در طراحی ویلا کلاسیک معمولا از سبک معماری روم و یونان با ستون ها و قالب های تزئینی استفاده می شود. در ویلاهای کلاسیک و اشرافی بودن را به رخ بینندگان می کشاندن. با اضفه کردن عناصر طراحی جدید و طرح های قلعه زیبایی خاصی به ویلاهای کلاسیک می دهند. از این طریق این ویلاها حس اشرافیت و موفقیت و ثروت را به خود می گیرند.

ویژگی های طراحی ویلا کلاسیک 

لوکس بودن و انحصاری بودن جز ویژگی های یک ویلا لوکس به حساب می آید . معماران و طراحان از روش های سنتی برای طراحی این ویلا اها استفاده می کنند. ویلا کلاسیک معمولا اشرافی به نظر می رسد  و دارای شیشه بزرگ هستند و ظرافت خاص خود را دارا هستند. ویلاهای با طراحی کلاسیک که به آن خانه نئوکلاسیک نیز گفته می گویند ، معمولاً دارای ردپاهای بزرگ، فضای زیاد و جزئیات با شکوه است. همچنین از تزئینات باشگوه رومیان و یونانیان نیز استفاده می کنند.

برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت هورنو مراجعه کنید.

در بسیاری از ویلا های به سبک کلاسیک استفاده از ستون در قسمت جلوی این طرح استفاده می شود و یک بنای زیبا را ایجاد می کند. همچنین در این نوع طرح ها متعادل و متقارن هستند یعنی چه در فضای بیرون و در خارج از خانه با هم همخوانی دارند. پشت بام این نوع ویلاها معمولا شیب دار هستند. در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا و المان های آن، از خطوط منحنی برای القای احساس ارامش استفاده می شود. این خطوط منحنی می تواند در پارچه کوسن و بالش ها و رو تختی مورد استفاده قرار گیرد.

معیار های طراحی داخلی ویلا کلاسیک 

در طراحی ویلاهای سبک کلاسیک از تزئینات و ابزارها و مصالح ساختمانی زیادی استفاده می شود. همچنین از جزئیات در این نوع سبک از طراحی سبک مدرن  یامدیترانه ای بیشتر استفاده می شود. به همین دلیل طراحی ویلا  به سبک کلاسیک هزینه بیشتری دارد. یکی از روش هایی که می تواند باعث شود هزینه این سبک کاهش پیدا کند تعییر متریال نمای ویلا است. در متریال های استفاده شده در نمای ویلا می توان از سیمان سفید استفاده کرد. این نوع متریال به نسبت سایر متریال ها کم هزینه تر می شود.

هدف از طراحی ویلاهای با سبک کلاسیک این است که عظمت و قدرت را به دیگران نشان بدهد. به همین دلیل در طراحی داخلی ویلای کلاسیک و نما می توان این هدف را به چشم دید. شاید در طراحی برخی از فضا ها برای شما بدون کاربرد تعریف شوند. اما این فضا ها جایی برای قرار گیری مجسمه های با شکوه و ساعت های ایستاده و غیره هستند. به موجب القای احساس اقتدار و شکوه بیشتری را در فضا به وجود می اورد.

از طرفی طراحی ویلای کلاسیک با معماری باغ های ایرانی و خانه های اصیل ایرانی در زمان های قدیم کاملا همخوانی دارد. و از المان های سنتی و اصیل در آن استفاده می شود. اگر به دنبال نمایش شکوه و جلال هستید. و همچنین به تجملات علاقه مند هستید. می توانید این سبک از معماری را در طراحی ویلا ها مورد استفاده قرار دهید. زیرا استفاده از تجملات از اصول اولیه و معیار آن در استفاده از سبک کلاسیک در طراحی ویلا ها محسوب می شود.

نمای ویلای کلاسیک چگونه است؟

برای طراحی ویلاهای سبک کلاسیک می توان از سبک های مختلف الهام گرفت، به طور مثال برخی از این نوع ویلاها نمای بیرون سبک کلاسیک و نمای داخل ویلا سبک مدرن دارد. در برنامه معماران برای طراحی ویلای کلاسیک به این روش دارای فضای بیرونی زیبا و فضای داخلی مدرن است و اصول معماری کلاسیک با ویژگی های طراحی مدرن گنجانیده می شود که بسیاری از خانواده ها از خانه های جدید انتظار دارند. نوع دیگر طراحی ویلای کلاسیک به این گونه است که بیرون ویلا و داخل آن سبک کلاسیک دارد. برای این که هزینه استفاده شده در نمای ویلای کلاسیک را پایین آورد می توان از سیمان سفید نیز استفاده کرد که هزینه های کمتری استفاده می شود.

ویلا کلاسیک مدرن چگونه است؟

برای اینکه بتوان هم ویلا مدرن داشت هم ویلای کلاسیک می توان فضای بیرون و نمای ساختمان و یا درب وردی ساختمان را به صورت کلاسیک ساخت و از درون خانه ویلا به صورت مدرن و امروزی ساخته شود و فضای آن به نمای بیرون آن و کلاسیکی آن ربطی نداشته باشد. به این صورت ویلای شما هم کلاسیک است هم مدرن. قرنیز های دیوار و همچنین گچ بری های سقف و ستون ها باید کاملا قدرتمند و با ظرافت طراحی و اجرا شوند. رنگ مورد استفاده برای انها معمولا سفید است.

محوطه سازی ویلاهای کلاسیک 

طرح و الگویی که در طراحی و ساخت ویلای کلاسیک، مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا به صورت گل دار، راه راه و شطرنجی می باشد که هم در داخل و هم در محوطه ویلا مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی و محوطه سازی ویلا های کلاسیک بسیار اهمیت دارد به این دلیل که هدف اصلی این نوع طراحی ها و اجرای ویلا ارتباط مستقیمی با فضای طبیعی باید داشته باشد. هم این که با با فضای بیرون ویلا و طراحی داخلی ساختمان نیز یکی باشد. همان طور که برای طراحی داخلی ویلا باید خلاقیت داشته باشید برای طراحی و اجرای حیاط ویلا نیز باید تمام جوانب را در نظر بگیرید.

جمع بندی

در این محتوا در مورد ویلا کلاسیک و اصول طراحی و محوطه سازی این نوع ویلا ها پرداخته ایم.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا