معماری مدرن آپارتمان

امروز زندگی شهر نشینی باعث شده است که برج های مسکونی زیاد ساخته شوند. از این رو معماری مدرن آپارتمان این روز ها روی کار آمده است و باعث شده است که افرادی که به فکر ساخت و ساز خانه های خود هستند به این که آپارتمان مدرنی تحویل بدهند باشند.

طراحی داخلی مدرن آپارتمان چگونه است؟

از اصول مهم معماری مدرن آپارتمان این است که فضای داخلی و خارجی باید با یکدیگر هماهنگ باشد و ترکیبی از یکدیگر باشند تا آسایش و شیک بودن را به افراد منتقل کنند. در واقع در سبک مدرن طبیعت و ساخته های انسان با یک دیگر یکی شده و سبک جدیدی را ارائه می دهند. تا جایی که ممکن است از وسایل تزئینی کمی استفاده می شود.

برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت هورنو مراجعه کنید.

ویژگی های معماری مدرن ساختمان

در طراحی مدرن آپارتمان ها از اشکال مختلف برای طراحی  داخلی مدرن استفاده می شود. در ساختمان های جدید امروزی از مصالح ساختمانی جدید مثل بتن مسلح، فولاد و شیشه به وفور استفاده می شود. در طرح های مدرن معمولا شلوغی به چشم نمی خورد و سعی می شود که از بهم ریختگی خانه جلوگیری شود. اما به این معنی نیست که از وسیله ها و امکانات ضروری خانه استفاده نمی شود بلکه وسیله های مورد نیاز به دور از چشم استفاده می شود و این که این وسیله ها معمولا به صورت توکار استفاده می شوند.

یکی از ویژگی های مهم در معماری مدرن آپارتمان این است که خانه های جدید هوشمند هستند. بدین وسیله امنیت خانه های مدرن تامین می شود و این که دارای سیستم اطفاء حریق و دوربین مداربسته هستند. اما به این معنی نیست که خانه های کلاسیک نمی توانند هوشمند باشند. اما هوشمند شدن خانه های مدرن و جدید راحت تر می باشد. خصوصیات خانه های هوشمند ؛ نظارت از راه دور، ضد سرقت، سیستم اطفاء حریق، کنترل هوشمند دمای محیط، پرده و سایبان های هوشمند، درب خانه هوشمند، نوپردازی هوشمند می باشد.

در معماری مدرن آپارتمان نمای بیرون و داخلی باید با همدیگر هماهنگ باشند و تا حد امکان ساده بوده و از شلوغی و جزئیات زیاد نیز دور باشند. همچنین از اشکال نامتعارف و شکستگی ها در اشکال استفاده می شود. یکی دیگر از قسمت های آپارتمان های مدرن که باید به آن توجه شود فضای ورودی خانه می باشد برای این که بتوانید خانه مدرن داشته باشید بهتر است که به سراغ  نورپردازی بروید. اگر خانه شما تاریک است و نور زیادی ندارد بهتر است در ابتدای ورودی خانه یک آینه قرار دهید. فقط این نکته را در نظر بگیرید که زیاد از وسیله های تزئینی استفاده نکنید.

معماری مدرن آپارتمان برای داشتن اتاق نشیمن اینگونه است که این قسمت از خانه را طویل طراحی می کنند به طوری که سقف خانه کوتاه تر به نظر برسد و در این قسمت از نورپردازی های منظم اما غیر مستقیم استفاده می شود. دیوارها در خانه های مدرن معمولا ساده هستند و از رنگ های خنثی بیشتر استفاده می شوند. در طراحی و معماری مدرن این روزها اینگونه است که از شیشه به عنوان دیوار استفاده می شود. اما اگر شما می خواهید دیوار بتنی و سنگی داشته باشید به خاطر داشته باشید که از کاغذ دیواری ساده تر استفاده کنید.

انواع نمای ساختمان های مدرن 

ساختمان های مدرن نسبت به ساختمان های کلاسیک مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند . در ساختمان های قدیمی تر فضای بزرگ و جادار استفاده می شود. ساختمان های قدیمی معمولا از دیواری های ضخیم تر استفاده می شده است اما در ساختمان های جدید از دیوارها خیلی نازک تر هستند یا این که از شیشه به عنوان دیوار استفاده می شود. همچنین نمای آپارتمان های جدید و مدرن با آپارتمان های قدیمی متفاوت است.

در معماری مدرن آپارتمان های جدید ممکن است از نمای فلزی استفاده کنند. در گذشته از فلز برای نمای ساختمان های صنعتی استفاده می شده است اما امروز از انواع نازک نرم، موجدار، پارکت مانند و ضد زنگ برای نمای ساختمان استفاده می شود. فولاد کورتن یکی از مصالحی است که برای نماهای ساختمان های مدرن و در معماری نوین استفاده می شود. این نوع فلز مقاومت خوبی در برابر فرسایش و خوردگی دارد و نوعی محافظ محسوب می شود. نمای سنگ که از قدیم برای ساختمان های قدیمی به کار رفته است هنوز هم در معماری آپارتمان جایگاه خود را دارا است. سنگ های ساختمان مثل تراورتن عایق گرما هستند و از رطوبت نیز جلوگیری می کنند و گزینه خوبی برای آپارتمان های مدرن نیز به حساب می آید.

نمای چوبی در معماری مدرن آپارتمان باعث می شود که حس خوبی به بیننده انتقال بدهد. همچنین در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. اما حساسیت بالا به رطوبت، پرتوهای خورشیدی و تغییرات دما تنها مثال های اندکی هستند که ممکن است منجر به آسیب نمای چوبی شوند. نمای شیشه ای یکی از مصالح مورد استقبال در ساختمان های مدرن امروزی شده است به طوری که در طراحی نمای ساختمان های مدرن بسیار استفاده می شود. در این  نوع نماها ، نور به اندازه کافی وارد ساختمان می شود و همزمان در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

جمع بندی

در این محتوا در مورد اینکه معماری مدرن آپارتمان چه اصولی دارد و چه ویژگی های برای داشتن یک خانه و آپارتمان شیک و مدرن رعایت کنیم می پردازیم.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا