دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی کلاسیک براساس معماری امپراطوری یونان و روم شکل می گیرد. نظم، تقارن و تعادبل از مهم ترین ویژگی های این سبک است. در این سبک تمامی عناصر و اجزا با ابهت و پرشکوه انتخاب می شوند حتی در متریال وسایل انتخابی خانه.

متریال های این خانه ها همگی باید طبیعی و با شکوه باشند مواردی مثل استفاده از سنگهای کار شده یا ساده، گچ، کاغذ دیواری، رنگ، پارکت هایی از چوب طبیعی، برنز و ورقه های طلا، لوسترهای شیک و بزرگ و…..

در دکوراسیون این سبک باید دقت نمود که تمام وسایل و اجزایی که در آن استفاده می کنیم باید با کلیت سبک و جزئیات آن هماهنگ و یکدست باشند تمرکز سبک کلاسیک بر خطوط مدور و منحنی شکل است. برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

 بی نظمی و شلوغی در این سبک جا ندارد و این سبک یکی از سبک های منظم است که عناصر آن حول یک نقطه ی کانونی (عنصر اصلی) جای میگرند که یک تعادل بصری در فضای داخلی شکل می گیرد.

ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی کلاسیک

۱.نظم و تقارن و تعادل که همانطور اشاره شد اصلی ترین ویژگی های اسن سبک اند.

۲. مشخص کردن نقطه ی کانونی در هر افضا که نقطه ی تعادل و تقارن ما است مانند یک شومینه تلویزیون و…..

۳.استفاده از رنگ های شیک و پخته و متریال های طبیعی در این سبک

۴. استفاده از پارچه هایی با رنگ های پخته و ساده و شیک

عناصر دکوراسیون داخلی کلاسیک

در این قسمت از مقاله به بررسی ویژگی های عناصر دکوراسیون داخلی کلاسیک می پردازیم.

۱.ستون ها

در سبک کلاسیک ستون های پر از تزئین و دارای ارتفاع زیاد را شما حتما در ورودی خانه هایی که به این سبک طراحی شده اند دیده اید که شکوه و عظمت را به نمایش می گذارند. تزئینات ستون در سه سبک  دوریک و یونیک و کرنتین وجود دارند. اوج تزئینات ستون مربوط دوره کرنتین است.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

۲.سقف و دیوارها

سقف در این خانه های عظمت و شکوه را به نمایش می گذارد. عظمت فضایی در این خانه ها با سقف بلند شکل می گیرد و طراحی سقف با قرار گرفتن لوسترهای بزرگ در مرکز آن به تقارن و نظم بیشتر تاکید می کند.

تزئینات سقف و دیوارها در سبک کلاسیک وابسته به هنر مجسمه سازی روم باستان و یونان است. که این هنر در دکوراسیون داخلی خود را به شکل های کوچکی بروی گچبری ها و ستون ها و دیوارها و…. به نمایش می گذارد. این گچبری ها با قالب بندی های  خاص معمولا به شکل متقارن در گوشه سقف ها و بروی دیوارها شکل می گیرد. و این گچبری ها با رنگ های سقید و طلایی و کرم با زمینه ی خود تضاد ملایمی ایجاد می کنند. و نکته ی دیگر اینکه  مجسمه سازی ها معمولا کار دست هنرمندان است و هرکدام بیانگر مفهوم و داستان خاصی است.

شیوه ی دیگر تزئين بروی دیوارها و سقف ها نقاشی های دیواری است. که نمونه های بارز آن در زیر گنبد ها، فضای داخلی و سقف اتاق ها ، و داخل قاب های تزئنی بروی دیوارها که توسط استادان دست این نقاشی ها انجام می شدند شکل می گرفته است.

۳. کف

متریال کف در سبک کلاسیک با الگو برداری از معماری یونان و روم باستان از سنگ های مرمر طبیعی و پارکت های چوبی استفاده می شود. کف سازی در این سبک با رنگ های متنوعی انجام می شود به طوریکه بر تقارن فضای داخلی تاکید کند برای نمونه در طراحی کفسازی پذیرایی و نشیمن با استفاده از سنگ و رنگ بندی متفاوت فضای کادری را در مرکز به وجود می آورند ونقطه ی کانونی کفسازی را با رنگ دیگری مشخص می کنند.

استفاده از موزاییک هایی با طرح شلوغ و همچنین استفاده از موکت و فرش نیز در طراحی های اسن سبک دیده می شود.

۴.مبلمان در دکوراسیون داخلی کلاسیک

بهترین و مناسب ترین سبک برای مبلمان خانه، مبلمان استیل است. مبلمان استیل از چوب و پارچه تشکیل شده و چوب استفاده شده به عنوان اصلی ترین بخش آن دارای نقوش و فرم های برجسته است که اصولا این چوب ها با کار دست منبت کاری می شوند . فرم های پر نقشی که آنها را با پارچه های گران قیمت و گلدار می پوشانند.

در مبلمان خانه حتما از اکسسوری و لوازم تزئینی که یاد آور تندیس های رومی هستند استفاده کنید تا فضایی شیک و با شکوه را به ما بدهند. و در استفاده از آنها زیاد روی انجام نگیرد و فضای خانه شبیه به داخل موزه نشود.

وسایل دیگر خانه ی کلاسیک معمولا از جنس چینی و نقره و شیشه اند و با طرح هایی از نقش های طبعیت ساخته می شوند.

نور و نورپردازی خانه های کلاسیک

انسان ها در هر حالتی، کار، آرامش و انجام کارهای معمول و روزمره نیازمند نور هستند نور اصلی ترین عامل پویایی یک فضای داخلی است بدون نور ، فرم رنگ و بافت قابل دیدن نخواهد بود. هدف نورپردازی مناسب این نیست که نور کافی را ایجاد کنیم تا مخاطب در فضا، کارهایش را به راحتی و دقت انجام دهد بلکه این یک بلکه این یک هدف اولیه و شرایط لازم می باشد، شرط کافی و در واقع هدف اصلی خلق محیطی زیبا و کارآمد منطبق با ویژگی های خاص آن فضاست.

نورپردازی مناسب فضای خانه می توان شکوه و زیبایی خانه ی شما را دو چندان کند. در خانه های بزرگ با فضای نشیمن و پذیرایی بزرگ با سبک کلاسیک از لوستر های برنجی یا بلورین که مناسب این سبک است ، در مقایس  بزرگ تر و سنگین تر استفاده می شود.

 آبازورها در کنار مبلمان خانه و میز ناهارخوری می تواند به تنوع نورپردازی شما کمک کند و همینطور شما می توانید از لوستر های دیواری (لوسترهای دیوارکوب) در کنار آینه وکنسول استفاده کنید که به زیبایی خانه ی شما می افزایند.

رنگ در دکوراسیون داخلی کلاسیک

رنگ در معماری کلاسیک با رنگ های غنی و فاخر شناخته می شود این رنگ ها متناسب با معماری قدیم روم و یونان است و این رنگ ها برگرفته از طبیعت اند که می توان به رنگ های زرد ،‌آبی سیر، قهوه ای ، سبز و قهوه ای متمایل به قرمز اشاره کرد.

در استفاده از رنگ ها معمولا یک حد وسط در نظر گرفته می شود که می توان هم از رنگ های خیلی تیره و خیلی روشن و ترکیب آنها با یکدیگر استفاده نمود.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا