طرح اسکیس

طرح اسکیس از جمله طرح هایی است که افرادی در رشته معماری تحصیل می کنند به خوبی با آن آشنایی دارند؛ چرا که شیت ‌بندی با استفاده از روش های گوناگون و نرم افزار های متفاوت باعث می شود تا بتوان طراحی پلان و سازه را به بهترین شکل ممکن به ثمر رساند. طرح بینظیر اسکیس یکی از روش های ابتدایی  برای این نوع طراحی به حساب می آید که با یک سرعت بسیار کم می توان حجم و منظره خاصی را در آن واحد طراحی نمود و آن لحظه که معمار طرح خاصی را در ذهن خود مرور می کند به خلق ایده با توجه به طرح اسکیس می پردازد. این نوع طراحی که تند و البته ساده است باعث می شود تا ایده های متفاوت و متنوع تری به راحتی به وجود آیند. می توان با استفاده از ابزار ساده ‌ای  همچون قلم و مداد، رنگ آمیزی این طرح را انجام داد.

اسکیس

اسکیس نمای ساختمان

طرح اسکیس برای اسکیس نمای ساختمان به گونه ای است که شما باید طراحی خود را به صورت کاملا سریع و تند بر روی کاغذ رسم کنید که اینچنین هدف به راحتی با تفکرات شما نمایش داده می شود و عمدتا این نوع طرح را به صورت خاص، مفهومی و عام در نظر می گیرند. هر طرحی معنی خاص و البته متفاوتی را مشخص می کند.

برای یک طراحی عالی و حرفه ای همیشه طرح اسکیس در معماری حرف ‌های زیادی برای گفتن دارد. خلاقیت و مهارت معمار به راحتی در طراحی به صورت اسکیس مشاهده می‌ شود و به همین دلیل است که مهارت ذهنی در نهایت می تواند به ساخت ماکت منجر شود و تمامی خطوطی که در این نوع طراحی ترسیم می شود می تواند تاثیر اصلی خود را به صورت واضح بیان نماید. معمار باید مچ و آرنج خود را به صورتی خم که بتواند هرچه سریع تر طرح مورد نظر را خلق نماید.

برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت هورنو مراجعه کنید.

نکات ترسیم طرح اسکیس

نکات ترسیم طرح اسکیس

برای ترسیم طرح اسکیس اصولا نکات خاصی باید رعایت شود؛ چرا که شما به عنوان معمار باید از خطوط متنوع و گوناگون در این نوع طراحی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. همیشه باید به سایه زنی بیش از حد توجه داشته باشید، اینچنین طراحی را بسیار بی کیفیت نشان می دهید و به همین خاطر است که در ابتدا نیمرخ طرح را چنانچه ترسیم کنید بسیار طرح دلچسب تری به وجود می آید. سعی کنید از زاویه های گوناگون و حتی معکوس طراحی را مورد بررسی قرار دهید.

عمدتا باید کنترل قابل قبول و بالایی را در موقعیت های گوناگون معمار برای تسلط بیشتر در نظر بگیرد. همچنین از رنگ های متنوع برای جذابیت بیشتر طرح استفاده باید استفاده گردد. این چنین است که با توجه به نکات گفته شده می‌توان در پایان یک طرح عالی اسکیس عالی را مشاهده  نمود. امروزه برای طراحی پلان قبل از آن از این طرح اولیه استفاده می کنند.

ابزار مورد نیاز برای طرح اسکیس

برای کشیدن طرحی مانند اسکیس باید ابزار و متریال های بسیار مناسبی را در اختیار داشت و در این بین، طراح و معمار اگر بتواند ابزار مناسب خود را با استاندارد بالایی تهیه نماید صددرصد طرح پایانی را می‌تواند به صورت باکیفیت‌تری به نمایش بگذارد. مداد با یک ورق کاغذ که البته برخی از خود نویس نیز استفاده می‌کنند از جمله ابزار های مهم برای طرح اسکیس در کنار پاک کن و تخته رسم است که به عنوان یک ابزار کمکی از آن ها یاد می شود کشیدن طرح این چنین می‌تواند به طراح و معمار کمک کند تا با خلاقیت و مهارت بیشتری به طراحی پلان بپردازد. کیفیت ابزارها شرط اولیه برای استاندارد کار است و به همین دلیل باید سعی شود که همیشه برای خرید انواع ابزار به کیفیت قبل از قیمت توجه گردد. امروزه می توان از یک فروشگاه آنلاین ابزار متفاوت را با قیمت و کیفیت بالا به سادگی خریداری نمود.

مزایای طرح اکسیس

چنانچه بخواهیم به مزایای استفاده از طرح اسکیس اشاره داشته باشیم، می‌ توان جلوگیری از اتلاف وقت را برای طراحی در یک پروژه اولین و مهم ترین مزیت در نظر گرفت؛ چرا که برخی از افراد ممکن است در طراحی اولیه خود با کم و کاستی و مشکلاتی روبرو شوند که با استفاده طرح اسکیس می ‌توان این مشکلات را به راحتی برطرف نمود.

 همچنین باعث می ‌شود تا افراد قادر باشند ایده های خود را به راحتی بر روی کاغذ پیاده کرده و با همفکری یکدیگر به یک طراحی ایده آل تر بپردازند. در این نوع طرح که کاملا ساده، تند و آسان انجام می پذیرد، به هیچ عنوان به دانش خاصی نیاز نیست و این مزایا صددرصد می ‌تواند یک طراحی عالی، با کیفیت و مطمئن تری را به نمایش بگذارد. قبل از طراحی پلان بدون شک وجود این طرح باعث می شود تا طراح و یا معمار بتواند با انسجام فکری بیشتری به طراحی پلان اقدام نماید.

اسکیس نمای ساختمان

جمع بندی

طرح اسکیس که ما در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم از جمله طرح‌ هایی است که با یک طراحی سریع می تواند به مهارت ذهنی طراح و یا معمار اشاره واضحی داشته باشد. امروزه از اکسیس نمای ساختمان به شکل ویژه استقبال می شود که بتوان بعد از آن یک پلان عالی را به نمایش گذاشت. طراحی نما و پلان ساختمان به این شکل امروزه بسیار مورد توجه است و به سادگی یک نمای حفاظتی را با نکات و استاندارد های عالی ترسیم نمود. کافیست به اصول اجرایی و ابزارهای با کیفیت اکسیس توجه شود تا بتوان در پایان یک طرح سریع و عالی را به عنوان طرح و ایده اولیه در نظر گرفت.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا