طراحی پلان کافی شاپ | طراحی پلان کافی شاپ چگونه است؟

از آنجایی که طراحی پلان کافی شاپ می تواند در جذب مشتریان و همچنین سودآوری موثر واقع شود، باید توسط طراح های باتجربه انجام گیرد تا علاوه بر حفظ زیبایی فضای کافی شاپ، کارایی بهینه و کاربردی بودن آن نیز افزایش یابد.

طراحی پلان کافی شاپ چگونه است؟

کافی شاپ ها مکان های دنج و آرامی هستند که امروزه افراد متعددی اوقات فراغت خود را در آنجا سپری می کنند. یکی از دلایل محبوبیت کافی شاپ ها، محیط آرام آن و همچنین انواع نوشیدنی ها و خوراکی های آن می باشد. به دلیل این که امروزه کافی شاپ ها جایگاه مهمی را در نزد افراد پیدا کرده اند، اهمیت طراحـی پـلان کافی شـاپ ها و طراحی داخلی ساختمان نیز افزایش یافته است. اما برای اینکه یک طراح پلان کافی شاپ بتواند پلانی منحصر به فرد و کاربردی را طراحی کند، لازم است تا در ابتدا از نوع کافی شاپ مورد نظر اطلاع یابد.

اصول طراحی پلان کافی شاپ

طراحـی پـلان کافی شـاپ باید به گونه ای باشد که علاوه بر جذب مشتری و افزایش سود دهی، کاربردی نیز باشد. در واقع از آن جایی که فضای مخصوص کافی شاپ ها اغلب دارای متراژ پایینی است، کاربردی بودن فضا اهمیت بالایی دارد. به طور کلی قرار گیری هر وسیله در پلان کافی شاپ، باید کارایی آن را افزایش دهد.

پلان کافی شاپ باید نهایت سودآوری را برای مالکین آن به ارمغان آورد. اما این امر به معنی گنجاندن میز و صندلی ها در یک فضای کوچک نیست، بلکه به معنای استفاده بهینه از فضا می باشد. وجود امکانات ضروری نظیر سیستم اطفاء حریق و همچنین سیستم تهویه در پلان کافی شاپ، اهمیت بالایی دارد.

قابلیت دسترسی؛ از مهمترین اصول طراحی پلان در کافی شاپ ها

یکی از مهم ترین اصول طراحـی پـلان کافی شـاپ ها، این است که قابلیت دسترسی افراد به میز و صندلی ها کاملا مشخص گردد. همچنین نحوه ورود و خروج افراد از کافی شاپ نیز در طراحی پلان مورد توجه قرار خواهد گرفت. چینش میز و صندلی ها باید به گونه ای باشد که فضای خالی مناسبی برای رفت و آمد مشتریان برقرار شود و همچنین افرادی که دارای معلولیت هستند و از صندلی های چرخدار استفاده می کنند نیز باید بتوانند به راحتی به میز ها دسترسی پیدا کنند که این موارد در هنگام طراحـی پـلان باید رعایت شود.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

طراحی قسمت های مختلف پلان کافی شاپ

نخستین گام برای طراحـی پـلان کافی شـاپ، مشخص کردن قسمت های مختلف می باشد. حدود ۵۰ درصد فضای کافی شاپ باید به قرار گیری میز و صندلی ها اختصاص یابد. در طراحی یک پلان استاندارد، آشپزخانه نیز در اولویت می باشد و باید در مکانی قرار گیرد که به تمام محیط کافی شاپ دید کامل داشته باشد. سرویس بهداشتی نیز از دیگر قسمت های یک کافی شاپ به حساب می آید که در طراحی پلان باید قرار گیرد.

در طراحـی پـلان، بهتر است که قسمتی از فضا به نگهداری مواد خوراکی و همچنین استراحت کارکنان، اختصاص یابد. در حال حاضر اغلب کافی شاپ، فضای مخصوصی را در بیرون محیط داخلی کافی شاپ برای افرادی که تمایل به سیگار کشیدن دارند، در نظر گرفته اند که این فضا نیز باید در هنگام طراحی پلان مشخص شود.

سبک دکوراسیون داخلی کافی شاپ

طراحـی پـلان کافی شـاپ تابعی از دکوراسیون داخلی کافی شاپ ها می باشد. در واقع قبل از طراحی پلان، کارفرما باید نوع سبک دکوراسیون داخلی کافی شاپ را با طراح در میان بگذارد تا طراح بهترین پلان را برای اجرای دکوراسیون مورد نظر، طراحی نماید. امروزه چهار سبک اصلی در طراحی کافی شاپ ها به چشم می خورد که می توان به سبک های صنعتی، مدرن، روستیک و وینتج اشاره کرد.

دکوراسیون صنعتی و مدرن در کافی شاپ ها، ساده ترین پلان را نسبت به سایر سبک های دکوراسیون داخلی، به خود اختصاص داده اند و در اغلب کافی شاپ ها دیده می شوند. در طراحی پلان سبک وینتج، علاوه بر جانمایی قسمت های مختلف، باید قسمتی را برای اشیاء سنتی و قدیمی نیز در نظر گرفت.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

پلان آشپزخانه در کافی شاپ

از آنجایی که آشپزخانه قلب هر کافی شاپ به حساب می آید، جانمایی آن در پلان کافی شاپ ها اهمیت بالایی دارد. در طراحی پلان کافی شاپ حدود ۴۰ درصد از فضا را به آشپزخانه اختصاص می دهند که به طور جداگانه نیز می توان پلانی را برای آن طراحی کرد. پلان آشپزخانه در کافی شاپ ها را می توان به صورت مونتاژی، جزیره ای و منطقه ای طراحی نمود که در پلان مونتاژی، سه ناحیه به صورت موازی برای آماده سازی مواد، پخت و دیزاین، اختصاص می یابد.

در پلان جزیره ای، تمام مواد و وسایل مخصوص آشپزخانه به صورت متمرکز و دایره ای در مرکز آشپزخانه قرار می گیرند. پلان منطقه ای نیز برای کافی شاپ هایی با متراژ بالا مناسب است و در طراحی این پلان، قسمت های جداگانه ای برای فرایند آماده سازی و طبخ خوراکی ها در نظر گرفته می شود.

نورپردازی کافی شاپ

یکی از عواملی مهمی که می تواند در سودآوری و جذب مشتریان یک کافی شاپ موثر باشد، نورپردازی مناسب محیط داخلی خواهد بود. به طور کلی نورپردازی در کافی شاپ ها می تواند به صورت کلی، تاکیدی، کاربردی و دکوراتیو انجام گیرد. نورپردازی کلی، جایگزینی برای نور روز می باشد و در این نورپردازی، استفاده از لوستر های بزرگ با روشنایی بالا به چشم می خورد.

نورپردازی تاکیدی در کافی شاپ ها، ایجاد کننده مکانی دراماتیک و منحصر به فرد خواهد بود که پرتو های نوری تنها بر یک شئ یا محیط خاص تمرکز دارند. در نورپردازی دکوراتیو، اکثر منابع نوری جنبه تزیینی دارند و در نورپردازی کاربردی، سعی شده تا در استفاده از منابع نوری صرفه جویی گردد. به طور کلی نورپردازی در دکوراسیون داخلی و طراحـی پـلان یک کافـی شـاپ اهمیت بالایی دارد.

نکات مهم در اجزای پلان کافی شاپ

بهترین طراحـی پـلان کافی شـاپ در صورتی تحقق می یابد که علاوه بر کاربردی بودن پلان، زیبایی کافی شاپ نیز به ارمغان آید. استفاده از سایر وسایل خاص تزیینی متناسب با دکوراسیون داخلی در کافی شاپ ها ضروری می باشد. همچنین توصیه می شود که در پلان کافی شاپ، قسمتی را به عنوان میز کانتر برای مشتریانی که در انتظار آماده شده قهوه و … هستند، در نظر بگیرید. یکی دیگر از اجزای مهم در پلان کافی شاپ، پنجره ها هستند که قرار گیری میز و صندلی در کنار آن ها، می تواند ایده ای منحصر به فرد و خاص به نظر برسد.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا