طراحی دکوراسیون مینیمال یکی از سبک های بسیار محبوب و معروف در صنعت دکوراسیون و معماری داخلی است که برای اجرا و پیاده سازی آن باید به کاربری مکان مورد نظر دقت نمود. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را هر چند به صورت مختصر اما مفید در خصوص این سبک و ویژگی های آن برای شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم؛ تا پایان این متن با ما همراه باشید.

منظور از واژه مینیمال (Minimal) چیست؟

واژه لاتین مینیمال (Minimal) در فرهنگ لغات انگلیسی به معنای حداقل شناخته می شود که از آن در حوزه های مختلف نظیر هنر، معماری و طراحی داخلی ساختمان نیز برای نام گذاری سبکی مشخص استفاده شده است. بواقع، شهرت طرفداران سبک مینیمالیست عموما به دلیل سادگی گرایی و ساده بودن آنها می باشد و هنرمندان این سبک تلاش دارند تا طرح یا اثر خود را به ساده ترین شکل ممکن و با حداقل جزئیات خلق نمایند.

طراحی دکوراسیون مینیمال

افراد در شیوه طراحی دکوراسیون مینیمال با استفاده بردن از حداقل ها سعی می کنند که از فضای محیط مورد نظر نهایت استفاده و بهره را برده و آن را به شکلی ساده و در عین حال شیک و جذاب طراحی نمایند. بعبارت دیگر، در این نوع سبک معماری در صنعت دکوراسیون شاهد استفاده از حداقل لوازم، تناژ رنگی و همچنین کمترین میزان جزئیات در فضای داخل خانه، مغازه و یا محیط کار هستیم. بدین ترتیب فضایی بسیار ساده و در عین حال جذاب و شیک را از طریق طراحی دکوراسیون مینیمال میتوان برای طرفدران این نوع سبک در هر بخش از محیط مورد نظر خلق نمود.

ویژگی های سبک مینیمال برای طراحی اتاق خواب 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با سبک مینیمال نیازمند توجه به یکسری اصول اولیه و اساسی است که انتخاب رنگ مناسب برای دیواره ها و لوازم از مهمترین نمایه های آن به حساب می آید. در حقیقت، استفاده رنگ های روشن به خصوص سفید، کرم و … برای اتاق خواب یکی از ویژگی های مهم در طراحی دکوراسیون مینیمال بوده و معمولا برای جلوگیری از شلوغی و بی نظمی محیط  تلاش می شود که در این نوع سبک، دیواره های اتاق خواب به ساده ترین شکل ممکن یعنی بدون هر گونه پترن یا الگویی و تنها با رنگ های روشن و خنثی به ویژه سفید تزئین شوند. انتخاب نوع رنگ مبلمان و لوازم اتاق خواب نیز باید به همین شکل صورت گیرد. دقت داشته باشید که استفاده از قاب عکس یا تابلوهای نقاشی در طراحی دکوراسیون مینیمال به شرط حفظ سادگی فضای داخلی اتاق و دیواره های آن همواره مجاز بوده و افراد بنا بر سلیقه خود میتوانند از تابلوهای هنری به همین سبک برای تزئین اتاق خواب استفاده نمایند.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

پنجره ها، پرده و نور از دیگر بخش های اساسی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب با سبک مینیمال بوده که به طور ویژه باید مورد توجه قرار گیرند. استفاده مطلوب از نور طبیعی خورشید در طول روز برای تامین روشنایی فضای داخلی اتاق خواب و دیگر بخش ها خانه و یا محیط کار از اولویت اصلی هر معمار و طراحی به حساب می آید که این امر با طراحی نورگیر و پنجره های بزرگ و عریض قابل جبران است. انتخاب پرده های ساده و نازک که به هنگام وزش باد به راحتی تکان خورده و نور را خوبی از خود عبور دهند از دیگر امتیازات و ویژگی های سبک مینمال می باشد. در سبک مینیمال برای روشنایی یکدست و در عین حال لطیف و یکنواخت فضای اتاق خواب به هنگام شب میتوان از نورهای فلت یا مسطح و بلاکرها کمک گرفت. در حقیقت بلاکر به نوعی فیلتر نوری گفته می شود که هر فرد بر حسب نیاز خویش میتواند سطح تابشی نور لامپ های اتاق خواب را تنظیم نماید. همچنین برای جذابیت فضای داخلی اتاق نیز می توان از نورهای نقطه ای توسط چراغ های تزئینی و هالوژن ها به جای لوستر کمک گرفت.

ویژگی های طراحی دکوراسیون مینیمال برای آشپزخانه 

آشپزخانه از دیگر بخش های مهم هر خانه ای به حساب آمده که با پیروی از مد روز به طور ناخواسته به سمت طراحی دکوراسیون مینیمال سوق پیدا می کند. به بیان دیگر، استفاده از المان های ساده و حداقلی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه و پنهان کردن کلیه لوازم درون کابینت ها از نمودهای مشهود و بارزی است که به خوبی در منازل امروزی قابل مشاهده است. همچنین در طراحی دکوراسیون مینیمال برای آشپزخانه تلاش می شود که حتی الامکان از رنگ های ساده و خنثی استفاده شود، به گونه ای که  رنگ هر بخش از آشپزخانه یعنی دیواره ها، کف پوش، مبلمان و لوازم و … با شرایط کلی آن همخوانی داشته باشد.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

در طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه متناسب با ابعاد فضای محیط و سلیقه مالک میتوان طرح و مدل های متنوعی را پیاده سازی و اجرا کرد؛ به طور مثال در طرح جزیره ای با القای حس تقسیم فضای آشپزخانه به دو بخش بسیار ساده و زیبا میتوان به حداقل ها که از اصول اساسی سبک مینیمال بوده، دست پیدا کرد. این کار از طریق نصب سینگ و یا اجاق گاز در مرکز آشپزخانه صورت گرفته تا فضا در عین سادگی، جذاب و جابب به نظر برسد. بکارگیری طرح های خطی نیز باعث حفظ یکپارچگی محیط شده و در بین ابزار و وسایل آشپزخانه شاهد هیچ فراز و  فرودی نخواهیم بود.

طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی با سبک مینیمال 

 طراحی دکوراسیون مینیمال برای بخش هایی نظیر حمام و سرویس بهداشتی با اضافه و یا کم کردن وسایل داخل آن به راحتی صورت می گیرد. به بیان دیگر، استفاده از یک آینه دایره ای بزرگ و عریض در بالای میز توالت به همراه یک گلدان کوچک به جای وسایل مازاد و غیر ضروری بر روی آن تا حدودی میتواند ما را به این نوع سبک نزدیک کند. بهتر است که وسایل اضافی را برای دور کردن از دید همگان در کشوهای میز یا قفسه های پشت آینه نگهداری نمایید و از پاپوش یا دمپایی سفید رنگ به جای گزینه های رنگی استفاده کرد.

ویژگی های سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون

سبک مینیمال ارزش بسیار زیادی برای فضاهای ساده، فراخ و پاکیزه قائل بوده و در تزئینات و چیزهای غیر ضروری در این سبک هیچگونه جایگاهی نداشته و باید حذف گردند. اگر در قالب یک دسته بندی کلی بخواهیم به بخشی از مهمترین ویژگی های  طراحی دکوراسیون مینیمال اشاره کنیم؛ میتوان هر یک از موارد مطرح شده در قسمت ذیل را برای این نوع سبک هنری نام برد :

– سادگی در ظاهر و کارآمدی بالای فضای محیط

– انتخاب تناژ رنگی روشن و خنثی به همراه طرح های پوششی ساده با بافت های غیر پیچیده برای دیواره ها، کف پوش و ..

– حداکثر بهره و استفاده از نور خورشید برای روشنایی بخش های مختلف خانه یا محل کار در طول روز

– حداقل جزئیات به شکلی ساده و محو و پرهیز از تجمل گرایی و بکارگیری لوازم تزئینی مازاد

– استفاده از مبلمان و اثاثیه ساده و در عین حال شیک متناسب با شرایط محیط و سبک مینیمال

– و ….

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا