کافه های سنتی تهران | آشنایی با بهترین کافه های سنتی تهران

کافه های سنتی تهران  جذابیت خاصی برای کسانی که علاقمند به کافه گردی هستند دارد. علاوه بر این که در کافه های سنتی تهران می توانید از نوشیدن قهوه و چای لذت ببرید می توانید از دیدن فضای سنتی و قدیمی کافه و همچنین رفت و آمد مردم در خیابان نیز حس خوبی داشته باشد. کافه های سنتی تهران از معماری قدیمی الهام گرفته اند و از جمله کافه های محبوب برای بسیاری از مردم محسوب می شوند. در این مقاله قصد داریم که به معرفی بهترین کافه های سنتی تهران بپردازیم تا انتها ما را همراهی کنید.

کافه ریبار از کافه های سنتی تهران

یکی از کافه های سنتی تهران، کافه ریبار است، این کافه به صورت کافه رستوران است که در موزه زمان قرار گرفته است. از آنجا که این کافه از امکانات زیادی برخوردار است خانواده های زیادی مراجعه می کنند. در این می توانید از وای فای رایگان استفاده کنید همچنین منوی کافه تنوع زیادی دارد. برای کسانی که علاقه مند به فضای باز هستند نیز فضای باز تدارک دیده شده است. صبحانه کافه ریبار در تهران از شهرت زیادی برخوردار است. برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

آدرس: خیابان ولیعصر، ابتدای زعفرانیه، موزه زمان

کافه کتاب کراسه از کافه های سنتی در تهران

کسانی که هم به کتاب علاقمند هستند و هم به کافه علاقه دارند می توانند به کافه کراسه در تهران مراجعه کنند. این کافه نیز از کافه های سنتی تهران محسوب می شود و با داشتن محیط آرام فضای مناسبی را برای افراد کتابخوان فراهم کرده است. در صورتی که به دنبال محیط سنتی و پر از آرامش و سکوت هستید و می خواهید همزمان از خواندن کتال و نوشیدن قهوه و دمنوش لذت ببرید حتما به کافه کتاب کراسه سر بزنید. همچنین در این کافه می توانید محصولاتی فرهنگی زیادی نظیر کتاب، ظرف، کیف و… را برای خرید و هدیه انتخاب کنید.

آدرس: ایران تهران تهران بلوار کشاورز، خیابان 16 آذر، خیابان پورسینا، پلاک 21

 

 

 کافه چایبار از کافه های سنتی تهران

کافه چایبار نیز یکی دیگر از کافـه های سنتـی تـهران محسوب می شود. از ویژگی های مهم این کافه موقعیت مکانی است که در یک خیابان قدیمی با معماری دوران قاجار قرار گرفته است و مکان خیابان نیز بسیار خلوت است. محیط این کافه سنتی بسیار آرامبخش است. در این کافه می توانید از انواع غذاهای با کیفیت و نوشیدنی ها استفاده کنید. برجسته ترین قسمت کافه مربوط به بخش نوشیدنی های آن است که انواع مختلفی از چای، دمنوش، قهوه و… یافت می شود. کافه چایبار در واقع قسمتی از انجمن خوشنویسان است که می توانید از آثار خوشنویسی نیز بازدید داشته باشید.

آدرس: خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵

 

 

کافه کتاب دورهمی از کافه های سنتی تهران

از دیگر کافه های سنتی تهران می توانیم به کافه کتاب دورهمی اشاره داشته باشیم که در نزدیکی میدان انقلاب قرار گرفته است. کافه کتاب دورهمی در یکی از خانه های قدیمی استقرار یافته است. حضور در این کافه احساس خوبی را به شما انتقال خواهد داد. کافه کتاب دور همی از دو فضای داخلی و بیرونی تشکیل شده است و در کنار آن هم یک کتابفروشی وجود دارد.

آدرس کافه کتاب دورهمی: بلوار کشاورز یا (میدان انقلاب)، خ ۱۶آذر کوچه ادوارد براون، پلاک۱۲/۱

کافه رومنس از کافه های قدیمی تهران

کافه رومنس از جمله کافه های قدیمی در تهران به حساب می آید. در صورتی که در این کافه حاضر شوید حضور تمامی سنین از اشخاص سالخورده تا جوان را مشاهده خواهید کرد. از دیگر مزیت هایی که در این کافه وجود دارد این است که فعالیت های فرهنگی نیز در آن صورت می پذیرد می توانیم به نمایشنامه خوانی و نمایشگاه عکس اشاره داشته باشیم. نمایشگاه عکس هر از گاهی در بخشی از کافه برگزار می شود. در کافه رومنس فضای چشم نوازی وجود دارد که می توانی عتیقه کاری و صنایع دستی زیبا را مشاهده کنید.

آدرس: خیابان فردوسی، پایین‌تر میدان فردوسی، کوچه ضرابی، پلاک ۴

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

کافه عمارت روشنان در تهران

کافه عمارت روشنان از دیگر کافه های سنتی تهران است. این کافه در فضای بسته و  انددرونی قرار دارد و به یک کتابفروشی نیز مجهز است. کافه عمارت از سه حیاط جدا، حوض و سه ساختمان تشکیل شده است. با توجه به فضای زیبایی که کافه عمارت دارد مخاطبان را برای قدم زدن ترغیب می کند. در این کافه می توانید از غذاها و نوشیدنی های مختلف و با کیفیت استفاده کنید.

آدرس: بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری

کافه نادری از کافه های قدیمی تهران

کافه نادری از مشهور ترین کافه های قدیمی در تهران محسوب می شود. در این کافه بسیاری از نویسندگان و شاعران در زمان های قدیم حضور می یافتند. کافه نادری به دلیل زیبایی خاصی که دارد و همچنین به دلیل قدمت بالایی که دارد می تواند ارزش یکبار حضور برای علاقمندان به کافه را داشته باشد. در این کافه از کافه های سنتی تهران می توانید از سفارش انواع نوشیدنی ها و غذاها لذت ببرید.

آدرس: خیابان جمهوری، بین سی تیر و چهارراه استامبول، پلاک 524 و 520

کافه عالی قاپواز کافه های سنتی در تهران

یکی دیگر از کافه هـای سنتـی تـهران، کافه عالی قاپو است که فضای آرامش بخشی داد. از ویژگی های بارز کافه عالی قاپو حضور گروه های موسیقی سنتی و سایر گروه ها است که به اجرای زنده می پردازند. از آنجا که منوی این کافه از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار است و همچنین رفتار پرسنل کاملا حرفه ای و مودبانه است یکی از محبوبترین کافه ها در شهر تهران به حساب می آید.

آدرس: ونک، ابتدای خیابان گاندی

کافه موزه مقدم از کافه سنتی شهر تهران

کافه موزه مقدم را هم می توانیم یکی دیگر از کافه های سنتی تهران بنامیم که در خیابان امام خمینی تهران واقع شده است. کافه موزه مقدم در یک فضا و محیط تاریخی قرار گرفته است که بسیار زیبا و چشم نواز است. محیطی که کافه مقدم قرار گرفته است مربوط به دوران قاجار است. از جمله مواردی که در این کافه می تواند بسیار جالب توجه باشد مربوط به حوض و شمعدانی آن است. در کنار این، از ترکیب رنگ های آبی آسمانی، فیروزه ای و بنفش نیز در این کافه استفاده شده است که فضای زیبایی را رقم زده است. از دیگر ویژگی های کافه موزه مقدم به نمایش گذاشتن انواع مختلفی از پارچه ها، تابلو های نقاشی، قلیان ها و اسناد تاریخی است.

آدرس: خیابان امام خمینی، بعد از شیخ هادی، موزه مقدم

 

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا