نمای ساختمان مدرن

طراحی نمای ساختمان مدرن یکی از مهم ترین مراحل ساختن یک ساختمان می باشد. برای طراحی نما ساختمان باید توجه و دقت کافی به خرج دهید و اصول آن به درستی رعایت شود. در صورتی که اصول طراحی نما نادیده گرفته شود انگار یک ساختمان بی هویت ساخته شده است. همین طور کیفیت طراحی نما نه تنها باید زیبا باشد بلکه باید در نمایش در سطح شهر نیز تاثیر گذار باشد.

نمـای ساختـمان مـدرن تهران چگونه است؟

با استفاده از متریال و مصالح مختلف، می توان نمای ساختمان جدید طراحی کرد. نمای ساختمان مدرن تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • عوامل مهم در طراحی نما مدرن چیست؟
  • شیوه ای که ساختمان ساخته شده است.
  • میزان دسترسی کارفرما به مصالح ساختمانی
  • کاربرد ساختمان چیست
  • اصول شهری و زیبایی شهر و هماهنگ بودن به سایر ساختمان ها یکی باشد.
  • شرایط و وضعیت آب و هوای منطقه چگونه است.
  • در نظر گرفتن توجه و میزان بودجه در دسترس کارفرما چقدر است.

انواع نمای آجری مدرن

آجر نما مدرن انواع مختلفی ندارد. آجرها با نحوه پخت و مواد اولیه مختلف تهیه می شود.

برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت هورنو مراجعه کنید.

  • آجر فشاری، آجر سفالی، آجر نسوز

آجر فشاری؛ به این نوع آجر توپر نیز می گویند. این آجر از خاک رس و آب ساخته می شود و به صورت دستی تهیه می شود. دارای مقاومت بالایی نسبت به سایر آجرها دارد. اما وزن بالای این نوع آجر یکی از عیب های آن به حساب می آید.

آجر سفالی؛ برخلاف آجر فشاری وزن سبک تری دارد. آجر سفالی از خاک رس تهیه می شود و بعد از قالب گیری وارد کوره های آجر پذیری می شود. حرارتی که در کوره آن ایجاد می شود باعث می شود که مقاومت این آجر بیشتر شود.این آجر مقاومت بالایی دارند. از این آجر در نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود.

آجر نسوز؛ آجر نسوز یکی از پرکاربردترین متریال ها برای استفاده در نمای آجر مدرن می باشد. مقاومت بالای در برابر حرارت و آتش است. همچنین از اتلاف انرژی ساختمان جلوگیری می کند. قیمت این آجر از مابقی آجر ها بیشتر می باشد.

نمـای ساخـتمان چوب و سنگ

یکی از مدل های نمای بیرون ساختمان که می تواند باعث زیبایی نما ساختمان شود، استفاده از نمای چوبی می باشد. نمای ساختمان چوب و سنگ از مناسب ترین نماها برای محافظت از ساختمان در برابر عوامل طبیعی و محیطی محسوب کرد. چوب یکی از انواع عنصرهای صمیمی و گرم می باشد و زمانی که در طراحی نما ساختمان به کار برده می شود حس گرمی را به بینده می دهد. در بعضی از ساختمان ها از چوب و سنگ یا چوب و شیشه در نمای ساختمان استفاده می شود و اینکه نمای چوبی ظاهر یک ساختمان را زیباتر می کند.

نمای مدرن سنگی

نمای ساختمان مدرن به وسیله معمارهای سبک مدرن طراحی می شود. نمای مدرن، سادگی در طراحی و اجری فرم نما با استفاده از خلاقیت و ایده های جدید است.  نمای سنگی از نظر مقاومت و استحکام مطلوب تر بوده و دوام بالا، زیبا و برس و حکاکی از ویژگی های آن می باشد. سنگ نما می تواند تراورتن، گرانیت و آذرین می تواند باشد.

نمای ساختمان دوبلکس مدرن

در طراحی نمای ساختمان های دوبلکس سطح کمتری از نما در دید می باشد و مترکیب متریال و مطالح و مواد استفاده می شود. برای طراحی نمای ساختمان دوبلکس از دو متریال فقط استفاده می شود. بیشترین زیبایی که بر روی ساختمان های دوبلکس تاثیر گذار است نورپردازی نمای ساختمان می باشد. برای طراحی نمای دوبلکس می توان شیشه استفاده کرد که باعث مدرن تر و جذاب تر دیده شدن ساختمان می شود.

اصول اسکیس ساختمان مدرن

برای این که بتوانید طراحی اسکیس خوبی داشته باشید باید بدانید اصول اولیه آن را درست ادا کنید. در نمای ساختمان مدرن طراحی و اسکیس یکی از مهم ترین نکات ساختمان می باشد.

  • از ابزار مناسب استفاده کنید.
  • برای حرکت دادن قلم، مچ یا آرنج خود را خم نکنید. باید کل بازوی خود را حرکت بدهید.
  • کنترل قلم را به دست بگیرید تا بتوانید از این طریق جزئیات بیشتری را ترسیم کنید و خطوط تیره تری را نیز بکشید.
  • برای اسکیس زدن فقط یک خط نکشید بلکه با تمرین و تکرار از انواع خط ها استفاده کنید.
  • از بافت و رنگ های مختلف در اسکیس استفاده کنید.
  • از زاویه های مختلف به اسکیس نگاه کنید.
  • جزئیات اسکیس را حتما رسم کنید.

نمای لاکچری ساختمان

به بیان دیگر می توان گفت نمای یک ساختمان شخصیت و هویت ساختمان را نشان می دهد پس زیبایی آن بسیار اهمیت دارد و باید در طراحی آن نهایت خلاقیت و زیبایی و کاربرد را به کار برد. نمای لاکچری ساختمان با هر کاربردی مهم است و فرقی ندارد که یک ساختمان دو طبقه است یا یک ویلا یک آپارتمان لوکس و شیک. نمای بیرونی ساختمان به همان اندازه که دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می گیرد باید.

از قدیم استفاده کردن از سنگ در نمای بیرونی ساختمان وجود داشته است به این دلیل که سنگ مستحکم می باشد. معمولا از سنگ در نماهای مختلف مثل رومی، کلاسیک، دوبلکس از سنک های شیک استفاده می شود. یکی از نما های لاکچری دیگر استفاده از سرامیک می باشد که با نورپردازی مناسب باعث می شودی نمای خاص ایجاد شود.  سرامیک مثل سنگ تنوع بالایی دارد. یکی از مهمترین نماهای لوکس را میتوان استفاده متریال چوب و شیشه در نما عنوان کرد که باعث می شود جلوه خاصی در خانه و ساختمان ایجاد شود.

جمع بندی

در این محتوا در مورد نمای ساختمان مدرن و نکات مهم در مورد انواع نمای ساختمان می پردازیم.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا