اگر سری به اینترنت و یا مجلات معماری بزنید خواهید دید که در سراسر جهان ویلاهای فوق العاده ای ساخته شده که هر کدام بر اساس ویژگی های منحصر به فردی که دارند در لیست ویلاهای خارجی قابل توجه و خاص قرار گرفته اند. این ویلاها بر اساس نوع نما، پلان، نوع ساختار، متریال، دکوراسیون داخلی و بسیاری موارد دیگر مورد توجه بوده و به نوعی خاص هستند. استفاده از فضای اطراف به صورت تلفیقی در ساخت ویلا یکی از مواردی است که گاها در ویلاهای خارجی و طراحی و ساخت آنها شاهد هستیم. طرح های ساده امروزه بیشتر از پیش استفاده می شوند اما در عین حال دارای معماری خاص و چشمگیری هستند.

ویلاهای خارجی مدرن

امروزه شاهد ساخت و طراحی ویلاهای لوکس خارجی به سبک مدرن در سراسر دنیا هستیم که برخی از آنها بنا به دلایلی سرآمد سایر ویلاها می باشند. این گونه از ویلاها به طور معمول دارای طراحی و معماری چشمگیری هستند و همین موضوع نیز جلب توجه نمی نماید. در این قبیل ویلاها به تک تک موارد دقت و توجه خاص شده است. از فضای خارجی و محوطه سازی گرفته تا فضاهای داخلی و سایر موارد. شاید اگر از خارج به این ویلاها و نمای آنها نگاه کنید، مانند ساختمان ها و ویلاهای قدیمی شلوغی و عظمتی نبینید اما خواهید دید که پلان های خاص در این ویلاها آنها را از سایرین متمایز کرده است.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

طراحی و محوطه در ویلای خارجی

یکی از مواردی که در طراحی بهترین ویـلاهای خـارجی مد نظر قرار می گیرد، نوع طراحی و محوطه سازی آنها است زیرا به طور کامل بر اساس شرایط محیطی ویلا طراحی و ساخته می شوند و همین امر یکی از نقاط مثبت این قبیل ویلاها می باشد. به طور مثال در زمان طراحی و سپس ساخت ویلا به نوع و جنس زمینی که قصد ساخت ویلا را بر روی آن دارند کاملا دقت شده و در صورت نیاز اختلاف سطح در آن ایجاد می شود که در نهایت پلان خاصی برای آن طراحی و اجرا می شود. توجه به نوع ساختار منطقه و آب و هوا نیز از جمله مواردی است که در ساخت این ویلاها می توان به آن اشاره داشت.

ویلاهای سبک کیوبیک از جمله سبک های ویلاهای مدرن خارجی

ویـلاهای خـارجی که به این سبک و روش ساخته شده اند فرم خاص خود را دارند و شاید به نظر برخی از افراد فرم های بسیار ساده ای داشته باشند زیرا با نگاه کردن به آنها تنها شاهد حجم های مکعبی شکلی خواهید بود. ویلا از یک یا چند مکعب یا مکعب مستطیل تشکیل شده. در نمای این قبیل از ویلاها از متریال های متنوع  استفاده شده از جمله سیمان، چوب، بتن، شیشه. در نمای این ساختمان ها و ویلاها از تزئینات و فرورفتگی و برجستگی هایی که در ساختمان های قدیمی نمادی از آنها بود، خبری نیست و با کمک احجام ساده بهترین فرم بدست آمده است.

این قبیل از ویلاها مورد پسند افرادی است که در عین سادگی مدرنیته را وارد ساختار ویلای خود کرده اند. از این دست ویلاها در کشورهای خارجی بسیار دیده می شود و امروزه در کشور ما نیز برگرفته از همین ایده ها ویلاهایی ساخته شده اند. به خصوص مناطق و کشورهایی که از بابت قوانین شهرسازی و شهرداری محدودیت های خاصی ندارند بیشتر شاهد ساخت این قبیل ساختمان ها هستیم. در اینگونه از ویلاها می توان در حجم ویلا، کارهای خلاقانه انجام داد و به نوعی آنها را خاص تر کرد.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

دکوراسیون داخلی ویلای خاص خارجی

یکی از مواردی که به طور معمول در طراحی و دکوراسیون هر ویلایی تاثیرگذار بوده و نقش اساسی را ایفا می کند، نوع فرهنگ می باشد. بسیاری از طراحی ها و ساختارهایی که برای دکوراسیون داخلی ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد کاملا فرهنگی هستند اما امروزه می بینیم که بیشتر از سبک های ساده و در عین حال مدرن استفاده می شود. البته بکارگیری عناصر مدرن در کنار عناصر کلاسیک می تواند فضایی گرم تر را به ارمغان بیاورد تا در عین حال که احساس غریبه بودن با فضا را ندارید در آن راحت بوده و احساس آرامش نمایید.

در دکوراسیون داخلی ویـلاهای خـارجی در عین حال که از عناصر شیک و لوکس و شاید گران قیمت استفاده شده، المان های مینیمالیستی به کمک آمده و فضا را راحت تر کرده است به طوری که در این ساختمان ها به دور از هیاهوی شهر های شلوغ می توانید احساس آرامش داشته باشید.

معروف ترین ویلاهای خارجی مدرن

  • ویلای مدرن در کوهستان کالیفرنیا
  • ویلای مدرن ساحلی در استرالیا
  • ویلای مدرن تلفیقی در بنگلور هند به نام AIKYA
  • ویلای مدرن در دبی
  • ویلایی به نام آکورد در سنگاپور

اینها تنها چند نمونه از ویلاهای مدرن هستند که در دسته ویلاهای خارجی خاص قرار می گیرند. شاید با دیدن برخی از آنها احساس کنید که بیش از حد تصور شما ساده هستند اما موارد مختلفی باعث شده تا در دسته بهترین ویلاهای خارجی قرار بگیرند و باعث شوند تا بسیاری از افراد و معماران از آنها ایده بگیرند. در ادامه برخی از این ویلاها را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

ویلا خارجی با پلان های خاص

برخی از ویلا های خارجی به دلیل داشتن پلان خاص مورد توجه قرار گرفته اند. پس می بینیم که تنها فضای قرار گیری ویلاها و یا متریال مورد استفاده در آنها نیست که می تواند جلب توجه نماید. پلان هر سازه از مهمترین آیتم ها در زمان ساخت است که انجام درست و اصولی آن بر اساس اصول معماری می تواند یکی از امتیازات یک بنا باشد.

در این بخش چند ویلای خارجی که از بابت پلان جز خاص ترین ها در جهان هستند را نام خواهیم برد.

1- ویلای مدرن دون در میان جنگل کاج در کشور هلند

2- ویلای رودخانه یانگ چینگ در کشور چین که کاملا با سبک زندگی مردم این روزها در این کشور همخوانی دارد.

3- ویلای گوسو آریستو که در واقع یک مجتمع مسکونی می باشد و در کشور چین بنا شده است.

4- ویلای کازا سان ویدا

5- ویلای وایت سندز که در هنگ کنگ بنا شده و مجموعه ای از ویلاها هستند که به صورت مجتمع می باشند.

6- ویلای باغ آسمان در کشور سنگاپور

7- ویلای سو در کشور آلمان که در واقع به دلیل نوع ساخت حالتی تلفیقی داشته و به نوعی ویلا گالری محسوب می شود.

8- ویلای سیاه در خارج از مسکو

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا