پروژه آماده ی فرهنگسرای اقوام ایرانی

فایل پروژه آماده فرهنگسرای اقوام ایرانی شامل تمامی مدارک فاز یک و همچنین پرسپکتیو هایی از جهت های مختلف و همینطور پرسپکنیو های داخلی است و شامل فایل سه بعدی آن در نرم افزار های راینو و اتوکد موجود می باشد.

 

نام پروژه: فرهنگسرای اقوام ایرانی
مساحت زیربنای همکف دو طبقه تعداد طبقات
اتوکد فایل نقشه های بنا مدرن سبک طراحی نما
لومیون – از فضاهای مختلف خارجی رندها راینو – اتوکد فایل سه بعدی
۱۰۰ هزارتومان قیمت فایل آجر – سیمان سفید مصالح

 

ایده های شکل گیری پروژه

ایده ی شکل گیری فرم فرهنگسرای ایرانی با توجه به معماری سنتی ایران استفاده از حیاط های متوالی مانند آرامگاه شاه نعمت الله ولی است. این حیاط ها سلسله مراتب ورود به فضای فرهنگسرا را ایجاد می کنند. حیاط اول و اصلی پروژه تقسیم کننده ی فضاهای عمومی تر مانند آمفی تئاتر و کتابخانه و گالری است و حیاط دوم که آرام تر و بی صدا تر است حیاط فضاهای آموزشی است.

 

 

مهم ترین عامل شکل گیری فرهنگسرای

از مهمترین علل ایجاد و پیدایش مراکزفرهنگی نیاز روحی وروانی و اسایش مورد نیاز فرد است . با افزایش جمعیت و کسترش شهرنشینی و زیاد بودن مشکلات مردم و همچمنین فشردگی بافت شهر یا عدم وجود فضای باز و طبیعی به میزان زیاد لزوم فضای مناسب و لازم جهت گذراندن اوقات فراغت کاملا احساس می شود . فضای شلوغ و محدودی شهری روح را مرتبا از اطراف فشرده می کنند و ازار می دهند . و فضایی کI در ان روح انسان ازاد باشد و تحت هیچ فشاری نباشد . تا بتواند نیرو بگیرد و ضروری می نماید  فضایی که فرد بتواند فارغ از مشکلات روزمره فشار های حاصل از زندگی ماشینی ساعاتی را صرف رسیدگی ب علایق خواسته ها و استعداد های خودکند درجامعه امروز ما بحران های روحی و روانی ب خصوص در نسل جوان به شدت مشاهده می شود . وجود چنین مراکز ضروری می نماید تا فردا بتواند به علایق خود دست با یاد گیری  و شناخت بزنند ایجاد این زمینه ک جوانان بتواند ازادانه استعدادهای خود را پرورش دهند به انها احساس مثمر ثمر بودن مفید بودن و اعتماد به نفس می دهد و انها را درامورابادانی جامعه و میهن و اینده خویش نیرو ببخشد مسائل و دلایل ک بیان شده همگی بر وجود حداقل یک مرکز فرهنگی در هر یک از محلات شهر تاکید می کند.

 

اهداف ایجاد  فرهنگسرا

_ جذب علاقمندان و هنرجویان و پرورش استعداد آن ها

_ جذب اساتید و هنرمندان با تجربه

_ پیدا کردن استعدادهای پنهان

_ پر کردن اوقات فراغت دانشجویان

 

برنامه فیزیکی  فرهنگسرا

فرهنگسرا از هفت بخش اصلي تشکيل شده است که هر بخش فعاليت هاي مخصوص به خود را دارا خواهد بود.

  • بخش اداري
  • بخش نمايشي
  • بخش آموزشي
  • بخش پژوهشي
  • بخش خدمات رفاهي
  • بخش خدمات پشتيباني
  • بخش تجاری

 

بخش اداري

مهم ترين فعاليت هاي اين بخش مديريت مجموعه ، هماهنگي بين بخش هاي مختلف مجموعه فراهم کردن کمبودها و نيازهاي مجموعه و حل مشکلات آن مي باشد .

 

بخش نمايشي  

اين بخش شامل نمايشگاه و گالري موقت ، گالري جهت نمايش آثار هنر جويان ، فضاي نمايش نيمه باز ، آمفي تئاتر و آمفي تئاتر روباز مي باشد.

 

بخش آموزشي

اين بخش در قالب کارگاه هاي عملي و کلاس هاي تئوري و آتليه ها مي باشد.

 

بخش پژوهشي

در اين بخش به امور تحقيق و پژوهش پراخته مي شود که از قسمتهاي مهمي همچون کتابخانه ، سمعي بصري و مرکز اينترنت تشکيل شده است.

 

بخش خدمات رفاهي

اين بخش شامل ، نماز خانه ، چاپخانه ( کافي شاپ ) تشکيل مي شود.

 

بخش خدمات پشتيباني

اين بخش شامل تأسيسات ،انبار ، پارکينگ  ،انتظامات ،، اطقاء حريق و …

 

بخش تجاري

شامل فروشگاه هاي فرهنگي ، هنري از جمله : کتاب فروشي انتشارات ، لوازم التحرير ، لوازم هنري ،صنايع دستي و بومي ، آلات موسيقي و بخشي با عنوان بانک هنر که وظيفه جمع آوري آثار هنرمندان شهر و نمايش و فروش آنها را بر عهدا دارد تا از پراکندگي آثار و بازارچه هاي هنري جلوگيري کند .

بخش اداري

اين بخش شامل حوزه رياست ، معاونت اداري – مالي معاونت آموزشي مي باشد .

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا