طراحی داخلی رستوران مدرن

یکی از جذابیت های رستوران های مدرن به دلیل طراحی داخلی منحصر به فرد آن ها است. طراحی فضاهای عمومی به دلیل متنوع بودن سلایق افراد، نیاز به دانش و تجربه بسیار دارد. یک طراح ماهر از عناصری در فضای رستوران استفاده می کند که موجب آرامش و نشاط مشتریان شود. آنچه باعث می شود که مشتریان برای بار دوم و بعد برای مراتب بعدی به یک رستوران مراجعه کنند در درجه اول کیفیت غذا و در درجه دوم محیط دلپذیر آن است. لذا در این مقاله قصد داریم قدری بیشتر در مورد طراحی داخلی رستوران مدرن بگوییم.

آنچه باید در طراحی داخلی رستوران مدرن مورد توجه باشد

اگر شما به عنوان یک طراح در حال اجرای یک پروژه در رستورانی مدرن هستید، حتما می دانید که برخی عناصر در طراحی داخلی ارزش و اهمیتی دو چندان دارند. اما برای آشنایی بیشتر خوانندگان با این معقوله در اینجا تصمیم داریم برخی از این عناصر را شرح دهیم.

برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت هورنو مراجعه کنید.

نورپردازی

نورپردازی در طراحی یک اصل مهم محسوب می شود. در بسیاری از موارد آنچه موجب آرامش ما در مکانی می شود تنها به طیف های رنگی موجود در فضا بستگی ندارد بلکه این عنصر نور است که احساس امنیت و راحتی شما را دوچندان می کند. تاثیر نورپردازی در مدت زمان ماندن مشتری در رستوران بسیار است. اگر دقت کرده باشید، در فست فودها بیشتر از نور مستقیم و قوی استفاده می شود در حالی که در رستوران های دیگر معمولا نور چندان زیاد یا مستقیم نیست. در فست فودها هدف از این نوع نور این است که مشتری سریعا غذای خود را خورده و جایش را به دیگری بدهد اما در مورد دمی چنین نیست.

چه رنگی برای طراحی داخلی رستوران مدرن مناسب است؟

موضوع رنگ از دیگر عناصر مهم در این امر است که طراحان بسیار به آن بها می دهند. اگر به دنبال خلق یک فضای آرام و در عین حال مجلل هستید، استفاده از رنگ خاکستری روشن یا آبی را در بین رنگ های محیط از یاد نبرید.

کف رستوران

آیا اینکه کف رستوران از چه موادی پوشیده شده باشد در طراحی یک رستوران مدرن مهم است؟ بله البته که این امر اهمیت دارد. برای این کار شما می توانید از انواع کفپوش های سنگی، سرامیک، چوب یا لمینت های تیره با روشن استفاده کنید. بسیاری از طراحان کف سالن را معمولا با توجه به رنگ دیوار انتخاب می کنند. این خود در انتخاب بقیه وسایل نقش پررنگی خواهد داشت.

دیوارکوب و تابلوهای روی دیوار

آیا تاکنون به اکسسوری ها و تابلوهای یک رستوران خاص توجه کرده اید؟ بله شما آن ها را اکنون نیز به یاد می آورید چراکه بسیار خاص بوده و در ذهنتان مانده اند. پس تاثیر عکس های تابلوها، نقاشی ها و حتی اکسسوری هایی که روی میز قرار دارند را جدی بگیرید.

نوع میز و صندلی ها

در ادامه بحث طراحی داخلی رستوران مدرن به یکی دیگر از عناصر مهم این امر رسیده ایم. شما به عنوان یک مشتری چه نوع میز و صندلی را می پسندید، آیا تاکنون پیش آمده است که رستورانی را تنها به دلیل نامناسب بودن تعداد و نوع صندلی ترک کنید؟ شاید در ابتدا تصور کنید که منظور از نامناسب بودن راحتی صندلی ها باشد، البته که این امر مهم است اما نوع و چینش آن ها نیز گاه مشتری را به دردسر می اندازد. برای روشن شدن موضوع اجازه دهید مثالی بزنیم. تصور کنید که شما با گروهی از دوستانتان قصد خوردن غذا در رستورانی را داشته و وارد رستورانی در همان نزدیکی می شوید. به طبع شما دوست دارید همگی دور یک میز بنشینید. اما متاسفانه متوجه می شوید که میز و صندلی های رستوران نصبی بوده و امکان جا به جایی آن ها وجود ندارد. شاید بهتر باشد به سراغ رستوران دیگری بروید؟

هزینه طراحی داخلی رستوران را چگونه حساب می کنند؟

هزینه طراحی داخلی رستوران مدرن در کل قدری گران است. با این حال ارزشش را دارد، چرا که این یک موضوع گذرا نیست و شما تنها یک بار برای همیشه رستوران خود را دیزاین خواهید کرد. از این گذشته، میزان تاثیر یک محیط عالی روی مشتریان شما به قدری زیاد خواهد بود که هزینه های طراحی در کمترین زمان ممکن جبران خواهد شد. در نتیجه اگر قصد دارید رستوران خود را بسیار شیک و مدرن طراحی کنید، بهتر است نظر چندین طراح را پرسیده و قیمت طراحی های مختلف را جویا شوید. در آخر این شما هستید که تصمیم می گیرید تا چه اندازه به طراحی داخلی رستوران خود بها دهید.

جمع بندی

طراحی داخلی رستوران مدرن بادی با دقت و ظرافت زیادی انجام شود. بسیاری از طراحان برای این کار از چندین متخصص مانند معماران، دیزاینرهای اکسسوری، کفپوش کار و حتی بنا  و نقاش نیز کمک می گیرند. در هر حال این یک کار تیمی بوده و گروهی از افراد متخصص آن را به اجرا در می آورند. آنچه موجب شکل گیری اهداف آن ها می شود، قطعا نظر شما به عنوان مدیریت رستوران است. اما گاه این گروه با توجه به تجربه و علمشان نظرات بسیار خوبی را در اختیارتان می گذارند که حتما در هرچه عالی تر شدن پروژه موثر خواهد بود. اگر قصد نوسازی یا طراحی اساسی رستوران خود را دارید، ابتدا باید در میان سبک های مدرن، سبکی را که مدنظرتان است را انتخاب کرده سپس آن را با طراح در میان گذاشته و بعد در مورد مسائل دیگری با او مشورت کنید. یکی از مهمترین مسائل بودجه شما است که باید از ابتدا برای طراحی داخلی رستوران مدرن مشخص باشد.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا