انواع پارتیشن های خانه
انواع پارتیشن های خانه

انواع پارتیشن های خانه

بهترین راهکار جداسازی فضای خانه استفاده از انواع پارتیشن می باشد. با عرضه انواع پارتیشن های خانه هر خریدار می تواند مناسب ترین این تجهیزات را تهیه کند. انواع پارتیشن های خانه از نظر جنس و عملکرد در دو گروه قرار می گیرد. انواع پارتیشن خانه از نظر جنس به شیشه ای، فلزی، پی دی اف، پی وی سی و… تقسیم بندی می شود. پارتیشن خانه از نظر عملکرد نمونه هایی از قبیل، لولایی، نیم دیوار و چرخ دار را در بر می گیرد.

پارتیشن خانه و کاربرد های آن

یکی از بهترین راه ها برای جدا سازی فضای خانه و استفاده بهینه از اتاق ها، حال و پذیرایی استفاده از پارتیشن می باشد. از این رو پارتیشن بندی به عنوان یکی از اصول مهم در طراحی داخلی ساختمان و دکوراسیون منازل به حساب می آید. استفاده از پارتیشن جهت جداسازی فضای خانه در کنار زیبا سازی فضا به کاهش هزینه های دکوراسیون منازل کمک می کند.

با کمک پارتیشن بندی می توان فضای مشترک بین پذیرایی و نشیمن را تقسیم بندی نمود. از دیگر کاربرد های پارتیشن بندی می توان به جداسازی فضای ناهار خوری و آشپزخانه، جداسازی راهرو و نشیمن، فاصله گذاری فضای مطالعه و اتاق خواب و … اشاره کرد. ایجاد حریم خصوصی به ویژه در اتاق خواب جهت رختکن از دیگر کاربرد های پارتیشن بندی خانه می باشد.

انواع پارتیشن های خانه

در حال حاضر جهت پارتیشن بندی فضای خانه متناسب با نیاز از انواع پارتیشن های زیبا و استاندارد بهره گرفته می شود. در یک تقسیم بندی کلی می توان انواع پارتیشن های خانه را از نظر نوع متریال و عملکرد به دو گروه تفکیک نمود.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

انواع پارتیشن خانه از نظر جنس و متریال

پارتیشن های چوبی

برای منازلی با مبلمان چوبی بهترین انتخاب جهت جداسازی فضا پارتیشن های چوبی می باشد. در ساخت پارتیشن های چوبی از بهترین و مقاوم ترین چوب ها بهره گرفته می شود. از مزایای پارتیشن های چوبی می توان به هماهنگی با دکوراسیون خانه، استحکام بالا و عمر مفید طولانی اشاره کرد. نکته مهم در استفاده از پارتیشن های چوبی برای خانه نصب در مکان های دور از نم و رطوبت می باشد.

پارتیشن ام دی اف

از دیگر انواع پارتیشن مناسب جهت جداسازی فضای خانه پارتیشن های ام دی اف می باشد که گزینه مناسبی جهت جداسازی حال و پذیرایی محسوب می شود. این پارتیشن ها که از چوب ام دی اف فرآوری شده از استحکام بالایی برخوردار بوده و عایق صوتی به حساب می آید. از ویژگی پارتیشن های چوبی می توان به مقاومت در برابر پوسیدگی و سایش اشاره کرد.

پارتیشن پی وی سی یا ونیل

در ساخت پارتیشن پی وی سی از نوعی پلاستیک انعطاف پذیر استفاده شده که از تنوع در طرح و رنگ و ابعاد برخوردار هست. پارتیشن pvc عایق صوت بوده و از ویژگی های آن می توان به سبکی وزن، راحتی نظافت و نگهداری، استحکام در برابر رطوبت و قیمت ارزان اشاره نمود.

پارتیشن های فلزی

از بین انواع پارتیشن های خانه می توان از پارتیشن فلزی نام برد که از آلومینیوم، آهن، برنج، فولاد و … تهیه می شود. با توجه به امکان پیاده سازی طرح های هندسی متنوع بر روی پارتیشن های فلزی می توان به بهترین شکل از این المان ها جهت دکوراسیون خانه استفاده نمود. پارتیشن های فلزی در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی دارند.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

پارتیشن سفالی

از انواع پارتیشن های خانه زیبا و شیک پارتیشن های سفالی هست که از بلوک های تو پر و تو خالی ساخته می شود. پارتیشن های سفالی از پارتیشن های سبک بوده و جهت پارتیشن بندی بخش های مختلف خانه کاربرد دارد. مقاومت در برابر حرارت و عایق صدا بودن از ویژگی های پارتیشن سفالی می باشد.

پارتیشن شیشه ای زیبا و کارآمد

پارتیشن های شیشه ای با توجه به قابلیت عبور نور و روشنایی و ظاهر زیبا از پرکاربردترین پارتیشن ها جهت دکوراسیون خانه می باشد. در ساخت پارتیشن شیشه ای از انواع شیشه یک جداره و دو جداره و از شیشه های سکوریت، ساده و مات استفاده می شود. راحتی شستشو، کاهش هزینه های روشنایی و مقرون به صرفه بودن از ویژگی های پارتیشن های شیشه ای می باشد.

پارتیش آجری

از بهترین نوع پارتیشن های خانه پارتیشن های آجری هست که اجرای آن از نظر اقتصادی نیز به صرفه می باشد. به صورت معمول پس از اجرای پارتیشن آجری برای پوشش از خاک و گچ استفاده می شود. استحکام بالا در برابر آتش و عمر مفید بالا از مزایای پارتیشن های آجری می باشد.

سایر پارتیشن های مناسب خانه

با توجه به وجود نمونه های متنوع پارتیشن در بازار خریداران قدرت انتخاب بالایی دارند. از دیگر انواع پارتیشن های خانه، پارتیشن کنافی یا درال وال هست که از مصالح مختلف تهیه می شود. پارتیشن های کنافی دارای فضای خالی بوده و از این رو امکان عبور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی از بین این پارتیشن فراهم می باشد. پارتیشن های پارچه ای از دیگر مدل های پارتیشن هست که به راحتی می توان آن را نصب نمود. پارتیشن های پارچه ای معمولا به صورت نخی یا پلاستیکی می باشد.

برای کسانی که به دنبال استفاده از پارتیشن شیک و لوکس برای دکوراسیون خانه هست انتخاب مناسب پارتیشن های سنگی می باشد. پارتیشن های سنگی که از سنگ های زینتی گران قیمت تهیه می شود جهت خانه هایی با فضاهای بزرگ کاربرد دارد. از زیبا ترین پارتیشن های مناسب منازل پارتیشن های گیاهی را می توان نام برد. پارتیشن های گیاهی با کمک گیاهان خانگی طراحی می شود که به کاهش آلودگی هوا کمک می کند.

انواع پارتیشن های خانه از نظر مکانیزم

از بین انواع پارتیشن های خانه از نظر مکانیزم می توان به پارتیشن های چرخشی اشاره کرد. با چرخش پارتیشن های چرخشی بر روی محور سایه روشن به وجود می آید. از دیگر انواع پارتیشن خانه می شود از پارتیشن های ریلی نام برد که به آسانی فضاهای چند منظوره را ایجاد می کند. پارتیشن های ریلی در قسمت های مختلف خانه امکان نصب دارد. پارتیشن معلق یا کرکره ای که با استفاده از متریال های سبک ساخته شده به راحتی قابل باز و جمع کردن می باشد. پارتیشن های کرکره ای به سقف خانه متصل می شود.

از بین انواع پارتیشن های خانه می توان از نمونه های تاشو نام برد که از تنوع در رنگ و طراحی برخوردار هست. پارتیشن های تاشو یا آرکادئونی با استفاده از آلومینیوم، چوب بامبو و چرم طراحی و تولید می شود. از دیگر نمونه های پارتیشن های مناسب برای خانه می شود از پارتیشن های لولایی، نیم دیوار، مدرن، چرخ دار و شبکه ای نام برد.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا