دیزاین خانه های کوچک

شاید این طور به نظر برسد که دیزاین خانه های کوچک کاری سخت است چرا که همواره با انبوهی از لوازم و وسایل روبه رو هستید که جایی برای استفاده از آنها در دکوراسیون نخواهد داشت. این طرز تفکر موجب می شود که بسیای از افراد در دیزاین خانه های کوچک همواره دارای مشکل باشد. اما دقت داشته باشید در صورتی که طراحی دکوراسیون خانه های کوچک به خوبی انجام شود و نکات مهم طراحی خانه های کوچک مورد توجه قرار بگیرد و از هر سانتی متر استفاده بهینه شود فضای لازم و کافی را خواهید داشت. بر همین اساس نیز در این مقاله قصد داریم که جهت آشنایی شما به مهم ترین نکات دیزاین خانه های کوچک بپردازیم تا با استفاده از آن محیط خانه شما دلبازتر شود.

تمیز نگه داشتن خانه از اصول دیزاین خانه های کوچک

از مهم ترین نکاتی که در مورد دیزاین خانه های کوچک باید مورد توجه قرار بگیرد مربوط به مرتب خودن ها است. نظم و عدم بهم ریختگی از اصل ها مهم فنگشویی در دکوراسیون خانه نیز به حساب می آید. در واقع زمانی که خانه شما همیشه مرتب و منظم باشد فضای کافی و لازم را خواهید داشت و این طور می توان گفت که خانه های مرتب و منظم همواره بزرگتر دیده می شوند هر چند از لحاظ متراز ابعاد کوچکتری نیز داشته باشند.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

نقش دیوارها در دیزاین خانه های کوچک

در دیزاین خانه های کوچک دیوارها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند لذا باید از طرفیت دیوارها به صورت کامل برای طراحی دکوراسیون استفاده شود. بسیاری از افراد چنین تصور می کنند که برای دکوراسیون تنها استفاده از کف منزل کافی است در حالی که امروزه برای خانه های کوچک استفاده از دیوارها به یک موضوع مهم تبدیل شده است. از دیوارها می توان برای نصب قفسه کتاب و یا لوزام خانگی بهره برد. در اتاق هایی که در مجاورت دیوار مبلمان قرار داده شده است می توان از طاقچه های چوبی به منظور قرار دادن وسایل تزئینی بهره برد. بهره گیری از ظرفیت دیوار در دیزاین خانه های کوچک به معنی استفاده از تجهیزات گران قیمت نیست بلکه می توان با مقداری خلاقیت قفسه های دیواری با قیمت مناسب آماده کرده و مورد استفاده قرار دهید.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

نصب پرده های اتاق در قسمت بالاتر پنجره

شاید در نگاه اول این نکته از اهمیت چندانی برخوردار نباشد  اما این یک قانون ساده در دیزاین است که هر اندازه که پرده ها را در مجاورت سقف نصب کنید سقف منزل شما در ارتفاع بالاتری دیده می شود. زمانی که برای خرید پرده اتاق پذیرایی و نصب آن اقدام می کنید حتما به این نکته توجه بیشتری داشته باشد. چرا که اتاق پذیرایی به دلیل تردد زیادی که وجود دارد بیشترین اهمیت را دارد.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

نقش وسایل هوشمند در دیزاین خانه های کوچک

در دیزاین خانه های کوچک و به طور کلی دیزان منازل وسال و لوازم هوشمند به وسایلی همانند مبل و یا تخت خواب گفته می شود که فضای پنهانی را می توانند فراهم کنند. در صورتی که تخت خوابی داشته باشید و در زیر آن کشو و یا کمد مخفی وجود داشته باشد می تواند شما را از داشتن یک کمد دیواری در خانه کوچک بی نیاز کنید. یا می توانید از مبلمان هایی استفاده کنید که دارای دسته های کشویی هستند و در داخل آنها می توان وسایل مورد نیاز در آشپزخانه از جمله قاشق و پیش دستی ها را قرار داد.

استفاده از آینه در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک

امروز به نقش آینه نیز در دیزاین خانه های کوچک توجه زیادی می شود. تاثیر آینه را می توان از دو جهت ارزیابی کرد اول این که آینه های بزرگ به سبب ایجاد انعکاس تصویر موجب می شوند که فضای خانه شما بزگتر دیده شود. دوم این که این نوع از آینه های می توانند به عنوان مکمل نورپردای نیز عمل کنند هر اندازه نور بیشتر از آینه ساطع شود در واقع محیط بزرگتر و دلبازتر دیده می شود.

استفاده بهینه از فضای داخلی کمدها

در بسیاری از موارد در خانه های کوچک، کفش های فضای بسیار زیادی را می تواند اشغال کند در صورتی که در ورودی منزل جای کافی برای جا کفشی نداشته باشید این مشکل برای شما دو چندا خواهد شد. برای همین منظور استفاده بهینه از فضای داخلی کمد اتاق خواب توصیه می شود. بر این اساس از قسیمت پایینی قفسه های کمد می توانید به عنوان محلی برای قرار دادن کفش های خود استفاده کنید. همچنین می توانید بر روی در کمد نیز به منظور آویزان کردن لباس و یا سایر لوازم استفاده کنید.

 رعایت تقارن در طراحی داخلی منازل کوچک  

در صورتی که ایجاد تغییرات در دکوراسیون خانه های کوچک را به عنوان یک سرگرمی در نظر بگیرید، از تغییرات در آن لذت خواهید بود. برای  همین منظور یکی از نکات دیزاین خانه های کوچک که می تواند جنبه سرگرمی نیز داشته باشد استفاده از اصول قرینه سازی است. قرینه سازی هم جذاب است و هم می تواند فضای خانه را بزرگتر نشان دهد به همین منظور وسایلی که به یک شکل هستند را روبروی هم قرار دهید. برای نمونه در صورتی که در اتاق پذیرایی دو مبل هم اندازه دارید آن ها را روبروی هم قرار دهید.

استفاده از وسایل رنگی در دیزاین منازل کوچک

شاید برخی از افراد استفاده از وسایل رنگی در خانه های کوچک را ایده ی جذابی ندانند. اما استفاده از وسایل رنگی با طراحی خاص در قسمت های مختلف منزل می تواند فضای شاداب و دلبازتری را به خانه کوچک شما هدیه دهد و به طور یقین در تغییر روحیات شما بسیار موثر عمل خواهد کرد. حتی توصیه می شود که رنگ سقف را متمایز از رنگ دیوارها انتخاب کنید. به طور کلی هر چقدر رنگ دیوارها و سقف روشن تر باشد، فضای خانه بزرگتر دیده و به نظر می رسد.

استفاده از نور طبیعی در دیزاین خانه

به طور کلی نور در دیزاین وطراحی دکوراسیون منازل از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است. اهمیت نور طبیعی نیز در دیزاین خانه های کوچک بسیار مورد توجه است چرا که نور طبیعی می تواند هم فضای خانه را بزرگتر نشان دهد و هم این که به واسطه کوچک بون خانه شما فضای دلگیری را نخواهید داشت بر همیت اساس در صورتی که پنجره کوچکی دارید از پرده های شفاف استفاده کنید تا نور به راحتی بتواند در منزل شما نفوذ کند و یا این که در طول روز نیز می توانید جهت بهره مندی از نور طبیعی پرده ها را برای مدتی کنار بزنید.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا