پلان باغ/آشنایی با مشخصات و ویژگی های پلان باغ
پلان باغ/آشنایی با مشخصات و ویژگی های پلان باغ

پلان باغ | آشنایی با مشخصات و ویژگی های پلان باغ

پلان باغ یکی از پلان ها در معماری و نقشه برداری است که امروزه بسیار مورد توجه است. پلان باغ می تواند مستقل برای یک باغ طراحی شود و یا ممکن است که بخشی از یک ویلا باشد. در هر صورت باید نکات مربوط به پلان باغ رعایت شود تا بیشترین بازدهی و زیبایی از پلان طراحی شده بدست بیاید. در طراحی نقشه باغ باید موارد مهمی از جمله، نوع درختان و گیاهان، نقشه کاشت، تعیین کاربرهای های لازم و… در نظر گرفته شود. بر همین اساس نیاز انجام طراحی پلان باغ توسط افراد متخصص و مجرب ضروری است.

پلان به چه معناست؟

پیش از این که به طراحی نقشه باغ اشاره داشته باشیم بهتر است که توضیحی مختصر در رابطه با مفهوم پلان داشته باشیم. پلان اصطلاح رایجی است که در معماری و نقشه برداری مورد استفاده قرار می گیرد. پلان به مفهوم برش فرضی است که به شکل افقی و در ارتفاع یک سوم برای باغ، محوطه و یا ساختمان ضورت می پذیرد و در واقع یک دید از زاویه بالا ارائه می دهد. در پلان یا همان نقشه، جزئیات به صورت کامل قابل مشاهده هستند. پلان در معماری به عنوان محوریت طراحی در نظر گرفته می شود که وظیفه آن هماهنگ بخشی بین اجزای مختلف است. به طور کلی پلان ها به شکل دو بعدی طراحی می شوند هر چند امروزه شاهد طرح های سه بعدی نیز هستیم.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

پلان باغ

انواع مختلفی از پلان ها وجود دارد که در معماری طراحی می شوند از جمله آن ها می توانیم به پلان ساختمان، پلان محوطه، پلان فضای سبز، پلان ویلا، پلان فروشگاه، پلان مجموعه ورزشی و… اشاره داشته باشیم که به عنوان پیش نیاز ساخت محسوب می شوند. در این میان پلان باغ یکی از انواع پلان ها است که در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و امروز صرفا به داشتن یک باغ ساده اکتفا نمی شود بلکه تلاش می شود که تمامی عناصر طبیعی و مصنوعی  از جمله پوشش های گیاهی، درختان، چمن، تندیس ها، حوض آب، نیمکت، فواره و… در کنار هم و با اصول خاص قرار داده شوند.

اصول اساسی در طراحی پلان باغ

طراحی نقشه باغ و محوطه سازی مانند بسیاری از پلان هایی که وجود دارد دارای اصول خاص و منحصر بفردی است در صورتی که این اصول در طراحی رعایت شده و به صورت دقیق به کار برده شود نتیجه حداکثری به دست خواهد آمد. مهم ترین اصول طراحی نقشه باغ و طراحی داخلی ساختمان شامل خط یا محور، فرم، بافت و تنوع است.

خط یا محور در طراحی نقشه باغ

محور خطی از اصول مهم طراحی پلان برای باغ است که به منظور کنترل بهتر طرح کاربرد دارد. طراح می تواند کنترل حرکت بصری و فیزیکی مناسبی با استفاده از خط و یا محور داشته باشد.

 فرم در طراحی نقشه باغ

هر جسم دارای شکل طبیعی منحصر بفرد آن است که به آن فرم گفته می شود. فرم گیاهان با توجه به تنه، شاخه و برگ ها بدست می آید. با هرس می توان تا حدودی فرم درختان را تغییر داد که می تواند در زیباسازی باغ نقش بسزایی داشته باشد.

 بافت در طراحی پلان های باغ

به رابطه ای که میان درختان و گیاهان گوناگون در یک پلان مربوط به باغ، وجود دارد بافت گفته می شود. در باغ ها انواع مختلفی از گیاهان وجود دارد لذا باید طراح دقت داشته باشد که در تمامی بخش های پلان گیاهان و درختان یکسان بکار برده نشود و یکنواختی در بافت به وجود نیاید.

 تنوع در طراحی نقشه باغ

تنوع نیز در طراحی پلان مربوط به باغ بسیار حائز اهمیت است که منظور از آن ترکیب شکل، بافت و رنگ های مختلف است که موجب زیبایی و تنوع در فضای باغ می شود.

سفارش پلان باغ

در صورتی که به دنبال سفارش پلان باغ هستید می توانید به صورت آنلاین سفارش خود را برای طراحی نقشه باغ ثبت کنید. بسیاری از افراد که به دنبال طرح و نقشه مناسب برای باغ خود هستند ممکن است که به طراح مجرب و متخصص در محل اسکان خود دسترسی نداشته باشند لذا با ثبت آنلاین طراحی پلان در سرتاسر ایران بدون مشکل به پلان باغ خود دسترسی خواهید داشت. برای سفارش نقشه باغ ارائه جزئیات باغ ضروری است همچنین باید تعداد زیادی عکس از محل باغ ارائه شود. در صورتی که در این مورد سوالاتی دارید می توانید از پل های ارتباطی موجود در سایت استفاده کنید و با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را در این مورد دریافت کنید. پس از ثبت نهایی سفارش نقشه باغ در مدت زمان کوتاهی طراحی پلان آغاز می شود و دمو فایل جهت اعلام نظر نهایی و ویرایش احتمالی به کارفرما ارسال می شود، پس از آن فایل نهایی آماده شده و با کیفیت بالا به کارفرما تحویل داده می شود.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

هزینه طراحی نقشه باغ

هزینه طراحی پلان باغ مانند بسیاری دیگری از پلان ها به عوامل مختلف و متعددی بستگی دارد. جزئیات پلان از جمله عواملی است که می تواند در هزینه تاثیرگذار باشد به عبارت دیگر هرچقدر نقشه باغ دارای جزئیات بیشتری باشد هزینه هم بیشتر خواهد بود. نوع طراحی نیز در هزینه تاثیرگذار خواهد بود چرا که طراحی نقشه ها امروزه به روش های مختلفی از جمله طراحی با مداد، طراحی با کامپیوتر، طراحی دیجیتال و سه بعدی و حتی انیمیشنی صورت می پذیرد که می تواند در تعیین قیمت نقشه باغ موثر عمل کند. ابعاد طراحی نیز از جمله مواردی است که در تعیین قیمت نهایی موثر خواهد بود. پس از ارسال سفارش و جزئیات مربوط به طراحی و خواسته کارفرما هزینه طراحی نقشه باغ از سوی کارشناسان ما اعلام خواهد شد. علاوه بر این در سایت ما نقشه های با کیفیت و کاربردی با هزینه مناسب در اختیار کارفرمایان قرار داده می شود.

طراحی نقشه باغ را به متخصصین بسپارید

از مهم ترین مواردی که در سفارش طراحی پـلان بـاغ باید مورد توجه قرار بگیرد این است که طراحی نقشه باید توسط افراد متخصص و مجرب صورت پذیرد. طراحی باغ نیاز به دقت بالا و دانش تخصصی دارد و علاوه بر این که باید زیبایی در طراحی نقشه باغ مورد توجه قرار بگیرد باید کاربردی بودن نقشه نیز مورد توجه باشد و همچنین خواسته های کارفرما باید با موارد گفته شده تطابق داشته باشد. لذا مجموعه ما با بهره گیری از کارشناس و طراحان متخصص طراحی نقشه باغ شما را به بهترین شکل ممکن و در کوتاهترین زمان انجام خواهد داد تا شما در هنگام اجرا هیچگونه مشکلی نداشته باشید.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا