پلان مجتمع مسکونی

پلان مجتمع مسکونی که شما باید طراحی آن را یک طراحی صحیح و همچنین با دقت با ترتیبی خاص در نظر بگیرید، معمولا در ابتدا به نیاز های مختلف ساختمان توجه می کند؛ چرا که هر ساختمانی وابسته به متراژ و مساحتی که دارد صد در صد نیازها و شرایط خاصی را می طلبد. در این بین، عوامل مختلفی به صورت صددرصدی در طراحی پلان مجتمع مسکونی دخیل هستند. عمدتا کارفرما همیشه خواسته های خود را در زمان طراحی بیان می‌کند تا به واسطه آن بتوان خواسته ها و نیازهای وی را به خوبی مورد بررسی قرار داد. همچنین مساحت و ابعاد زمین نیز به صورت کاملا تاثیر گذار از جمله مهمترین موارد در طراحی پلان آپارتمان به شمار می آید. محدودیت ها و دسترسی هایی که که در ساختمان وجود دارد باید در طراحی پلان به خوبی به آن پرداخته شود و از همان ابتدای کار نوع کاربری ساختمان، ضوابط و شرایطی که در شهرسازی منطقه حاکم است نیز مشخص گردد.

پلان ساختمان مسکونی

برای طراحی پلان مجتمع مسکونی همان گونه که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، شما باید مرحله به مرحله فرآیندهای خاصی را دنبال کنید که در ابتدا برای هر نوع ساختمانی مسئله سرویس پله و آسانسور مهم ترین نکته ای است که نباید از آن غافل شد؛ چرا که محل به هر شکلی باید به درستی بر روی پلان مشخص گردد. تعداد طبقه و نوع پارکینگ همگی جزء مسائل مهم و حائز اهمیت برای بررسی وضعیت سرویس پله و آسانسور در پلان ساختمان مسکونی محسوب می شود و طراح به واسطه ابعاد و شکل زمین و البته با توجه به محدودیت‌هایی که در پروژه وجود دارد، باید موقعیت های گوناگونی را برای قرارگیری پله و آسانسور مشخص نماید. انتخاب یک مکان عالی به ساختار اصلی ساختمان و کیفیت اصلی آن مرتبط است. چنانچه بی دقتی و یا عدم مهارت در طراحی حاصل شود کیفیت اصلی ساختمان زیر سوال می رود.

برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت هورنو مراجعه کنید.

طراحی پلان آشپزخانه ساختمان مسکونی

برای طراحی پلان مجتمع مسکونی در قسمت طراحی آشپزخانه باید نکات خاصی را طراح مد نظر داشته باشد. در ابتدا آشپزخانه باید موقعیتی دنج و آرام را برای دریافت نور و تهویه مستقیم به خود اختصاص دهد. تا حد امکان برای طراحی پلان ها آشپزخانه را مرتبط با تراس در نظر می‌گیرند. همچنین ورودی آشپزخانه باید در نزدیک به ورودی واحد در نظر گرفته شود که معمولا آشپزخانه را به گونه ای طراحی می کنند که با فضای نشیمن، ناهارخوری و پذیرایی کاملا مرتبط باشد.

زیر بنایی که برای آشپزخانه مفید و لازم است، حدودا ۱۰ درصد کفایت می کند. حریم شخصی آشپزخانه را به هیچ عنوان نباید از یاد برد؛ چرا که وسایلی مانند سینک و گاز اصولا در آشپزخانه نباید قابل رویت باشند. به همین دلیل است که طراحی مجتمع مسکونی با استانداردها و تناسبات خاصی همیشه همراه است. پلان های مجتمع مسکونی برای طراحی آشپزخانه یکی از طراحی های بسیار حساس است.

پـلان ساختمان مسکونی برای اتاق خواب

طراحی پلان مجتمع مسکونی در مراحل خاصی انجام می پذیرد که در مورد اتاق خواب و حمام معمولا بررسی‌ها و نکات خاصی را باید در نظر گرفت. در مبحث اتاق خواب همیشه اتاق خواب والدین مساحت بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد، که نباید کمتر از 15 متر مربع انتخاب گردد. فیلتر ورودی برای اتاق خواب  باعث می‌شود تا اتاق را بتوان از دیگر قسمت ها به خوبی جدا نمود. بدین ترتیب در حد امکان پلان مجتمع مسکونی به عدم نزدیکی اتاق خواب والدین و اتاق خواب فرزندان اشاره واضحی دارد.

 همچنین طراحی حمام به گونه‌ای است که در نزدیکی اتاق خواب ها قرار بگیرد. البته درب حمام به هیچ عنوان قابل رؤیت نیست. استاندارد کمد های درون اتاق خواب با عمق استاندارد ۶۰ سانتیمتر در نظر گرفته می شود و این استاندارد ها می تواند وابسته به مساحت ومتراژ اختصاص یافته نیز در شرایط متفاوتی نیز تغییر نماید.

ضرورت پلان ساختمان مسکونی

پلان مجتمع مسکونی که باید از استاندارد های کاملا مناسب استفاده شود حتی برای مبلمان کردن پلان معماری نیز فرایند خاصی را مدنظر دارد که کیفیت شکل ظاهری در پایان کار به خوبی مشخص می گردد. هرنوع تغییرات کوچک باعث می شود تا ساختار پلان مجتمع مسکونی کیفیت اصلی خود را به‌صورت کارآمدتر به نمایش بگذارد. همیشه فرمول خاصی برای طراحی وجود دارد که این فرمول ها می تواند در ساختمان، تکنیک ها و روند خاصی را مشخص نماید. در هر صورت هر کدام از سرویس ها و فضاهایی که در طراحی پلان به آن پرداخته می شود نقش مهمی را در نوع طراحی معماری ایفا می کند که در این بین، طراح باید به صورت کامل با لکه گذاری و طراحی هرکدام به صورت کامل آشنا باشد. اهمیت و ضرورت پلان به این شکل است که بتوان به صورت بهینه از فضا با هزینه مناسب و مطابق با استاندارد استفاده نمود.

جمع بندی

اصول برای طراحی ورودی نمای ساختمان، محوطه، ستون گذاری، طراحی پارکینگ و زیرزمین و بسیاری از موارد دیگر صددرصد پلان مجتمع مسکونی باید به صورت هدفمند با آن پرداخته شود و طراحی هر چقدر با مهارت و کیفیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد، نتیجه قابل قبول تری را در پایان کار می توان مشاهده کرد.

به این علت که در ساختار ساختمان سازی، همیشه نکات کیفی خاصی برای ساخت و ساز وجود دارد که پلان از همان ابتدا به برنامه‌ریزی و نقشه کشی اصولی اشاره واضحی می‌کند. شما با یک گروه و تیم ماهر چنانچه در این زمینه مشورت نمایید با کمترین هزینه کارآمد ترین طراحی پلان را می توانید در نظر بگیرید.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا