Ohar International Airport
Ohar International Airport

فرودگاه بین المللی اوهار طراحی شده توسط سانتیاگو کالاتراوا با معماری شگفت انگیز

Ohar International Airport
Ohar International Airport
Ohar International Airport
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: در حال تکمیل
کاربری: فرودگاه
معمار: نا معلوم
مکان: آمریکا

فرودگاه بین المللی اوهار طراحی شده توسط سانتیاگو کالاتراوا با معماری شگفت انگیز

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

فرودگاه بین المللی اوهار

فرودگاه

مکان:شیکاگو-آمریکا

سال:2019 -در حال تکمیل

معمار: سانتیاگو کالاتراوا

برای مطالعه ی زندگی نامه و آثار سانتیاگو کالاتراوا واردر لینک مقابل شوید: سبک معماری سانتیاگو کالاتراوامعماری سانتیاگو کالاتراوا

ترمینال جهانی اُهارِ توسط سانتیاگو کالاتراوا ترمینال مدرن را با یک کارشناسی ارشد از معماری مدنی تعریف می کند. این ساختمان که با نمای شیشه ای و سقف شگفت انگیز مانند پوسته پوشانیده شده است که بیش از چهارراه پیش می رود، ساختمان منطقه ترمینال مرکزی را متحد می کند و در عین حال خود را به عنوان هویت مجرد برای اُهارِ در می آورد.(فرودگاه بین المللی اوهار )

سالن ترمینال طاق پر نور، شکوه و عظمت سفرهای مفرط را به یاد می آورد و کلیه فعالیت های مربوط به یک سالن دپارتمان و ورود را شامل می شود که دارای خرده فروشی ها در یک باغ پرشور است. یک فضای مرکزی بزرگ، دید واضح و گشت و گذار شهودی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. ارجاع به نماد نگاری شیکاگو – شیکاگو “Y” که در بسیاری از ساختمانهای اطراف شهر یافت می شود – به زنده ماندن پیوندهای مناسب به پایانه های مجاور، ماهواره های فرودگاه و رابط حمل و نقل عمومی کمک می کند.

یک برنامه آینده ویژن که توسط کالاتراوا ارائه شده است، منطقه روبروی ترمینال را به یک مجموعه شبیه پارک پر جنب و جوش تبدیل می کند.(فرودگاه بین المللی اوهار )

برای مطالعه ی معماری زاهاحدید وارد لینک مقابل شوید: معماری زاهاحدیدسبک زاهاحدید
Ohar International Airport
Ohar International Airport

مسابقه

وزارت هواپیمایی هوانوردی شیکاگو که بر همه ابعاد مدیریت و مدیریت دو فرودگاه مهم شیکاگو – اُهارِ (ORD) و Midway (MDW) نظارت دارد – چشم انداز گسترده ای به نام اُهارِ 21 را برای نوسازی فرودگاه اوهار و نیازهای حمل و نقل قرن بیست و یکم را برآورده سازید.(فرودگاه بین المللی اوهار )

Calatrava بخشی از فهرست کوتاه پنج تیم بین المللی بود که در یک مسابقه طراحی برای طراحی ساختمان ترمینال دیدنی برای جایگزینی ترمینال پیری اُهارِ شرکت کرده بودند. یک توسعه بیشتر برنامه منطقه ترمینال (TAP) ساخت دو ماهواره خواهد بود. برای اتصال به ترمینال از طریق یک زیرنویس اتوماتیک در حال حرکت (APM).

ترمینال جدید و ماهواره های متصل به آن، ورودی های بین المللی – که در حال حاضر به ترمینال 5 منتقل می شوند – با خدمات مدرن برای چمدان، گمرک و مهاجرت پذیرایی می کنند. این پیکربندی قابلیت دروازه ترمینال فعلی 2 را با 25٪ گسترش داده و اتصالات یکپارچه را برای حدود 50٪ از ورودی های بین المللی که به پروازهای داخلی منتقل می شوند، امکان پذیر می سازد.

فاز I TAP – از جمله ترمینال جهانی اُهارِ (OGT) و ماهواره ها – پیش بینی می شود بین سالهای 2021 و 2026 تکمیل شود. CDA بودجه 6.1 میلیارد دلاری برای اولین مرحله از TAP تعیین کرده است. از این میزان، 1.8 میلیارد دلار به ساخت OGT اختصاص یافته است.(فرودگاه بین المللی اوهار )

برای مطالعه ی معماری نورمن فاستر وارد لینک مقابل شوید: نورمن فاسترآثار نورمن فاستر
Ohar International Airport
Ohar International Airport

مفهوم کالاتراوا برای سایت

کالاتراوا به عنوان یک تعریف از ورود به مسابقات جهانی ترمینال جهانی اُهارِ، چشم انداز خود را برای پردیس اُهارِ ارائه می دهد که از نظر عملکردی مستقل است و در آینده قابل تحقق است. این پیشنهاد یک چشم انداز کل نگر از یک فرودگاه شهری ارائه می دهد: یک چهارم برای شیکاگو که در آن پایانه های هواپیمایی، هتل ها، مراکز کنفرانس و خرید در اطراف یک مبادله حمل و نقل چندمجهی با پیوندهای مدرن به شهر همگرایی می شوند.

نمای بیرونی ساختمان، حضور پویا در محوطه دانشگاه اُهارِ، با یک سقف گنبدی برقرار می کند که بر فراز ورودی ها و عزیمتها حرکت می کند. دیوار پرده شیشه ای روشن، نمای مسافران را به داخل ساختمان نزدیک می کند و ایستگاه ATS جابجا شده و سایبان جدید به متحد کردن کل محوطه دانشگاه و بهبود دسترسی حمل و نقل عمومی کمک می کند. بدین ترتیب ترمینال جدید هم یکپارچه سازی معماری پردیس و یک آیکون جسورانه جدید برای اوهار و شیکاگو است.(فرودگاه بین المللی اوهار )

برای مطالعه زندگی نامه و سبک ها و معماری فرانک گری وارد لینک زیر شوید : معماری فرانک گری
Ohar International Airport
Ohar International Airport

مفهوم کالاتراوا برای ترمینال

یک استراتژی اولیه طراحی ترکیب ساختمان ترمینال با ورودی دروازه به یک موجودیت متمرکز بود. این پیکربندی چندین مزیت مهم را ارائه می دهد: حضور متقارن آن در سایت یک نقطه تمرکز روشن برای پردیس اُهارِ از خارج است. مجاورت همگرایی آن با ترمینال های شماره 1 و 3، امکان سهولت انتقال را برای هواپیمایی یونایتد و آمریکایی فراهم می کند، هرکدام از شرکتهای هواپیمایی به ترتیب یکی از ساختمانهای ترمینال مجاور را اشغال کردند. موقعیت متمرکز ایستگاه نیز نیاز به گسترش APM به ترمینال 3 را غیر ضروری می کند.(فرودگاه بین المللی اوهار )

پیشنهاد کالاتراوا برای یکپارچه سازی پایانه با محل اتصال در یک ساختمان متمرکز از اولویت بندی تجربه مسافر ناشی می شود. کلیه دروازه ها و توابع فرودگاه از منظره متمرکز پس از امنیت قابل مشاهده است، کارفرمایان روشنی و بصری و سهولت جهت گیری را فراهم می کند. مسافت پیاده روی تا دروازه ها، بین پایانه ها و ایستگاه APM به دلیل این تنظیمات کاهش می یابد. خرده فروشی ها و فروشگاه های مواد غذایی و آشامیدنی در باغ های داخلی در مرکز فضایی پر نور واقع شده است که کلیه دروازه های آن در اطراف این تالار باشکوه واقع شده اند. حتی کریدور ورودی های بین المللی دیدگاه های چشمگیر از فضای بزرگ دارد.

فرم ساختمان جمع و جور – که باعث حفظ تعداد لازم دروازه های هواپیمایی می شود – همچنین فضای پیشروی اضافی را برای حرکت هواپیماهای پهن با هواپیما بین ترمینال و ماهواره آزاد می کند. ردپای ساختمان را 10٪ کاهش می دهد و پاکت آن را 20٪ کاهش می دهد.فرودگاه بین المللی اوهار )

تعداد مراجعه های کلیدی به شیکاگو تجربیات منحصر به فرد مسافری را ایجاد می کند. نقوش پوسته از شهر شیکاگو مهر یک استعاره برای مقادیر لایه لایه شهر در دریاچه است. سقف ساختمان ترمینال از شکل های مثلثی، فن مانند، منحنی نرم و روبان آن، پوسته را نشان می دهد. یک باغبان حاوی حاشیه نشین – در حال پیش بینی تاریخ اولیه سایت اُهارِ که در ابتدا با نام Orchard Place شناخته می شود – تجربه منحصر به فرد در انتظار پروازهای خود را در یک باغ در اختیار مسافران قرار می دهد. ایستگاه APM به عنوان “Y” شیکاگو تنظیم شده و در قلب OGT محور است و یک تجربه عادلانه مسافر را برای مسافرانی که برای دروازه در ماهواره ها مقرر شده اند فراهم می کند.

OGT (فرودگاه بین المللی اوهار ) کلیه عملیات فرودگاهی را برای مسافرین در حال عزیمت و ورود از جمله Check-in و بلیط فروشی، غربالگری، خدمات بازرسی فدرال (FIS) و انتقال خدمات برای ورودی های بین المللی، سالن های هواپیمایی، خرده فروشی و ناهار خوری در اختیار شما قرار می دهد.

کلیه عملیات چمدان – کشویی، اسکن، ذخیره سازی، وانت و انتقال – در ترمینال قرار دارد. یک سالن چمدان منحصر به فرد و قابل انعطاف اجازه می دهد تا تغییرات پیکربندی در زمان واقعی به ورودی های داخلی و بین المللی و نیازهای مربوط به FIS پاسخ دهند.

OGT به دلیل استفاده از دروازه های انعطاف پذیر سیستم رمپ چند منظوره پیش بند (MARS) دارای 11 دروازه با حداکثر 17 موقعیت است که می تواند هواپیماهای مختلفی را در خود جای دهد. 36 دروازه اضافی در ماهواره ها واقع خواهند شد.(فرودگاه بین المللی اوهار )

برای مطالعه زندگی نامه و آثار ریچارد میر وارد لینک روبرو شوید: ریچارد میرریچارد مایرآثار ریچارد مایر

منبع:calatrava.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا