ساختمان دانشگاه یوان ز
ساختمان دانشگاه یوان ز

معماری ساختمان دانشگاه یوان ز اثر سانتیاگو کالاتراوا

ساختمان دانشگاه یوان ز
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: در حال تکمیل
کاربری: دانشگاه
معمار: سانتیاگو کالاتراوا
مکان: تایوان

معماری ساختمان دانشگاه یوان ز اثر سانتیاگو کالاتراوا

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

معماری ساختمان دانشگاه یوان ز

کاربری های مختلف ،مرکز نمایشگاهی و…

مکان: تایپه-تایوان

معمار: سانتیاگو کالاتراوا

برای دیدن زیباترین ویلاهای دنیا وارد لینک مقابل شوید : ویلاهای خارجیویلای مدرن

در سال 2009، داگلاس تونگ هسو، رئیس هیئت امنای دانشگاه یوان ز، به سانتیاگو کالاتراوا مأمور شد كه یک مجموعه ساختمان مهم و قابل توجه برای پردیس دانشگاه، واقع در شهرستان تائویوان، تقریباً 40 كیلومتری جنوب غربی تایپه، تایوان طراحی كند. 58000 متر مربع ناخالص فاز 1 برنامه جاه طلب شامل یک مرکز هنرهای نمایشی، یادبودی برای بنیانگذار دانشگاه و یک ساختمان جدید برای برنامه های هنری و طراحی دانشگاه است. 50،000 متر مربع اضافی فضا برای آزمایشگاه های تحقیقات علمی آینده در فاز 2 پروژه پیش بینی شده است.(معماری ساختمان دانشگاه)


برای مطالعه زندگی نامه و آثار ریچارد میر وارد لینک روبرو شوید: ریچارد میرریچارد مایرآثار ریچارد مایر

سه ساختمان جدید که در مجاورت ورودی اصلی دانشگاه قرار گرفته اند، به عنوان دروازه ورود به دانشگاه و ایجاد یک فرهنگ عظیم سخاوتمندانه در آموزش و هنر در منطقه خواهند بود. در مرکز ترکیب، ساختمان هنرهای نمایشی با سقف خمیده ای چشمگیر تعریف شده است که باعث برانگیختن معماری سنتی تایوانی می شود. ورودی اصلی ساختمان از شمال با یک طناب طاقچه از سقف است. لابی های عمومی ساختمان دو فضای اصلی عملکرد را احاطه کرده است. یک تالار ارکستر در شمال و یک تئاتر از جنوب. تالار ارکستر که می تواند 1150 مشتری، یک ارکستر کامل و کر را در خود جای دهد، توسط یک سقف عملیاتی نفس گیر برجسته می شود که حجم سالن را گسترش می دهد و یا انقباض می کند تا بتواند الزامات آکوستیک هر اجرا را برآورده کند. دهانه های لعاب بزرگ ارتباط بصری را با لابی ها، پلازا ها و پردیس های فراتر از آن فراهم می کند.(معماری ساختمان دانشگاه)

برای مطالعه ی زندگی نامه و آثار سانتیاگو کالاتراوا واردر لینک مقابل شوید: سبک معماری سانتیاگو کالاتراوامعماری سانتیاگو کالاتراوا

ساختمان دانشگاه یوان ز
ساختمان دانشگاه یوان ز

این تئاتر توسط یک سقف دراماتیک شکل و باریک شکل گرفته و اوج تخم مرغی روشن را نشان می دهد. این سیستم دارای یک تنظیمات صندلی انعطاف پذیر است که می تواند 400 تا 700 نفر را در خود جای دهد و انواع مختلفی از اجراها را فراهم می کند، از نمایش های “جعبه سیاه” گرفته تا تولیدات سنتی که نیاز به برج پرواز دارند. فضای تمرین کر و سمفونی در بالای تئاتر قرار دارد و یک سالن پذیرایی بزرگ در بالای تالار ارکستر واقع شده است. بنای یادبود Y. Zssu واقع در غرب ساختمان هنرهای نمایشی، یک یادبود قوی و در عین حال فراموش نشده از یو-زیانگ هسو، بنیانگذار دانشگاه است. سقف، مشخص شده توسط یک سری از دنده های فولادی خمیده به صعود به یک قله، در بالای یک روکش پایه بتونی در سنگ قرار دارد. دنباله ورود از یک طاق سه پورتال سنتی در یک میدان مدور در شمال یادبود آغاز می شود. یک گذرگاه بلند بین دو استخر بازتابنده بلند، رویکرد تامل برانگیز را تکمیل می کند. در داخل ساختمان، یک هشتی با نور آجری مخروطی به عنوان یک ستون فقره به فضای یادبود خدمت می کند و شامل یک پله مارپیچ است که به نمایشگاه متصل می شود و فضاهای پشتیبانی زیر را تشکیل می دهد. کنگره های فلزی که سقف یادبود را می شکافند تا یک فضای داخلی قوسی نمایشی ایجاد کنند” (معماری ساختمان دانشگاه)

برای مطالعه ی معماری نورمن فاستر وارد لینک مقابل شوید: نورمن فاسترآثار نورمن فاستر

منبع:calatrava.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا