ویلا مدرن به این معنی است که طرح ها هر چقدر ساده تر و پرکاربردتر باشد بهتر است و در این نوع سبک از طراحی ساده با اشکال و احجام مربع و مکعبی و استوانه و مستطیلی بیشتر استفاده می شود.

مزایای طراحی ویلا مدرن 

از مزایای طراحی ویلا مدرن می توان به این موضوع اشاره کرد امکان طراحی و ایجاد فضای های خلاقانه و جدید وجود دارد. در این ویلا ها معمولا از نور طبیعی استفاده بیشتری می شود به همین دلیل در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

طراحی داخلی ویلای مدرن چگونه است؟

در طراحی داخلی ویلای مدرن به سادگی و کاربردی بودن یک فضا توجه می شود. مهم ترین موضوع و مسئله ای که در سبک مدرن به آن توجه می شود سطوح ساده، خطوط متقاطع، رنگی و دارای بافت می باشد. در طراحی داخلی یک ویلای مدرن جزئیات کمتری دیده می شود.

برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت هورنو مراجعه کنید.

ویژگی ویلاهای مدرن 

در طراحی و ساخت ویلا مدرن همیشه سعی بر کمترین هزینه با بالاترین کاربرد نه به صورتی که از امکانات مورد نیاز استفاده نشود. طراحی ویلاهای مدرن براساس پلان آزاد است. بین فضای داخلی و فضای خارجی ارتباط ایجاد می شود. به جای دیوار معمولا از شیشه استفاده می شود. طراحی ویلاهای مدرن به گونه  ای طراحی می شود که فضای داخلی یکپارچه باشند به این صورت که به تراس و استخر و فضای باز و باغ منتهی شود. معمولا در ابتدای ورودی نیز قرار نمی گیرد. این قسمت از ویلا معمولا در یک سطح مسطح نسبت به سایر نقاط ویلا ساخته می شود تا زیبایی ویلا را از بیرون ساختمان دو چندان کند.

نکات طراحی ویلای مدرن کوچک

برای این که بتوانید یک ویلای کوچک مدرن طراحی کنید باید ویژگی ها و خصوصیات خاصی برای طراحی آن در نظر بگیرید. در طراحی ویلا با مساحت کم باید در نورپردازی ساختمان توجه کافی را داشته باشید. با نورپردازی درست و به جا می توانید باعث شوید که ویلا بزرگتر دیده شود. همچنین استفاده کردن از رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی و رنگ کف و سقف و دیوارها باعث می شود که این احساس را به افراد بدهد که ویلا بزرگتر می باشد. ترکیب کردن صحیح رنگ ها با یک دیگر باعث می شود که فضای داخلی ساختمان بزرگتر دیده شود. در طراحی ویلا های مدرن استفاده از پنجره های بزرگ باعث می شود که ساختمان ویلا بزرگتر دیده شود.

سردر ویلا مدرن 

همان گونه طراحی داخلی در ویلا های مدرن مهم می باشد، همانگونه طراحی سردر ورودی ویلا نیز مهم می باشد و شما باید به آن توجه داشته باشید به این دلیل که افرادی که به ویلای شما می آیند در ابتدا نمای ویلا و سردر ورودی ساختمان را می بینند و این نقطه است که در ابتدا وجه بیننده را به خود جذب می کند.

نکات طراحی ویلا مدرن در ایران 

نکاتی که برای طراحی ویلا مدرن در ایران باید در نظر گرفت این است که در چه منطقه ای از ایران می خواهید ویلا بسازید. اقلیم آن منطقه چیست . حتی باید به جهت وزش باد و زاویه تابش خورشید نیز توجه داشته باشید. نوع بافت شهرسازی آن منطقه چگونه است. به این دلیل باید به این نکات توجه کافی داشته باشید که شرایط ساخت ویلا و باغ های شهری در شهرهایی مثل تبریز ساخته می شود کاملا متفاوت از شمال کشور مثل مازندران است. همین طور ویلاهایی که در فارس ساخته می شود نیز با شهر های دیگر متفاوت است.

اصول طراحی ویلای مدرن یک طبقه

در طراحی ویلاهای یک طبقه باید پلان خانه در ابتدا مشخص کننده جایگاه تمامی اتاق باشد و سعی کند که تمامی خواب ها مستر باشند و سرویس بهداشتی اختصاصی خود را داشته باشند. معمولا در این ویلا ها آشپزخانه جزیره ای به کار می رود تا فضای ساختمان نیز بزرگتر دیده شود.

طراحی ویلای تریبلکس مدرن

در ویلای تریبلکس مدرن باید فضای خانه را سامان دهی کرد به صورت که اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و کتاب خانه در همکف قرار بگیرید. طبقه اول باید یک فضای میانی برای سرگرمی داشته باشد و سه اتاق خواب و در نهایت در طبقه دوم یا آخر باید اتاق مهمان، خشکشویی، انباری قرار بگیرید.

نکات ویلای چوبی مدرن

یکی از ویژگی های خوب ویلاهای چوبی مدرن عایق حرارتی بودن آن است که در نهایت باعث می شود در مصرف انرژی صرفه جویی شود و باعث می شود که سر و صدا را جذب کندو یک فضای آرامی را به محیط خود انتقال بدهند. بزرگترین مزیت ساختمان های چوبی انعطاف پذیری در هنگان تغییر و بازسازی ساختمان می باشد.

نکات مهم سقف ویلا مدرن

در ویلا های مدرن فضای آزاد بیشتر وجود دارد و سقف این ویلا ها معمولا از حالت عادی بلندتر می باشد و زمانی که مبلمان و اثاثیه را دخل آن می چینید احساس شلوغی ندارید. پوشش سقف ویلا ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. ویلا ها در مناطقی ساخته می شوند که بارندگی در این مناطق بیشتر می باشد و یا به دلیل مجاورت با اشعه آفتاب گرمای بیشتری به ساختمان می تابد. از این رو معمولا سقف این ساختمان ها را شیب دار طراحی می کنند و این شیب باید به گونه ای باشد که در زمان بارندگی و برف سقف سنگین نشود و نور آفتاب را خوب جذب کند و در زمان های گرم به خوبی نور آفتاب را گرم کند.

جمع بندی

در این محتوا در مورد طراحی ویلا مدرن و نکات ساخت این نوع ساختمان ها می پردازیم.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا