سنگ آنتیک | ‌انواع سنگ آنتیک

سنگ های آنتیک حاصل کنار هم قرار دادن و چسباندن (چسباندن با ملات هایی که پایه زرینی دارند) ضایعات و سنگ های خرده شده (سنگ تراورتن) در کنار یکدیگر است.

مهد سنگ تزئینی جهان ایتالیا است ، تولید سنگ های مصنوعی و آنتیک در سال ۱۹۶۰ در ایتالیا آغاز شد. و اولین شرکت تولید کننده ی سنگ های تزئینی آن برنو نام دارد. برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

ایده ی شکل گیری آن نیز توسط طراحان که برای زیباتر کردن محیط زندگی، نیاز به بافت ها و طرح های جدید از سنگ های طبیعی بودند و با توجه به پیشرفت ساختمان سازی ،سنگ هایی با طرح های مختلف وباتوجه به سلایق افراد ایجاد شد که دارای کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تر بودند.

ویژگی ها و مزیت های سنگ های آنتیک

سنگ های آنتیک امروزه در داخل و خارج ساختمان به دلیل بافت خاص آن طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

از ویژگی ها و مزیت های  سنگ های آنتیک می توان به مقاوم بودن در برابر سایش، تنوع رنگی بسیار زیاد این سنگ ها که بیش از ۲۰ رنگ مختلف دارند ، عمر زیاد و مفید این سنگها، وزن کم آنها، مقاومت گرمایی بالایی دارند یا ضد آتش اند و همین دلیل در ساخت شومینه استفاده می شوند ، قابلیت شست و شو و تمیز شدن را دارند و به مدل های مختلف می توان آن ها را تولید نمود.

معایب سنگ آنتیک

سنگ های آنتیک در برابر مزیت هایی که دارند دارای معایبی هستند که باید به آنها نیز توجه نمود. معایب سنگ های آنتیک ، جمع شدن حشرات در بین بند ها و فضاهای خالی این سنگ ها، عدم استفاده از آن در پوشش سقف ، غیر قابل تعمییر بودن ، در فضاهای قوسی شک و منحنی نمی توان از آنها استفاده کرد و غیر قابل رنگ آمیزی این سنگ ها است.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

انواع سنگ آنتیک

سنگ های آنتیک برای استفاده در نما و دکوراسیون داخلی به چند دسته تقسیم می شوند:

۱.سنگ آنتیک تراورتن

سنگ تراورتن به نسبت سنگ های دیگر از جمله گرانیت و کوارتزیت مقاومت کم تری را دارد. و به راحتی می توان این سنگ را برش داد و به شکل های مختلفی در آورد. سنگ آنتیک تراورتن زیبایی خاصی به آشپزخانه و خانه می دهد و یکی از سنگ های پرطرفدار در معماری داخلی است. و از لحاظ اجرایی نیز چون سنگ تراورتن دارای حفره هایی است به راحتی به ملات می چسبد.

مزیت های سنگ تراورتن

بهترین سنگ برای سنگ های آنتیک ضایعات تراورتن است از دلایل آن می توان به سختی کم و شکل پذیری بالای تراورتن ، مقاومت مناسب سنگ تراورتن به نسبت قیمت پایین آن ، زیبایی و تنوع رنگ های تراورتن ، چگالی بالا، در دسترس بودن سنگ تراورتن، داشتن تخلخل و ترکیب خوب آن با سیمان و …. اشاره کرد.

۲.سنگ های آنتیک گرانیتی

این سنگ از خرده های سنگ های گرانیت ایجاد می شود و سنگ گرانیت نسبت به تراورتن مقاوت بالاتری دارد. و همچنین سنگ گرانیت زیبایی منحصر به فردی دارد. سنگ گرانیت به روش های کلنگی ، تیشه ای ، جکشی و صیقلی فرآوری می شود که سنگ های فرآوری شده ی صیقلی زیبایی بیشتری را دارند.

سنگ گرانیت از سایر سنگ ها گران تر است (به دلیل هزینه ی بالای استخراج سنگ گرانیت) به همین علت به صورت محدودتر مورد استفاده قرار می گیرند و بیشتر هم به علت مقاومت بالای آن در کف سازی و سنگ فرش استفاده می شود.

۳.سنگ های ماسه ای

یکی از سنگ های پرکاربرد سنگ آنتیک ماسه ای است. که دارای طرح و رنگ های مختلفی است. و سنگ های ماسه ای در دو نوع آهکی و سیلیسی ساخته می شوند که در سنگ های ماسه ای آهکی ، ماسه های با کربنات کلیبم به همدیگر می چسبند و در نوع سیلیسی با سیلیس به یکدیگر متصل می شوند.

۴. سنگ های آنتیک مالون

سنگ آنتیک مالون نوعی سنگ کاملا تراشیده شده و منظم است که در مرحله ی فرآوری با استفاده از پتک هایی آن را به تکه های منظمی تبدیل می کند. این سنگ در نماسازی بسیار کاربرد دارد و همچنین در کفسازی و سنگ فرش ، پله ها، جدول سازی و…. کاربرد زیادی دارد.

کاربرد سنگ مالون

سنگ مالون یا سنگ لاشه یکی از سنگ های پرطرفدار در معماری داخلی و خارجی است. که از جمله کاربردهای این سنگ می توان به نما خارجی، کفسازی و سنگ فرش محوطه ،جدول ، دیوارهای حائل،‌ دیوارهای جداکننده، ساخت دیوار و جدول در پارک ها و…. اشاره نمود.

۵.سنگ آنتیک قیچی

این سنگ یکی از پرطرفدارترین سنگ ها در دکوراسیون داخلی است و با ترکیب با سایر متریال ها فضایی منحصر به فرد را ایجاد می کند. این سنگ از سنگ تراورتن ، مرمر و…. ساخته می شود و دارای رنگ بندی مختلفی است.

انواع سنگ قیچی می توان به سنگ گیوتیم شکلاتی ، گیوتین تنه درخت ، گیوتین گردویی، گیوتین زرد و قرمز اشاره کرد.

کاربرد سنگ قیچی

کاربرد سنگ قیچی در نماسازی خارجی و داخلی ساختمان است و در دکوراسیون خانه های ،ویترین مغازه ها و اداره ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از سنگ قیچی در دیوار پشت تلویزیون و اطراف شومینه نیز یکی از مکان هایی است که زیاد استفاده می شود.

۶.سنگ پازل آنتیک

این سنگ ها از قطعات منظم و یکدستی تشکیل می شوند و مانند یک پازل کنار هم قرار می گیرند. و این سنگ ها در دکوراسیون داخل و خارجی جز پر طرفدارترین سنگ ها هستند.

سنگ های زنجیره ای ، لب پر و توری قیچی انواع مختلف سنگ های پازل آنتیک هستند.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا