ویژگی های کاناپه
ویژگی های کاناپه

ویژگی های کاناپه | انواع کاناپه

کاناپه یک مبل راحتی سه یا چهار نفره است که به منظور لم دادن و خوابیدن و…. طراحی شده است. کاناپه ها در انواع مختلفی از جمله کاناپه مدل کابریول ، کوهان شتری ، مدل نیمروزی ، لاوسن ، تخت خواب شو ، مدل انگلیسی، مدل قرن بیست و یک، مدل لاوسیت و….. در بازار وجود دارند. که شما بنا بر سلیقه ی شخصی و سبک طراحی خانه می توانید این وسیله بسیار کاربردی را برای فضای پذیرایی و نشیمن و اتاق تلویزون و اتاق شخصیتان تهیه کنید.

نکات زیر را خرید کاناپه رعایت کنید:

۱.بافت نهایی کاناپه از بافت های نرم و لطیف و مقاوم  که متناسب با سلیقه و ذایقه شما در هنگام خوابیدن هستند تهیه و استفاده کنید.

۲. همانطور که گفته شد تنوع و سبک و بافت این مبلمان ها بسیار زیاد است پس بهتر است کاناپه ای را تهیه کنید که متناسب با سبک دکوراسیون خانه ی شما و با سایر مبلمان و عناصر خانه ست باشد.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

۳. در هنگام خرید به نوع اتصال پایه ها به کاناپه دقت کنید که حتما با چسپ به بدنه محکم چسبیده باشد.کاناپه هایی که با میخ اتصال شکل می گیرد بعد از مدتی پایه های شل شده و باعث لق خودرن آن می شود.

۴. بهتر از قبل از خریدن تشک کاناپه را امتحان کنید. آنرا باز کنید و بروی تمام قسمت های آن بنشینید به طوری که کاناپه باید میزان نرمی تشک آن در همه ی قسمت ها به یک میزان باشد.

۵. سطح رویه ی و اطراف کاناپه باید به صورت یکدست تشک و پارچه باشد اگر قسمتی از سطح رویی و اطراف کاناپه از چوب استفاده شده باشد. این کناپه نامناسب است

۶.اگر کاناپه شما تخت خواب شو باشد. قسمت  تخت خواب شو به شکل دشوار بیرون آمد و اگر دچار تکان خوردن و لق خوردن شد. از خرید آن منصرف شوید.

۷.کاناپه تخت خواب شو بدلیل استفاده دوگانه از آن به طور سریع فرسوده می شود پس در هنگام خرید به مقاومت اسکلت و بدنه ی آن و همچنین ضخامت تشک آن برای خوابیدن و نشستن دقت کنید.

۸.اسکلت و بدنه ی کاناپه باید به قدری محکم باشد به گونه ای که تخت چوبی زیرین آن لق نباشد

۹. نکته ی بعدی ای که باید بررسی کنید فنرهای داخل تشک است که باید مقاوم باشند.اگر که دارای وزن بالایی هستید به دنبال کاناپه ای با فنرهای بسیار مقاوم باشید چرا که این افراد بعد از مدتی از تشک احساس نارضایتی می کنند.

۱۰.و نکته ی آخر از فروشنده بپرسید که این کاناپه تشکی برای جایگزین و تعمیر کردن دارد که به هنگام خراب شدن به راحتی آنرا تعممیر کنید.

انواع کاناپه :

۱.کاناپه مدل کابریول

پایه های منحنی ومدور و مقداری به بیرون کشیده شده طرح این کاناپه  را متمایز از سایر مبلمان ها می کند. تاریخچه این مبلمان به دهه ی هفتاد میلادی بر می گیرد که اولین بار توسط لویی چهارم مورد استفاده قرار گرفت و در میان مردم محبوب شد.

مبل کابریول همچنین گرفته شده از سبک توماس چیپندل مبلمان ساز و طراح داخلی مشهور انگلیسی است. شکل این مبلمان ظاهری زیبا به خانه شما می بخشد

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

۲.مبل کوهان شتری

همانطور که از اسم این نوع مبلمان مشخص است. قسمت پشتی این مبلمان ها شبیه به کوهان شتر است که به شکل های تک کوهانی (یک قوس در وسط ) و دو کوهانی (دو قوس در اطراف) وجود دارند. شکل ظاهری منحصر به فرد این نوع مبلمان ظاهری مدرن و متفاوت به فضای داخلی خانه می بخشد.

۳.مبل تک نفره

این کاناپه تشکیل شده از یک نشیمنگاه طویل و یک پشتی بلند که متناسب با ستون فقرات انسان طراحی شده است و برای نشستن و دراز کشیدن و خوابیدن یک نفر است که معمولا این مبلمان ها بدون دسته هستند.که می توانید برای فضای مطالعه و تلویزیون و… از آن استفاده کنید و با سایر کاناپه های دیگر ترکیب کنید.

۴.کاناپه مدل نیمروزی

کاناپه مدل نیمروزی از دسته مبلمان یک نفره است که فقط یک سمت آن قوس دارد و سمت دیگر آن ساده است و همچنین بروی قسمت های چوبی آن نقش و نگارهای بسیاری زیبایی طراحی می کنند. طراحی و ساخت مبلمان نیمروزی به قرن ۱۹ و در خانوده های اشرافی فرانسه بر می گردد.

امروزه این مبلمان در اشکال و مدل های مختلف ساخته می شود و می تواند با مبلمان های های خانه ترکیب شود و ظاهری لوکس در خانه ایجاد کنند.

۵.مبل چستر فیلد

ارتفاع همسان دسته ها با پشتی مبل ساده ترین راه تشخیص این نوع مبلمان است. همچنین در ساخت چنین مبلمانی از دکمه استفاده می شود و جنس این مبلمان اوایل به صورت چرم بوده است ولی امروزه از پارچه های مخملی نیز برای ساخت استفاده می شود.

بیرون کشیده شدن دسته های مبل چسترفیلد، به این مبلمان ظاهری لوکس و کاربردی راحت تر و بهتر داده است. کاربرد این مبلمان نیز اغلب در محیط های رسمی و کتابخانه ها است.

۶. مبلمان لاوسن

یکی از پرکاربردترین و امروزه ترین سبک مبلمان ، لاوسن می باشد. دلیل نام گذاری آن به این اسم ، توماس لاوسن ابداع کننده ی این مبلمان است که در قرن بیستم زندگی می کرد.

ویژگی های اصلی این مبلمان عبارتند از: کوتاه بودن دسته های مبلمان از پشتی آن ، شکلی مستطیلی و منظم و…. است. این ویژگی ها سبب شده است که مبل لاوسن یکی از راحت ترین ومناسب ترین مبلمان برای استراحت تبدیل شود.

امروزه این مبلمان به شکل های گوناگونی تولید می شود اما اولین طراحی آن و شکل اصلی آن، پشتی و نشیمن هریک به صورت سه کوسن بوده است. و این مبلمان متناسب با نوع پارچه ای که استفاده شده است. در محیط های رسمی و غیر رسمی استفاده می شوند.

۷.مبلمان تخت خواب شو

این مبلمان گونه ای از کاناپه های تک نفره هست و دو کاربرد دارد هم برای نشستن و هم برای خوابیدن، معمولا از این مبلمان ها زمانی استفاده می شود که فضای خانه بسیار کوچک بوده تا بتوان در شب به عنوان تخت از آنها استفاده کرد.

این مبلمان فاقد پشتی هستند پس بهتر است که در نزدیک دیوار قرار داده شوند. امروزه در طرح ها و شکل های گوناگونی تولید می شود. و مناسب فضاهای کوچک هستند.

۸.مبلمان انگلیسی

از ویژگی های این مبلمان این است که دسته آنها از پشتی کوتاه تر و  همچنین دسته ها رو به بیرون  و پشتی آنها محکم و نشیمن آن نرم هستند. واین مبلمان به دلیل ظاهری شست و رفته مناسب فضاهای رسمی است.

۹.مبل مدل میانه

از ویژگی های این مبلمان می توان به دوخت دکمه ای مبلمان، سبک مینیمال و ساده ، دارای خطوط تمیز و ساده، و پایه های رو به بیرون و… نام برد. همچنین استفاده از شکل های متنوع ساده ال شکل و خطی باعث شده این مبلمان طرفدار زیادی پیدا کند.

۱۰. مدل سبک لاوسیت

همانطور که از اسم این مبلمان پیداست این مبلمان مناسب زوج های جوان و مبل های دو نفره هستند. این مبلمان راحت تر از مبلمان تک نفره اند. و مناسب فضاهای کوچک یا نشیمن های راهرویی شکل خانه های کوچک که فضای کافی برای چیدن یک دست مبلمان کامل را ندارند استفاده می شود.

۱۱. مبلمان راحتی رسمی (TUXEDO)

از ویژگی های این مبلمان سازه ی یکپارچه و منظم ، شکل هندسی منظم و مستظیلی شکل، نرم و صیقلی بودن لبه های مبل و همچنین یک ارتفاع بودن پشتی مبل و دسته ها است. که همه ی این ویژگی ها ست که به این مبل ظاهری رسمی می بخشد و به همین دلیل است که به نام کت و شلوار TUXEDO مشهور هستند. این مبلمان به خانه ی شما سبکی مدرنتیه کلاسیک می بخشد.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا