اصول طراحی دکوراسیون داخلی برای خانه های مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی یک موضوع مهم است که می توان از طریق آن یک مکان را به شکل های متنوعی طراحی کرد. با تغییر دکوراسیون داخلی هم می توان تنوع ایجاد کرد و بر سلامت روانی و روح افراد اثر گذاشت. عناصر اصلی طراحی دکوراسیون داخلی مانند خط ، رنگ ، بافت  و الگو ، نور و مقیاس و نسبت هستند.که براساس سه اصل اصلی تعادل، ریتم و تاکید بکار می روند. بنابراین دکوراسیون داخلی را می توان ترکیبی از تفاوت ها دانست که وقتی که تفاوت ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند یک زیبایی کلی بوجود می آید. اما چگون باید این تفاوت ها را در کنار هم قرار داد؟ پاسخ به این سوال را می توان در واژه ی هماهنگی جست و جو کرد که اصطلاحا به آن هارمونی می گویند. برای به وجود آوردن چنین شرایطی شناختن رنگ های اصلی، ترکیب رنگ ها، حس زیبایی شناسی و… ضروری است. برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

یک از مهم ترین اصول طراحی فضا رنگ است. رنگ ها به فضای خانه ی شما روح و شخصیت می بخشد و برای دکوراسیون داخلی مدرن شناخت اصول رنگ ها و روانشناسی آنها بسیار اهمیت دارد. و بدون دانش عمیقی از رنگ ها رسیدن به یک دکوراسیون مدرن و خوب امکان پذیر نیست.

بافت در دکوراسیون داخلی

بافت در دکوراسیون داخلی به خانه ی شما ، عمق ، ایجاد کیفیت ها و لذت های  بصری ،‌تعادل را می دهد. اگر شما در چینش مبلمان خانه ی خود مبلمان و عناصر مشابه را در کنار یکدیگر بچینید تعادل خانه ی شما بهم می ریزد و  دید انسان بروی هیچ یک متمرکز نمی شود. و شما برای برجسته کردن عناصر کلیدی در خانه ی خود باید به صورت اصولی از بافت در دکوراسیون داخلی استفاده نمایید.

شما با استفاده از فرش برای کف و کاغذ دیواری و انواع دیوار کوب ها و کوسن و روکش مبل و گیاهان و کتاب و ….. می توانید در خانه ی خود بافت های شیک و لوکس و مدرن برای خانه ی خود ایجاد کنید.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

دیوار کوب ها در دکوراسیـون داخلی مدرن

یکی از بخش های مهم در طراحی معماری داخلی مدرن دیوارها هستند. برای پوشش دیوارها امروزه طرح ها و سبک ها و روش های متنوعی وجود دارد. که از جمله این روش ها می توان به  رنگ آمیزی دیوارها، چوب و برچسب چوب،پانل های معمولی و سه بعدی ، سنگ مرمر ، شیشه و…. اشاره کرد.

کف پوش در دکوراسیون داخلی

یکی از عناصر اصلی اصلی در طراحی داخلی مانند دیوارها کفسازی هستند.

کف مانند دیوار یکی از اجزای جدا نشدنی از فضای داخلی است. با اینکه عموما توجهی که جلب می کند کم تر از دیوارهاست. امروزه کفپوش ها در طرح ها و بافت های متنوعی در بازار وجود دارند و مهم ترین عامل ها در انتخاب کفپوش ها سلیقه ی افراد و کاربری محل است. در هنگام خرید به این نکته نیز توجه کنید که کف پوش هایی با طرح های شلوغ و رنگ های نا مناسب ، باعث شلوغ شدن محیط و متناسب با آن خستگی چشم انسان می شود. و همچنین کف پوش هایی بافت دار و طرحدار ، مستعد کثیف شدن هستند.

موارد قابل توجه در هنگام انتخاب کفپوش

۱.نور خورشید و اشعه ی فرابنفش چه اثری بروی کفپوش می گذارد.

۲.گرد و خاک و برخورد اجسام با آن چه اثری بروی آن می گذارد.

۳.کف پوش هایی مانند ، چوب ، سیمان سرامیک و کاشی و سنگ مرمر و و فرش و…. دارای بافت اند که دارای تنوع بسیاری هستند.

۴. فرش یکی از انواع کفپوش ها در دکوراسیون داخلی است که دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند. که با انداختن یک فرش در یک اتاقی که اثاث کمی دارد، می تواند فضا پر شود.

۵. داشتن طرح های سکسان و یا مختلف در انتخاب فرش های خانه ، به انتخاب سبک و سلیقه ی افراد بستگی دارد.

جنس مواد و وسایل مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی

پلاستیک، بامبو، پوست و ابریشم ،کتان ، چرم ، سالتن و…. از جمله جنس مبلمان و وسایلی است که در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند. برای داشتن فضاهای متفاوت در خانه که هر فضا حس و حال مخصوص به خود و کاربرد خاص خود  را داشته باشد می توانید از ترکیب مبلمان با جنس های متفاوت استفاده کنید.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی

نورپردازی یک ابزاری است که شما به راحتی  می توانید حس و حال خانه ی خود را تغییر دهید. نور پردازی نیز مانند دکوراسیون داخلی سبک های متفاوتی دارد که برخی از این سبک ها دور از دسترس ما هستند. اما می توانیم با طراحی مناسب ، با قرار دادن چند چراغ در خانه سبک خانه را تغیر دهید.  و فضای جدید به خانه خود ببخشید. در انتخاب چراغ ها از مدل ها و سایزها و سبک ها و رنگ  های متنوعی استفاده کنید.

انتخاب آباژور در نورپردازی

برای داشتن یک طراحی داخلی خوب هرچقدر هم هزینه کنید، بدون نور و نورپردازی مناسب ، تکمیل نخواهد بود. پس نورپردازی مناسب در دکوراسیون داخلی و انتخاب آباژور بسیار مهم است.

آباژورها انواع مختلفی از جمله ایستاده، پایه دار و ……. دارند. و برای استفاده در فضای داخلی شما باید بدانید به چه آباژوری نیاز دارید. به طور معمول لوسترها می توانند نور کافی برای فضاهای خانه از جمله پذیرایی ، نشیمن ، آشپزخانه و اتاق های خواب ایجاد کنند. در استفاده از لوسترها شما می توانید از دیمر به جای کلید استفاده کنید و نور لوستر و آباژور را تنظیم کنید.

مبلمان و کاناپه در طراحی داخلی

امروزه مبلمان در طرح ها و سبک های گوناگونی در بازار وجود دارند که مهم ترین معیارها برای انتخاب مبلمان سبک . سلیقه کاربر می باشد. به نکات زیر در تهیه مبلمان دقت فرمایید:

۱.سبک مبلمان مورد استفاده شده متناسب با سبک انتخابی دکوراسیون خانه باشد و همچنین می توانید مدل های مختلف  و ست های گوناگون مبلمان را با یکدیگر ترکیب کنید.

۲.به رنگ و جنس و بافت وسایل و هم خوانی آنها با یکدیگر دقت کنید.

۳. مبلمان و وسایل با ظاهر خراب دکوراسیون خانه شما را به شدت نامنظم نشان می دهد. پس بهتر است که مبلمان را هر چند مدت یکبار تعمیر کنید.

۴. از خریدن وسایل دسته دوم واهمه نداشته باشید. وسایل دسته دوم با تعمیر و رنگ به راحتی می توانند جایشان را در میان وسایل خانه باز کنند.

المان های دکوری اضافه شده

این بخش در دکوراسیون داخلی متناسب با سلیقه ی افراد است و هرکس متناسب با سلیقه ی خود از وسایل دکوری استفاده می کند.

المان هایی که شما می توانید در تزئین خانه خود استفاده نمایید عبارتند از :

  • استفاده از درآورها و کمد های تزئنی.
  • استفاده از کمدهای تزنی جدید می تواند به گوشه های خانه تان حس و حال جدیدی ببخشد.
  • استفاده از نقاشی و کارهای هنری حتی عکس هایی از طبیعت نیز می تواند حس و حال خاصی به خانه شما ببخشد. پس از آنها غافل نشوید.
  • در دکوراسیون خانه های مدرن ، قسمتی از خانه های معمولا به به قاب عکس اختصاص داده می شود که تصاویر شخصی شما روح خانه ی شما را می سازند.
  • در انتخاب پرده های خانه دقت لازم را انجام دهید. پرده های نقش بسیار مهمی در فضای خانه دارند. با پرده های ساده به رنگ روشن می توانیم فضای خانه را بزرگ تر نمایش دهیم.
علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا