طراحی محوطه و فضای سبز
طراحی محوطه و فضای سبز

سفارش طراحی محوطه و فضای سبز

سفارش طراحی محوطه و فضای سبز امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار است چرا که با سفارش طراحی محوطه و فضای سبز، به صورت استاندارد و دقیق طراحی محوطه و فضای سبز صورت می گیرد و کارفرما می تواند به تمام موارد مورد نظر دسترسی داشته باشد. سفارش طراحی محوطه و فضای سبز اقدامات متنوع و گوناگونی را شامل می شود که باید توسط متخصصان طراحی صورت پذیرد.

طراحی محوطه و فضای سبز

طراحی محوطه و فضای سبز مانند بسیاری از طراحی های که در حال حاضر برای پروژه های مختلف از جمله ساختمانی انجام می شود پیش از اقدام برای طراحی، نیازمند طرحی اصولی، کاربردی و منطبق با واقعیت ها و شرایط محیطی است. طراحی محوطه و فضای سبز با توجه به این که این طراحی می تواند مربوط به محوطه یک ویلا، ساختمان مسکونی، ساختمان اداری، ساختمان شرکت، کارخانه و فضاهای شهری باشد متفاوت خواهد بود و بر اساس نوع طراحی که وجود دارد المان های و جزئیات مورد نظر برای طراحی در نظر گرفته می شود.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

سفارش طراحی محوطه و فضای سبز

همان گونه که امروزه برای ساخت یک بنا و یا اجرای دکوراسیون یک ساختمان به سراغ طراح می روید در مورد طراحی فضای سبز و محوطه نیز مراجعه به یک طراح ضروری است. در واقع این طور می توان گفت که سفارش طراحی محوطه و فضای سبز باید به افراد متخصص و مجرب سپرده شود. به دلیل این که طراحی محوطه و فضای سبز پیچیدگی های خاص خود را دارد و همچنین باید بسیاری از موارد از جمله انتخاب نوع گیاهان، درختان و گل ها باید بر اساس شرایط محیطی صورت بپذیرد و طراحی محوطه نیز منطبق با نوع کاربری باشد لذا سفارش طراحی محوطه و فضای سبز امری ضروری است. افرادی که در زمینه طراحی فضای سبز و محوطه فعالیت دارند در این زمینه دانش تخصصی و همچنین تجربه کافی را بدست آورده اند و به راحتی می توانند طراحی محوطه و فضای سبز را انجام دهند.

سفارش طراحی محوطه و فضای سبز آنلاین

دسترسی به طراح محوطه و فضای سبز در برخی از شهرها و روستاها ممکن است که امکانپذیر نباشد چرا که کسانی که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت دارند معمولا کم تر از سایر طراحان می باشند. لذا در صورتی که به دنبال سفارش طراحی محوطه و فضای سبز هستید لازم نیست که به صورت حضوری برای یافتن بهترین طراحی محوطه و فضای سبز اقدام کنید بلکه سفارش طراحی محوطه و فضای سبز  به صورت آنلاین نیز امکانپذیر است. سفارش آنلاین طراحی محوطه و فضای سبز هیچ تفاوتی با سفارش حضوری ندارد و پیش از نهایی شدن سفارش طراحی محوطه و فضای سبز جزئیات پروژه و ایده ی کارفرما خواسته می شود و همچنین مشاوره های لازم نیز در این زمینه انجام خواهد شد تا در نهایت طراحی محوطه و فضای سبز به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

مراحل طراحی محوطه و فضای سبز

پس از این که سفارش طراحی محوطه و فضای سبز را ثبت کردید و در این مورد مشورت های لازم صورت گرفت، طراحی محوطه و فضای سبز طی مراحل ذیل صورت می پذیرد:

  • بررسی اولیه محیط: طراحان و کارشناسان مجموعه ما جهت بررسی ویژگی های زمین و محیطی که طراحی بر روی آن انجام می شود، به صورت حضوری مراجعه خواهند کرد. در این مراجعه مواردی از قبیل اندازه و شکل زمین، زاویه و توپوگرافی، جهت تابش آفتاب و سایه بنا، جهت وزش باد و… بررسی می شود. همچنین در این بررسی نقطه نظرات کارفرما در مورد بافت، رنگ، فرم و… ثبت می شود و المان های مورد نیاز و در صورت نیاز عملیات خاک برداری تعیین می شود.
  • طراحی سه بعدی پیش از اجرا: پیش از این که عملیات محوطه سازی اجرا شود، تصاویر سه بعدی توسط طراحان متخصص ما رونمایی می شود تا کارفرما با نحوه پروژه و جزئیات آن، آشنایی بیشتری داشته باشد. در صورتی که با مشاهده طراحی سه بعدی کارفرما به دنبال تغییر در طراحی باشد لازم است که در همان ابتدا نظرات خود را اعلام کند.
  • اجرای محوطه و فضای سبز: پس از این که طراحی نهایی توسط کارفرما صورت گرفت، با توجه به اولویت بندی که وجود دارد طراحی محوطه و فضای سبز به فاز اجرایی خواهد رسید. بر این اساس اقداماتی از قبیل خاکبرداری، گودبرداری، فراهم سازی سیستم زهکشی و لوله کشی، امور مربوط به تاسیسات، جایگذاری المان ها، اجرای نورپردازی، جدول گذاری، اجرای پیاده رو ها و… انجام خواهد پذیرفت.

 زمانی که برای طراحی محوطه و فضای سبز اقدام می شود در واقع در این نوع محوطه ها اولین موردی که دیده می شود و مورد توجه است گیاهان و درختان هستند. بر همین اساس در طراحی محوطه و فضای سبز در انتخاب بهترین نوع و مناسب ترین درخت دقت می شود و در این میان اولویت با گیاهان و درختانی است که بومی منطقه هستند و یا سازگاری بیشتری با شرایط اقلیمی محوطه دارند. با توجه به شناختی که طراحان ما از شرایط اقلیمی مختلف دارند لذا بهترین درختان و گیاهان برای محوطه شما انتخاب خواهند شد و البته در این بین استفاده از نظرات کارفرما بسیار حائز اهمیت است.

 

اصول طراحی محوطه و فضای سبز

پس از طراحی محوطه و فضای سبز به صورت سه بعدی، اجرا و ساخت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که باید تمام تلاش ها به کار گرفته شود تا طراحی سه بعدی و واقعیت بسیار شبیه به همدیگر باشند تا در نهایت پروژه به صورت موفقیت آمیز به پایان برسد. بر همین اساس نیز باید اصول طراحی رعایت شود و در این بین انتخاب مصالح از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است. مصالحی که باید با رعایت اصول طراحی انتخاب شوند شامل موارد ذیل هستند:

  • خاک برای گیاهان و درختان
  • مصالح ساختمانی
  • کف سازی
  • نورپردازی
  • تاسیسات برقی
  • تاسیسات مکانیکی
  • ساخت المان های مربوط به استخر، آلاچیق، برکه و…

هزینه طراحی و اجرای فضای سبز

هزینه طراحی فضای سبز در واقع به فاکتورها و موارد متعدد بستگی دارد. در این میان ابعاد محیط، تجهیزات مورد استفاده برای محوطه سازی، تعداد تجهیزات، کیفیت تجهیزات و… در هزینه ی طراحی و اجرای فضای سبز نقش موثری دارند. با این وجود مجموعه ما همواره مشتری مداری را اولویت خود قرار داده است و با مناسب ترین هزینه طراحی فضای سبز را برای شما انجام خواهد داد.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا