چیدمان منزل کلاسیک | راز و رمز های چیدمان منزل سبک کلاسیک

یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی و چیدمان فضاهای آن ، سبک کلاسیک است. در این سبک هیچ چیز دور از انتظار نیست و به طور کلی پایدار است و همه وسایل با یکدیگر همخوانی دارند و با هم به راحتی هماهنگ می شوند . استفاده از سبک کلاسیک در طراحی داخلی باعث ایجاد نظم، تقارن و حس اصالت و آرامش می شود و برای تمام گروه های سنی مناسب است و همه اعضای خانواده در آن احساس راحتی می کنند. برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

راز و رمز های چیدمان منزل کلاسیک

یکی از دلایلی که امروزه در اکثر کشورهای غربی مردم از سبک های کلاسیک فاصله گرفته و به سبک مدرن علاقه بیشتری نشان می دهند شاید تنوع در رنگ بندی ها، همخوانی با فضاهای کوچکتر و ارزانتر بودن مبلمان ها در دکوراسیون سبک مدرن باشد. در این مقاله به بررسی ویژگی های چیدمان منزل کلاسیک می پردازیم.

۱.تقارن در چیدمان منزل کلاسیک

در چیدمان منزل کلاسیک از مبلمان تا جزئیات خانه در تعادل و تقارن قرار می گیرد. نحوه ی چیدمان مبل به گونه ای است که فضایی رسمی را در خانه ایجاد کند و افراد در آن به گفتگو بپردازند. این سبک مورد علاقه ی کسانی نسیت که به شیوه های ناهمنگ و ترکیبی علاقه دارند.

در این سبک می توانید کمی از تعادل و تقارن خارج شوید اما نباید خانه را از تعاد و ایستایی خیلی دور کنید. به طور مثال می توانید با قرار دادن یک آینه ی مرتفع بروی دیوار و قرار دادن گروهی آثار هنری بروی دیوار ایجاد حس حرکت را در خانه ایجاد کنید. و همچنین می توانید با قرار دادن یک میز در کنار صندلی دسته دار و استفاده از شکل نامنظم فرش اتاق ، فضای اتاق را از حالت یکدستی خارج کنسد و به آن انرژی ببخشید.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

۲- حاشیه های نرم 

تأکید سبک سنتی بر خطوط و فضاهای منحنی شکل است. وسایل منور حسی از دنج بودن و اصالت را برمی انگیزد و با صندلی ها و میزهای پایه دار در هماهنگی و موازنه هستند. بالشتک ها چاق و چله هستند و تعداد کوسن ها فراوان است. از مبلمان مختلف استفاده کنید تا فضایی به روز داشته باشید و از پارچه هایی بافت دار و خنثی استفاده کنید تا کاناپه و صندلی ها قدیمی شما سیمایی تازه به خود بگیرند.

۳.رنگ های محافظه کارانه

رنگ در معماری کلاسیک به صورت محدود وجود دارد و این رنگ ها دارای پختگی ای نسبت به سایر رنگ ها هستند. و شما در طراحی این سبک نمی توانید از هر رنگی استفاده کنید و باید رنگ پخته ی شده ی مورد علاقه ی خود بگردید. مثلا رنگ پخته شده ی قرمز زرشکی است و رنگ سبز، یشمی است و آبی ، سرمه ای است و به صورت کلی این رنگ ها باید حتما در رنگ های سیاه و قهوه ای و طوسی مخلوط کنند.

رنگ های برنزی، طلایی، سدری، یشمی ، زرشکی، قهوه ای، سرمه ای، صورتی چروک و…. بیشترین استفاده را در این سبک معماری دارند. و در رنگ آمیزی دقت کنید که فضای خانه ی شما  ۲ الی ۳ رنگ بیشتر نداشته باشد

۴.رنگ مایه های چوبی تیره

رنگ های چوبی مانند بلوط، ماهون،گیلاس، گردو و….. بر سبک کلاسیک تسلط دارند. نرده هایی از جنس چوب گردو و الوارهایی از جنس سرو به فضای خانه گرما و راحتی می بخشند.

می توانید در فضای خانه کفپوش هایی چوبی استفاده کنید و نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کاملا آنرا رها و عریان قرار ندهید و همینظور با قالی های بزرگ کفسازی را مخفی نکنید.

۵ – قالب ها و قرنیز آلات در چیدمان منزل کلاسیک

در معماری کلاسیک ،اتاق ها به سطوح زیبا شناخته می شوند. گچ کاری های دیوارها و کارهای چوبی به شکل آماده به طور معمول با جزئیات زیاد و قدرتمندی و به رنگ سفید یا عاجی ساخته می شوند. اگر چه دلیلی ندارد که قرنيز آلات سنتی خیلی تزئینی باشند، اما حتما باید به فضا یک وزن بصری اضافه کنند، قالب های اندک و طاقچه های زیبا در این اتاق دیده می شوند. اطراف شومینه را با یک گچ بری زیبا تزئین کنید و طاقچه بالای آن را تمیز و ساده نگه دارید. از روکوب چوبی بر روی دیوار استفاده کنید. البته فراموش نکنید که در استفاده از تزئینات و گچ بری ها نباید زیاده روی کرد.

۶.قالیچه های نا متعارف

 گلیم ها، فرش های ایرانی، و قالیچه های شرقی می توانید در سبک کلاسیک استفاده کنید و این فرش ها هیچگاه از مد نمی افتند  این قالیچه ها و فرش ها شما می توانید مانند یک جواهر با هرچیزی ترکیب کنید. می توان آن ها را با پس زمینه ترکیب کرد، اگر می خواهید از این فرش ها به گونه ای متفاوت استفاده کنید می توانید آن ها را روی الیاف کف قرار دهید. یا با مقیاس ها بازی کنید: یک فرش کوچک در کنار یک فرش بزرگ، یا سه فرش باریک در یک ردیف.

۷.درخشش ملایم، تلالو پرجلوه

در فضای خانه شما به رنگ های گرم و ملایم احتیاج دارید پس به رنگ های کرومیم توجه کنید. ادوات نوری در معماری کلاسیک اغلب از جنس برنج، برنز و مس هستند. و شما می توانید با لوسترهای کریستال و شمعدان ها یک فضای کلاسیک را کامل کنید. همچنین در سبک کلاسیک  آینه های قاب دار و آثار هنری مورد توجه هستند.

قبل از هر چیز از برنج های براق متعلق به دهه ۱۹۸۰ استفاده نکنید. به جای آن از فلزهایی تیره، زنگار بسته، و بافت دار استفاده کنید. برنز روغنی جلوه ای زیبا به فضا می دهد و نیز به خوبی با چیدمان کلاسیک ترکیب می شود. هم چنین می توانید از قلع استفاده کنید که در برخی از فضاها بسیار به کار می آید.

۸.طرح ها و الگوهای زیبا

در سبک کلاسیک از پارچه هایی با طرح های راه راه، گل دار، کرباس و…. استفاده می شود. در استفاده از این پارچه ها شما می توانید براساس سلیقه ی خود آزادانه رفتار کنید اما به پالت رنگی استفاده شده توجه کنید و سعی کنید زیاد از رنگ های تیره و خیلی روشن استفاده نکنید.

۹.پرده های پاکیزه

پرده های کلاسیک باه دلیل ضد نور بودن زیاد، پارچه های شیک و لوکس و منگونه ها طرفداران خاصی دارد و توجه را جلب می کند. در سبک کلاسیک کرکره های ساده معمولا کاربرد دارند. و خراب شدن پرده ها، فضای خانه ی شما را کسل کننده می کنند.

اگر از سبک های خطی استفاده می کنید از کرکره های رومی استفاده کنید و در انتخاب رنگ پارچه و مبل دقت کنید، استفاده از رنگ های تنش زا فضا را بی روح و سرد می کند.

به این نکته توجه کنید که در سبک کلاسیک هیچوقت نمیتوانند پرده ها ساده و کوتاه باشند و باید از سقف تا زمین کشیده شوند و همچنین طرح پرده و جنس آن به فضای خانه شکوه و جلال ببخشد. پس باید از پارچه های گران قیمت استفاده کنید

۱۰.وسایل تزئینی هنری در چیدمان منزل کلاسیک

دیوارهای خالی، قفسه های شلوغ و رنگ های سرد در معماری کلاسیک کاربرد ندارد. که صمیمت فضای خانه را از بین می برند: کلکسیون ها مانند ظروف چینی، مجسمه ها، گیاهان،جعبه ها و حباب ها و… در کنار یکدیگر جمع می شوند و با شیوه های منطقی در کنار یکدیگر جای می گیرند.

وسایل تزئینی آثار تزئینی را معمولا در ارتفاعی هم سطح چشم نصب می کنند؛ معمولا چند وسیله تزئینی را در چهارچوب های یکسان قرار می دهند تا چیدمانی زیبا در فضا خلق شود. بشقاب ها و سینی ها بر روی دیوار نصب می شوند. هم چنین در این سبک از آینه های بزرگ و قد استفاده می شود. رنگ ها و مجسمه های تیره رنگ تاثیر بسیار خوبی در هم چنین می توان یک فضای سنتی ایجاد می کنند وسایل مدرن را در یک بستر سنتی به کار برد. در این سبک از عکس های سیاه و سفید فراوان استفاده می شود. هم چنین استفاده از بوم های بدون قاب آن ها را از حالت رسمی در می آورد و آن ها را مناسب یک فضای سنتی می کند.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا