگی و نور

در طراحی خانه های ویلایی مدرن معمولا رد پایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات سیاسی یا مذهبی نیست. هیچ تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ های چشم نواز در این نوع خانه های مدرن مشاهده نمی کنید.

اصول طراحی نمای مدرن خانه ویلایی

یکی از مهمترین طراحی های که در ظاهر و نمای ویلای مدرن تاثیر گذار است، طراحی پنجره های ویلا می باشد.  معمولا در طراحی ویلا و خانه مدرن از پنجره های سرتاسری و بزرگ استفاده می شود. این نوع طراحی ها علاوه بر این که نور فضای خانه را تامین می کنند باعث می شود نمای ویلا نیز زیبا جلوه کند. نورپردازی چه برای نمای ویلای مدرن چه برای دکوراسیون داخلی مبحث مهمی به حساب می آید .زمانی که شب را در بیرون از خانه و محوطه بگذارنید با نورپردازی زیبا باعث می شود که از محیط اطرافتان لذت ببرید. استفاده از انواع چراغ های سقفی و دیواری، نورهای نقطه ای و همچنین نورپردازی کف در یک ویلا یکی از جنبه های مثبت آن محسوب می شود.

جمع بندی

در این محتوا در مورد مزایای طراحی خانه مدرن و این که چه اصولی برای طراحی این خانه ها باید رعایت شود می پردازیم.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا