اصول طراحی اتاق نوجوانان

نیاز به آزادی و آرامش یکی از نیازهایی است که نوجوانان در چنین سنی به آن نیاز دارند. پس در طراحی اتاق نوجوانان به فضایی بزرگ تر نیاز است تا خواسته های آنها برطرف شود.فضایی برای استقبال و پذیرایی از دوستان خود ، فضای کامپیوتر ، فضای مطالعه و درس خواندن و….. همه نیاز هایی است که نوجوانان به ان نیاز دارند. برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

نوجوان در چنینی سنی احساس مستقل شدن می کنند و به دنبال آن هستند که هرچیز که مربوط به آنها می شود را در اتاق خود نگه دارند. و به همین دلیل است که طراحی اتاق نوجوانان یکی از سخت ترین طراحی ها  است که نیازمند دانش کافی در این باره است. تا بتواند محیطی را بوجود آورد که فرد را آماده ی جدایی از دوران کودکی و وارد شدن به دنیای بزرگسالی کند.

طراحی اتاق نوجوانان دختر

دخترها روحیه بسیار حساسی دارند و به جزئیات و انتخاب وسایل اتاق خود بسیار دقت می کنند و همواره به دنبال وسایل زیبا و منحصر به فرد هستند تا اتاقشان را از هر لحاظ خاص وتک باشد و مورد تحصین دیگران قرار بگیرند. در این قسمت به بررسی نکات اتاق دخترانه می پردازیم.

رنگ های پاستیلی برای انتخال اتاق خواب

دخترها روحیه آرام و لطیفی دارند. بنابراین بهتر است که فضای اتاق خواب آنها نیز دارای چنین حس و حالی باشد. در رنگ آمیزی دیوارها و سقف های  برای دلباز و جذاب کردن فضا می توایند از رنگ های پاستیلی و حتی ترکیب چند طیف از این رنگ ها استفاده کند.

رنگ های پاستیلی رنگ های روشن و درخشان هستند که ظاهری رویایی را برای محیط اتاق خواب ایجاد می کنند رنگ های صورتی روشن، آبی روشن ، بنفش روشن و…… جز این دسته از رنگ ها می باشند.

رنگ های محبوب برای طراحی اتاق نوجوانان دخترانه

۱.رنگ صورتی در طراحی اتاق نوجوانان

بسیاری از دختران به رنگ صورتی علاقه ی زیادی دارند که در رنگ آمیزی اتاق های نوجوانان می توانید طیف های ملایم صورتی و یا ترکیب رنگ صورتی با رنگ طوسی روشن بهره ببرید. و همچنین می توانید با استفاده از المان های مختلف مانند کوسن ها و یا پرده های طرح دار و….. تاثیر رنگ صورتی را از فضا کاهش دهید تا بعد از مدتی فضای اتاق کودکانه و احساس دلزدگی نکند.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

۲رنگ نارنجی

رنگ نارنجی احساس غرور و جاه طلبی، سلامتی و نشاط و تعاملات اجتماعی را در فضا ایجاد می کند. وجود رنگ نارنجی در اتاق خواب به صورت غالب پیشنهاد نمی شود و فقط در بخش هایی از اتاق خواب مثل فضای مطالعه و کار و همچنین فضای ملاقات از دوستان بهتر است استفاده شود که شادی و نشاط و انگیزه را در فرد زیاد می کند.

۳.رنگ بنفش

رنگ بنفش نیز در بین دختران نوجوان محبوب است. رنگ بنفش رنگی اشرافی است که ظاهری پر زرق و برق برای اتاق خواب شما ایجاد می کند. رنگ بنفش را می توان با رنگ های سفید و مشکی ست کرد و فضایی مدرن را ایجاد نمود.

۴.رنگ آبی روشن

رنگ آبی ، فضایی آرام را برای شما ایجاد می کند که این رنگ به علت آرامش بخش بودن آن، برای تمامی سنین توصیه می شود. و این رنگ مناسب فضای استراحت و خواب است. برخی این رنگ را مناسب اتاق پسران می دانند ولی هیچ قانون طراحی رنگ را مختص جنسیت نمی کند.

محبوب ترین ترکیب رنگ ها برای طراحی اتاق خواب دختران

رنگ های سفید و صورتی ، صورتی و نارنجی ، سفید و قرمز ، طوسی و صورتی ، کرم و نارنجی از پرطرفدارترین ترکیب رنگ در اطاق های دخترانه هستند

فرش برای اتاق خواب

کف در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است و فرش یکی از مهم ترین کفپوش ها در فضاهای خانه است. قبل از تهیه فرش باید به نوع فرش انتخابی توجه نمود. زیرا تنوع فرش و قالی بسیار زیاد است. اگر می خواهید فضای اتاق را سنتی کنید می توانید از فرش های سنتی یا به صورت دستبافت و یا ماشینی استفاده کنید اگر می خواهید فضایی مدرن داشته باشید می توانید از فرش های شگی برای اتاق خواب دخترانه خود استفاده کنید. همچنین می توانید از فرش های وینتیج استفاده کنید که فضای خانه شما را در عین مدرن بودن کمی سنتی  می کند.

مبلمان های ضروری برای اتاق خواب دختر نوجوان

امروزه وجود تخت خواب، کمد و میز مطالعه جز مبلمان های ضروری هر خانه ای شده است. و شما می توانید براساس سلایق خود از ابزاهایی مانند صندلی های فانتزی ، کاناپه کوچک و پاف های رنگی و…. در چیدمان اتاق خواب استفاده کنید.

همچینن وجود یک میز آرایشی در اتاق خواب دختران نوجوان نیز لازم است تا بتوانند وسایل آرایشی خود را در آن قرار بدهند و در هنگام صبح سیمای خود را مرتب نماید.

پیش بینی یک پاتختی در کنار تخت خواب نیز زیبایی خاصی را به اتاق می بخشد . همچنین پاتختی کشو دار کاربری فضا را بیشتر می کند.

طراحی اتاق نوجوانان پسر

فضای خواب پسران در دوران نوجوانی یک فضای خاص و مخصوص به خود است تا در این فضا در تخیلات و افکار خود غرق شوند و یا به مطالعه بپردازند و یا با دوستان خود صحبت کنند و به بحث و گفت و گو بپردازند.

یک رنگ با طیف گسترده انتخاب کنید

در انتخاب رنگ اتاقخواب پسران میتوانیید از یک رنگ خاص با طیف گسترده در رنگ امیزی استفاده کنید.

رنگ آبی یک از پرطرفدارترین رنگ ها در میان پسرهاست. که بهتر است در رنگ آمیزی از طیف های این رنگ از آبی روشن تا رنگ تیره یا همان سورمه ای استفاده کنیم. و نکته ی دیگر در رنگ آمیزی به این معنی نیست که از رنگ های دیگر استفاده نکنیم بلکه در رنگ آمیزی اتاق باید تعادل میان رنگ های سرد و گرم و تیره و روشن برقرار کنیم.تا به یک تعادل بصری در اتاق برسیم.

بهترین رنگ ها برای دکوراسیون پسران

۱.رنگ آبی:  رنگ آبی ، نمادی است از آرامش و وسعت. و این رنگ مناسب هر رده سنی و همچنین اتاق های دختر و پسر است. رنگ آبی به خوبی با سایر رنگ ها ترکیب می شوند و ترکیب های متنوعی را ایجاد می کند. که رنگ های نارنجی و قهوه ای رنگ مناسبی هستند.

رنگ قهوه ای: این رنگ به فضای اتاق حس گرما و صمیمیت می بخشد و طبعیت را به فضای اتاق می آورد در استفاده ازین رنگ بهتر است سطوح وسیعی از اتاق به این رنگ نباشند. انتخاب این رنگ برای سرویس خواب و… مناسب است.

۳. رنگ سفید: این رنگ برای اتاق های کوچک بسیار مناسب است. و همچنین رنگ سفید برای ترکیب رنگ های دیگر در جزئیات بسیار قوی است.

۴.رنگ زرد:  یکی از دیگر رنگ های محبوب در بین پسران رنگ زرد است (طرفداران برزیل)  این رنگ ترکیب بسیار جذابی با سرویس خواب های چوبی دارد. اگر می خواهید رنگ زرد رنگ غالب اتاق نوجوانان باشد بهتر است از رنگ لیمویی استفاده کنید.

۵. رنگ قرمز: رنگ قرمز رنگ نامناسبی برای اتاق خواب است و این رنگ بسیار تحریک کننده است. اگر نوجوان شما قصد دارد بخاطر تیم محبوبش اتاق خواب را رنگ قرمز کند بهتر است در سطوح بسیار کی استفاده شود مثلا در پرده ها، فرش و…..

انتخاب فرش در طراحی اتاق نوجوانان پسر

انتخاب فرش برای اتاق خواب پسران بسیار متفاوت تر از دختران است. پسران بیشتر به رنگ های تند و تیره علافقه نشان می دهند. پس فرش انتخابی آنها نیز بیشتر از این طیف رنگ هاست. پس در انتخاب فرش بیشتر به سمت فرش های مدرن بروید و انتخاب فرشه های شگی و فرش وینتیج انتخاب های متنوع و مناسبی به شما می دهد.

مبلمان های ضروری اتاق خواب پسران

امروزه کمد و تخت خواب و میز مطالعه از جمله مبلمان های ضروری برای اتق خواب پسران است. اما گاها پسران می خواهند در اتاق خواب خود سیستم های صوتی و تصویری داشته باشند. و در مواقعی از آنها استفاده کند و همچنین شاید علاقه مند به نواختن موسیقی و…. باشد که نیازمند فضایی برای نواختن آلات موسیقی دارد.

یک کاناپه کوچک می تواند امکان گفت و گو را در اتاق برای نوجوان با دوستان خود فراهم کند. که هروقت مهمانی داشتند با مهمان در اتاق خود به گفت و گو بپردازند.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا